به منظور راه‌اندازي مرکز رشد مشترک واحدهاي فناور صنعتي؛

تفاهم‌نامه همکاری بين پارک علم و فناوري و دانشگاه جامع علمي کاربردي گلستان، منعقد شد

به منظور تاسيس، راه‌اندازي و راهبري «مرکز رشد مشترک واحدهاي فناور صنعتي خانه کارگر» یک تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابين پارک علم و فناوري گلستان، دانشگاه جامع علمي کاربردي استان و مرکز علمي کاربردي خانه کارگر گرگان منعقد شد.
به منظور تاسيس، راه‌اندازي و راهبري «مرکز رشد مشترک واحدهاي فناور صنعتي خانه کارگر» یک تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابين پارک علم و فناوري گلستان، دانشگاه جامع علمي کاربردي استان و مرکز علمي کاربردي خانه کارگر گرگان منعقد شد.
کد خبر: ۱۴۳۱۳۴۰
نویسنده شبیر دائمی

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، این تفاهم‌نامه همکاری در راستای اجراي سياست‌هاي کلي علم و فناوري ابلاغي توسط مقام معظم رهبري مبني بر "حمايت از تأسيس و توسعه شهرك‌ها و پارك‌هاي علم و فناوري" و سياست‌هاي دولت در توسعه زيربناهاي لازم براي رشد فعاليت‌هاي فناورانه و دانش‌بنیان، به ويژه ايجاد مراكز رشد منعقد شد.

از جمله تعهدات دانشگاه جامع علمي کاربردي استان و مرکز علمي کاربردي خانه کارگر گرگان در این تفاهم‌نامه می‌توان به تامين فضاي فيزيكي مورد نياز به منظور ايجاد مركز رشد، تجهيز فضاي فيزيكي مذكور به امكانات زيربنائي و اوليه لازم ( از قبيل آب، برق، سيستم تهويه، سرمايش و گرمايش، شبكه اينترنت و خطوط تلفن مستقيم و ..)،  فراهم‌سازي امكان استفاده واحد‌هاي فناور مستقر از تجهيزات، آزمايشگاه‌ها، كارگاه‌هاي تخصصي، كتابخانه، مركز كامپيوتر و... و فراهم‌سازي شرايط انتقال موقت (ليسانس) يا دائم (فروش) فناوري‌ها و دانش‌هاي فني حاصل از تحقيقات فناوري‌بنيان انجام شده در دانشگاه به هسته‌ها و واحدهاي فناور متقاضي استقرار در مركز رشد اشاره کرد.

حمايت مالي و اعتباري از هسته‌ها و واحدهاي فناور مستقر در مركز رشد در چارچوب قوانين و مقررات پارك‌ها، همكاري در ارائه خدمات آموزشي از قبيل برگزاري کارگاه‌ها و رويدادهاي آموزشي و مهارتي به هسته‌ها و ‌واحد‌هاي فناور مستقر، ارائه خدماتي از قبیل مشاوره‌هاي حقوقي، مديريتي، بازاريابي، بازرگاني و...، همكاري با دانشگاه در زمينه توسعه، بومي‌سازي و انتقال فناوري‌ها و دانش‌هاي فني توسعه‌يافته واحدهاي فناور به صنايع و بنگاه‌هاي اقتصادي مرتبط و ارائه مشاوره‌های بازاريابي داخلي و خارجي و صادرات محصولات و دستاوردهاي واحدهاي فناور مستقر نیز از جمله مهم‌ترین تعهدات پارک در این تفاهم‌نامه همکاری می‌باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها