حالا نوبت کدام جهاد است 

ما، غزه و حالا سینما

درد و خشنودی! این همان حس عجیبی است که در این فاجعه بزرگ از درندگی و کینه‌جوی انسان مستکبر و متفرعن و دوزخی و کشتارگر کودکان و مادران و زنان و بی‌گناهان در غزه از یکسو در دل سنگینی می‌کند و از سوی دیگر خلاف ظاهر شر و شکست‌گونه، در باطن این ذبح دردناک، فوران خیر و پیروزی و عزت اعظم است.
درد و خشنودی! این همان حس عجیبی است که در این فاجعه بزرگ از درندگی و کینه‌جوی انسان مستکبر و متفرعن و دوزخی و کشتارگر کودکان و مادران و زنان و بی‌گناهان در غزه از یکسو در دل سنگینی می‌کند و از سوی دیگر خلاف ظاهر شر و شکست‌گونه، در باطن این ذبح دردناک، فوران خیر و پیروزی و عزت اعظم است.
کد خبر: ۱۴۳۱۴۳۴
نویسنده احمد میراحسان - گروه فرهنگ و هنر

خود از جنس الطاف الهی است نسبت به غزه آبرومند، آنجا که شهادت در راه حق و مقاومت بر حق رخ می‌دهد، جز لطف خدا چه چیز جانمایه ظهور این زیبایی در بندگی و ایستادگی بر حق است. و نیز حسی پیروزمند در غزه، از رضایت درونی، در جان سر برآورده است، و یک خشنودی ژرف است به سبب نتیجه شکوهمند و بزرگی که زاده صبر عظیم است و در اوج جانبازی‌شان، پیش چشم همگان دارد اتفاق می‌افتد: بیداری و جنبش مردم جهان و همچنین نقلی حقیقی از روایت جنایت و توحش آمریکا و اسرائیل و حکومت‌های غربی و ارائه تصویر روشنی از مظلومیت و مقاومت و مصائب غزه اتفاقی است که جهان را پر کرده است.

شبکه ملی رادیوتلویزیون ایران تکلیفش را در روایت این جنایت و نسل‌کشی کثیف، به‌درستی و درخشان دارد پیش می‌برد و بیدارگری و روشنگری می‌کند. و در دنیا رسانه مقاومت کار عظیم زینبی فتح قلب‌ها را به سرانجام می‌رساند و طوفان الاقصی و مقاومت مردم مظلوم اما سربلند و نیرومند غزه را به نقطه‌ عطفی در مسیر سقوط رژیم وحشی از پرتگاه بدل می‌کند. هر رنجی اگر به این بیداری وجدان جهان ختم می‌شد، مصائب بیهوده نمانده بود. پوسیدن در زندان مرده غزه و بی‌خبری مردم دنیا از جهاد فلسطین چه پایانی را رقم می‌زد؟ اما جهاد، حقیقت را از فریب اسرائیل و آمریکا و اروپا و نوکران نفتی نجات داد. تحمل این قتل‌عام نتیجه‌ای بزرگ دارد و آبستن حوادث عظیم و تغییراتی است که اسرائیل تصورش را هم نمی‌تواند بکند. برای تحقق این تغییر ما باید وظایف‌مان را درست بشناسیم و انجام دهیم.

نامه یک سرباز

 نیت من از این یادداشت که حکم نامه‌ای سرباز، به دکتر جبلی هم دارد. توجه رسانه‌ملی و هم هنرمندان و هم همگان است، به یک تکلیف و عمل بس مهم و ضروری: این‌که حالا کار زینبی و روایت صحیح و جهاد با سینما و سریال امری حیاتی است و نفی نقشه و توطئه روایت جعلی آمریکا و اسرائیل و امارات و ترکیه و عربستان ضرورت دارد و فیلم‌های مستند و بازخوانی رخداد و به‌ویژه با سریال و فیلم بزرگ و تکان‌دهنده و جذاب سینمایی می‌تواند نقش مهمی در نفی روایت جعلی ایفا کند. و شکل دادن به جهاد جهانی سینمای خلاق و قوی و انقلابی وظیفه ماست. و افشای حرکت‌های اغواگر و وانموده‌های بعد از این، ضروری است. و تهاجم و عدم انفعال وظیفه‌ای واجب است. بنشینیم که آنها بیمارستان صحرایی مزورانه و خبر و فیلم و توطئه بچینند و ما پاسخ دهیم خطای محض است. در این تهاجم ما با بهره از هر نیرویی آماده جهاد و وحدت و ازجمله عمل صد سینماگر در دفاع از حقیقت نیازمندیم.

زبان تاثیر در روایات بصری

اجازه دهید کمی درباره روان‌شناسی روایات بصری مستند و اخبار تصویری جنایات هولناک و زبان و تأثیرش حرف بزنم. خوشبختانه رسانه مقاومت و شبکه ملی ما، به اهمیت تصویرپردازی و روایت بصری رخدادهای مقاومت در جهان واقف شده‌اند و آن را جدی گرفته‌اند و در این نبرد از آن به‌درستی بهره می‌گیرید. اما روان‌شناسی بازنمایی مستند نکات پیچیده‌ای دارد که می‌تواند به سلاح معکوس بدل شود و کشورهای ظالم با وقوف بر آن جنایت خود را عادی‌سازی می‌کنند. چگونه!

تکرار تصویر در عصر دیجیتال اثر دوگانه دارد. حک تصویر در ذهن و عادی‌سازی حکایت و محاکات روزمره جنایت دو وضع ایجاد می‌کند: تصویرهای نخستین جنایت در مراحل آغارین تکرار، بر روان و نگاه مردم اثر می‌نهد. از غذاخوردن دست می‌کشند و از غذا می‌افتند. مبهوت و منزجر از جنایات با ولع تصاویر را می‌بلعند و متأثر می‌شوند. هر بار غمگین یا خشمگین می‌شوند. در آنها آتشفشان اعتراض به حرکت می‌آید. اما مردم عادی کم‌کم در حال شام‌خوردن اخبار شامگاهی مثلا غزه را می‌بینند و دیگر واکنش آغارین را ندارند. خسته می‌شوند. لبه احساسات و عواطف‌شان ساییده می‌شود. کانال را عوض می‌کنند. زیرا می‌خواهند بگریزند و دیگر به آن فکر نکنند. یا جنایت عادی می‌شود. واقعیتی پذیرفته‌شده با انفعال. این همان نتیجه‌ای است که جنایتکاران، و در ماجرای غزه آمریکا و اسرائیل و غرب و اذناب نفتی و نوکران آسیای غربی‌اش توقع دارند رخ دهد و جنایت‌شان عادی شود. بعد در بستر این فرسایش روانی و فاجعه، شروع می‌کنند در ذهن فلسطینی‌ها بکارند که مسئول اصلی فاجعه خود حماس است که باید از آن دست بردارند و آنان که از مقاومت حمایت کرده‌اند و اهل مقاومت و حماسه و رهروان رزم و شهادت، خود جلادند و جای جلاد و رزمنده که علیه جلادی و خونخواری جنگیده و مدافع آزادی و استقلال است، عوض شود.

در اینجاست که مدیریت عالی تلویزیون و رادیو و رسانه مقاومت و رسانه‌ملی ایران، بس ظریف و هوشمندانه و خلاق باید پیش رود. آشنازدایی و نوکردن و تازگی بخشیدن راه‌های مختلفی دارد تا مردم را حساس به حق نگاه دارد. و فرصت اجرای نقشه شوم و نشر کذب به دشمن غدار ندهد. البته آینده‌نگری وعمل مقاومت میدانی رزمندگان هم نقش اساسی و اصلی مهمی دارد.‌

روایت دراماتیک از بزرگترین نسل‌ کشی

روایت سینمایی و دراماتیک نسل‌کشی آگاهانه و فرعونی یهودیت شیطانی و استکباری، یکی از راه حل‌های اساسی است که از همین حالا در خصوص غزه باید به فکرش باشیم. ساختن فیلم و فیلم‌های تکان دهنده و شکوهمند برای افشای شیاطین و وانموده‌ها مهم است. مثالی می‌زنم. هم اکنون بزرگترین نسل‌‌‌کشی و جلادی بدتر از نازیسم به وسیله رژیم خون‌آشام و درنده‌تر از گرگ صورت می‌پذیرد اما نقشه وانمودن انسان‌دوستی اذناب شیطان بزرگ و اروپا، اردوغان و آل‌زائد آن است که با تبدیل بیمارستان به گورستان و غزه به بیابان ویران بل کنند و سپس، ترکیه و امارات نقش چوپان مهربان را ایفا کنند و این همدستان اسراییل و منافقان ضد مقاومت و تسلیم‌شدگان به ابلیس و ابزار سرمایه جهانی یهود در میان مسلمانان نقش قهرمان نجات و صلح و راه درست تسلیم را بازی نمایند و بیمارستان صحرایی تأسیس کنند. چیزی که این نقشه‌های شوم را برای همیشه بی‌آبرو و نفرت‌آور می‌کند آگاهی‌بخشی مستند و فیلم سینمایی انقلابی است که رذالت را فاش می‌نماید.

این نوع فیلم و سریال از هم اکنون می‌تواند کلید بخورد و اسنادش گرد‌آوری شود. طرح‌ها نوشته شود. مراحل تولید فیلمنامه کامل پیش رود و... تا فیلم ساخته شود. به موقع عمل کردن و پیش دستی بر شیطان بزرگ و تولید شاهکارهای متعدد و فیلم و سریال‌های جذاب و عمیق، پیروزی دیگری برای اهل غزه تدارک خواهد دید. زیرا سینما هم معجزه دارد و هم سحر. و ممانعت از فراموشی ظلم صهیونیست‌ها از سینما بر می‌آید. برای زیبا و جذاب و عمیق از آب در آمدن این فیلم هر قدر خرج کنید می‌ارزدـ. باید برای تصویر کشتار غزه، نیروی انسانی و مالی و فنی عالی را برای ساختن فیلم‌های ماندگار با فیلمنامه و کارگردانی و حتی بازیگران درخشان جهانی مدافع غزه کلید بزنیم و گرد آوریم. رسانه‌ملی و سینمای شریف ایران و صد سینماگر ما و سینماگران مدافع مظلوم نقش جهادی می‌توانند ایفا کنند و همه مردم مسلمان و حق خواهان جهان نقش حامی مالی این پروژه جهانی سینمای مقاومت را شکل توانند داد.

هدفمندسازی در برابر توطئه آشنازدایی

می‌دانیم یک تجربه موفق، استفاده غرب از سینما به سود مبارزه ضد فاشیستی و ماجراهای گوناگون آن است به روایت و بنا با منافع و دروغ‌های خودش، زمان جنگ و بعد، در زمان صلح. البته از تصویر آشنایی‌زدایی شده تصاویر مستند بارها سود جستند. اما هالیوود وظیفه اصلی آشنازدایی از تصاویر تکراری جنگ و مقاومت را به عهده گرفت و از قصه‌های مبارزه با فاشیسم و نازیسم استفاده شایان کرد. دراماتیزه کردن و داستان‌پردازی عالی و هدفمند و با ساختارهای گوناگون و روایات متنوع در فرم‌های خلاق کل ماجرای را تا امروز بنا به زاویه دید لیبرال غرب در ضدیت با نازیسم و فاشیسم زنده نگاه داشت. و نسل به نسل خاطره جمعی را بدلخواه طرف پیروز قوام بخشید. این یک پیروزی ممتد دوباره بالاتر از پیروزی نظامی بوده است.

استفاده از امکانات کشورهای اسلامی

انواع مستند‌سازی جذاب از تصاویر و عکس‌ها و آشنازدایی از راش‌ها و فیلم‌های خبری به جای خود، اما نشان دادن تکان‌دهنده و هم آگاهی‌بخش طوفان‌الاقصی و مقاومت با جلال و معجزه‌آسا و شکوهمند مردم غزه و انواع لایه‌های نهانش را به نمایش گذاشتن و رسوایی و فروپاشیدن اوهام امنیتی رژبم اشغالگر و تصاویر بیرحمانه آدم‌کشی و کودک‌کشی و درام بزرگ غزه را در جهان به تماشا نهادن، خود کار بزرگی است که از وجوه گوناگون می‌تواند آگاهی ببخشد.

استفاده از همه امکانات کشورهای اسلامی حتی امکانات جهانی و بازیگران مشهور مدافع غزه و فیلمنامه‌نویسان بزرگ و.... و اثری فخر‌آور از نظر بیان و تأثیر تولید کردن کار بس مهمی است. فیلم‌ها و سریال‌ها از طوفان‌ الاقصی می‌توان ساخت که عظمت مقاومت و شدت درندگی و عدم مشروعیت رژیم اسراییل را عیان سازد و از کهنه شدن جنایت ضد بشری اسراییل جانی در غزه جلوگیری کند.

عقلانیت قرآنی

تأکید می‌کنم موضوع، ساختن یک فیلم سینمایی نیست. موضوع عقلانیت قرآنی در شناخت عمل آتی دشمن، هوش فرامصنوعی در درک راه حل و کاربستن تجربه خودمان از روش دفاعی منفعل و کار تهاجمی در روایت تهاجمی نو و خلاق از رخداد و سازماندهی کار متحد جهانی علیه جنایت اسرائیل و خنثی کردن طراحی آنهاست. خوب می‌دانیم دشمن نقشه دارد و ما روایت نکنیم، آمریکا، اسرائیل، اروپا، امارات، اردوغان، عربستان و... به مرور از جنایت‌شان اسناد حقانیت جلادان و محکومیت مظلومان قربانیان مقاومت می‌سازند. پس در سینمای مقاومت جهانی، دفاع از حقانیت ایستادگی مظلومانه و شکوهمند غزه ضروری است. همکاری جهانی در جهاد تبیین با سینما و جلب یاری هنری و سینمایی و مالی مشترک ایران و یاران جهانی فلسطین، کاری واجب است. این سینمایی انقلابی و جهانی است که صدها کارگردان، سینماگر، مستند ساز و کادر فنی و امکانات مالی مردمی ایران در خدمت آن خواهند بود و امکانات فنی، هنری و مالی جهانی جذب و آن را صرف تولید فیلم بین‌المللی سینمایی و مستند و سریال خواهد کرد و به تمام فیلمسازان کشورهای جهان و سینماگران مسلمان و مستند ساز یاری مالی برای تولید آثار مدافع غزه و فلسطین اهدا می‌نماید و در این مسیر به یک جهاد هنری جهانی علیه اسرائیل یاری می‌رساند. نهادهایی چون فستیوال آمستردام،کن و... به سود سیاست استکباری این کار را در حاشیه جشنواره‌شان می‌کنند. همکاری تلویزیون و جشنواره فجر شاید نهاد اولیه این حرکت را بتواند سازمان دهد.

به هر رو نباید با کرختی وسستی کار کنیم. کار سلیمانی‌وار و میدانی را خود شروع کنیم و جهان را به مشارکت برای تولید روایت و حق فرا خوانیم و منتظرکسی نمانیم و از دام بروکراسی، شیطان سستی، تن‌آسایی و تعلل بگریزیم. احیای حرکت جهانی را شروع و همین جشنواره فجر را به پایگاه تبیین مقاومت غزه و رسوایی سینمایی جهانی علیه آمریکا، اسرائیل، اروپا، اردوغان، امارات و.... بدل سازیم و جلسات تبیین جنایت و کودک کشی با چهره‌های هنری ایرانی وجهانی و عربی و بزرگداشت نقاشان و مستندسازان و تصویرگران و خبرنگاران شهید در غزه برگزار کنیم و دمی آرام و قرار نگیریم و از جهاد سینمایی دست نشوییم و فضای واقعی و مجازی را مملو از دادخواهی و افشاگری جنایت آمریکا و اسرائیل و افشای پروژه‌های ضد بشری شان سازیم. تهاجم برای تبیبن بصری و سینمایی وهنری، تکلیف کنونی صدا وسیما و سینمای ماست بدون روحیه بروکراتیک و با کار جهادی باید این تکلیف را به سرانجام برسانیم و فقط خشنودی خدا را مد نظر قرار دهیم و از امام عصر (عج) یاری بجوییم.

جهاد تبیین و مقاومت جهانی با سینما 

وقتی با دیدگاه مرسوم یا بروکراتیک به جهاد تبیین پیرامون نسل‌کشی و بدتر از آن ملت‌کشی و کودک‌کشی اسرائیل در غزه می‌نگریم به همین دارایی‌ها و سلسله کار‌های معمول و فهرستی از اقدامات بسنده می‌کنیم. جشنواره‌هایی در پیش است و برای خالی نبودن عریضه بخشی هم به فلسطین در فجر و سینما حقیقت اختصاص خواهیم داد. تلویزیون به مستندها و گفت‌وگوهایش کم و بیش می‌پردازد و در فضای مجازی کارهایی می‌کنیم.

خب این کارها خوب است اما جهاد تبیین یک جهاد و تلاش جانبازانه و نبرد واقعی است و اینها نیست. حرکت و سازماندهی و حمله و تصرف مبارزه و جنگ علیه جهل است و قدمی درمسیر نزدیک شدن به هدف نابودی اسرائیل و تشکیل کشور مستقل فلسطین بین دو رود با رفراندوم و محاکمه جانیان و آدمکشان. 

 در صورت انگیزه جهادی و حس انجام فرمان الهی و فوران خرد و ابتکار و شور و تلاش بر بستر ضرورت‌های استراتژیک و تاکتیکی و خواندن دست دشمن همه چیز فرق می‌کند. اقدامات جدی و جهانی خلاق و ضربات تهاجمی و بیدارگری تکان دهنده پیش پا قرار می‌گیرد تا ادامه جهاد تا محو فتنه صهیونیسم را یاری کند.

نبرد تهاجم روایت حق و تصویرسازی جهانی رخداد غزه، تکلیف بزرگ جهادی تلویزیون و سینمای ماست. این جهاد زینب گونه است که برانگیختگی جهانی را به رستاخیز جهانی تبدیل می‌کند. مردم جهان را نسبت به دستگاه رسانه‌های غربی که اسیر سرمایه یهودیت کذاب صهیونی و ضد فرمان موسی علیه اسلام است به حرکت در می‌آورد و رستاخیز جهانی در دفاع از غزه را با راه‌های مختلف و کار سلسه‌ای و جدی و ابتکارات نو از جمله تأسیس نهاد جهانی فعال سینمای انقلابی مدافع فلسطین و اداره مشارکتی وبین‌المللی آن و ساختن فیلم و سریال باامکانات جهانی در مبارزه با هالیوود تداوم می‌بخشد. نهاد سینمایی که سینماگران مزدور اسرائیل را در دنیا خنثی و رسوا می‌کند و همه اهل سینمای شریف مدافع فلسطین را گرد می‌آورد و آثار مشترک سینمایی و جهانی تولید می‌کند و ابتکارات دیگر و طرح‌های نو را محقق می‌سازد. سینمایی برای تداوم جهاد تا آزادی فلسطین، محو صهیونیسم، رسوا کردن رژیم‌های منافق همدست اسرائیل و تشکیل حکومت آزاد از نفرت و جنایت با انتخابات آزاد و هر فلسطینی مسلمان و مسیحی و یهود متعلق به وطن فلسطینی.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها