توافق برای کاشت محصول کم آب بر و پر درآمد کاکتوس اپونتیا در بخش بوشکان؛

برداشت بی‌رویه آب از دشت بوشکان

با حضور فرماندار، امام جمعه شهرستان و مسئولین فرهنگی در فرمانداری دشتستان برگزار شد؛

جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتستان

با دستور پیگیری مصوبات جلسه قبل و بحث فرهنگ عمومی در عرصه تربیت نوجوانان تشکیل شد
کد خبر: ۱۴۲۹۹۹۴
نویسنده زهرا ماندنیان فرد-خبرنگار

به گزارش خبرنگار جام جم/امام جمعه شهرستان دشتستان در جلسه شورای فرهنگ عمومی سخنان خود را با ذکر بیانات مقام معظم رهبری پیرامون فرهنگ عمومی به مناسبت ۱۴ آبان سالروز فرهنگ عمومی آغاز کرد:"ما در خصوص فرهنگ جامعه مسئولیت داریم و دولت و همه ما باید در این عرصه تلاش کنیم.فرهنگ اساس کار ما است و مردم در زندگی روزمره با آن سر و کار دارند به طور مثال در حوزه اجتماعی قانون گرایی یک فرهنگ است که مردم باید به قانون احترام بگذاند و همچنین تشکیل خانواده و ازدواج یک فرهنگ است که اگر در این زمینه ها بینش و جهت‌گیری مردم درست باشد زندگی در جامعه بسیار خوب خواهد شد و اگر فرهنگ در جامعه تقویت نشود زندگی‌ها به سمت و سوی دیگری می‌روند و زحمات همه در این زمینه به هدر می‌رود."

حجت الاسلام والمسلمین حسن مصلح گفت:در ایامی که گذشت شهرستان در عرصه فرهنگی برنامه‌های متنوعی داشته است در این زمینه مشارکت مردم در شهرستان ما با حمایت فرماندار و مسئولین محترم و تشکل‌های مذهبی و دینی و هنری ما جلوه دیگری پیدا کرده است.

وی در خصوص فرهنگ سازی در مدارس افزود: با تغییر در نگرش مربیان و مدیران مدارس می توان تاثیر بسیاری در دانش‌آموزان جهت استفاده از فضای مجازی داشت که در این زمینه آموزش و پرورش همکاری‌های زیادی کرده‌ است و در این بابت تغییرات نوجوانان در مدارس نسبت به سال گذشته بسیار محسوس است.

فرماندار شهرستان دشتستان در این جلسه اظهار داشت:

در سطح مرکز شهرستان و در سطح بخش‌ها تلاش‌هایی که در حوزه فرهنگی در مدارس می‌شود رو به رشد بوده اما این کافی نیست بلکه باید بیشتر ادامه پیدا کند.در سال گذشته در مدارس یادواره‌های شهدا برگزار شد که امسال بنا داریم تا پایان سال طبق مصوبه استانی در هر مدرسه دو یادواره پیاده سازی شود.

وی در خصوص برگزاری  نماز جماعت در ادارات و مدارس تاکید کردند و افزودند مراسمات فرهنگی که در سطح شهرستان برگزار می‌شود در استان بی‌نظیر است. همچنین هیئت‌های ورزشی باید با مسائل فرهنگی و آیینی آمیخته شوند.

بنافی در حوزه حجاب و عفاف بیان کرد:الحمدالله وضعیت نسبت به گذشته بهتر شده است اما هنوز باید به جد دنبال شود و همه عوامل فرهنگی و عمومی باید همکاری کنند که این مقوله مبنایی پیگیری شود.

او تاکید کرد دستگاه‌های اجرایی باید متناسب با آیین‌های فرهنگی و برنامه‌های تقویمی و ملی و مذهبی ما کارهای تبلیغاتی در محیط کار خود انجام دهند.

معاونت پرورشی آموزش و پرورش شهرستان دشتستان در این نشست گفت: در آموزش و پرورش نگاه مسئولین نگاه تربیتی است و فعالیت تشکل‌های دانش‌آموزی انجمن اسلامی و بسیج دانش آموزی نسبت به قبل پررنگ‌تر شده است و فعالیت‌های خوبی در مدارس دارند.

خلیفه افزود: مابین آموزش و پرورش و حوزه علمیه تفاهمی صورت گرفته است که روحانیون توانمندی که بتوانند شبهات دانش آموزان را برطرف کند و جلسات مشاوره والدین در حوزه آسیب‌های اجتماعی را برگزار کنند، به مدارس معرفی گردند.

احمدی دستیار فرماندار شهرستان دشتستان در امر مردمی سازی فرهنگ گفت: باید نقش مردم تعریف شود و به عنوان یک تکلیف به همه دستگاه های اجرایی ابلاغ شود که نقش خود را در راستای فرهنگ تعیین کنند و ملزم به اجرای آن شوند.

وی در پایان افزود:یکی دیگر از مصوبات جلسه قبل شورای فرهنگ عمومی کشور استفاده از ظرفیت های اتاق های اندیشه ورز در جهت اصلاح ساختار فرهنگ با توجه به بوم همان منطقه و ایجاد سازوکار های لازم در راستای ضمانت اجرایی مصوبات است.

جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتستان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها