در خراسان‌شمالی ؛

اسفراین به نخستین دستگاه پیشرفته «ام آر آی» مجهز شد

اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ رییس دانشکده علوم پزشکی اسفراین از مجهز شدن بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان به نخستین دستگاه «ام آر آی» پیشرفته خبر داد.
کد خبر: ۱۴۳۱۶۷۹
نویسنده اسدالله ابراهیمی

دکتر طاهره توفیقیان اظهار کرد: این دستگاه «ام آر آی» از به روز ترین تجهیزات درمانی و دارای بورد تونل ۷۰ برای کاهش ترس بیماران است.

وی افزود: این دستگاه‌ محصول شرکت‌ زیمنس از پیشرفته‌ترین دستگاه موجود در کشور است و قابلیت حمل بیمار در وزن‌های بالا را دارد.

توفیقیان ادامه داد: سرعت انجام «ام آر آی» در این دستگاه تا ۵۰ درصد است و با بهره برداری از آن چالش تصویر برداری بیماران وزن بالا در اسفراین مرتفع می‌شود.

رییس دانشکده علوم پزشکی اسفراین یادآور شد: از مدت‌ها قبل آماده‌سازی فضای فیزیکی نصب دستگاه در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی اسفراین قرار گرفته بود و در روزهای اخیر این دستگاه وارد مدار بهره برداری شد.

بهره برداری از مرکز درمان ناباروری سطح ۲

وی با اشاره به بهره برداری از مرکز درمان ناباروری سطح ۲ در اسفراین، گفت: این مرکز درمانی با هدف شناسایی، غربالگری و ارایه خدمات درمانی به زوج های نابارور در این شهرستان راه اندازی شده است.

توفیقیان افزود: با بهره برداری از این مرکز آزمایشات و بررسی های پاراکلینیک، جراحی های رفع مشکلات ناباروری و خدمات آی یو آی از این پس در این شهرستان ارایه خواهد شد.

رییس دانشکده علوم پزشکی اسفراین با اشاره به کمک های مالی دولت از زوج های نابارور، خاطرنشان کرد: ۱۹۵ متقاضی وام ۵۰۰ میلیون ریالی درمان ناباروری طی عملکرد دولت در شهرستان با معرفی به بانک های عامل موفق به دریافت این وام شدند.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد دارای یک بیمارستان با ۲۰۳ تخت فعال است.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند./خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها