سرپرست اداره کل استاندارد خراسان شمالی ؛

تجهیزات بازی غیراستاندارد در شهرستان شیروان پلمب شد

اسدالله ابراهیمی ـ خبرنگار جام جم ـ سرپرست اداره کل استاندارد خراسان شمالی از پلمب تجهیزات بازی غیراستاندارد در شهرستان شیروان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۲۹۶۸۵
نویسنده اسدالله ابراهیمی

به گزارش جام جم به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد، محمد خوران اظهار کرد: به منظور حفظ سلامت و ایمنی استفاده‌کنندگان از تجهیزات‌ بازی و تشدید نظارت، تعداد ۱۳ تجهیزبازی در شیروان پلمب شد.

وی با بیان اینکه رعایت نکات ایمنی در وسایل بازی و تجهیزات پارک‌ها و شهربازی‌ها مشمول استاندارد اجباری است، عنوان کرد: الزام استاندارد برای تجهیزات بازی شامل سه مرحله ساخت، نصب و بهره‌برداری است که برای دریافت تاییدیه استاندارد باید هر سه مرحله تحت نظارت کارشناسان ذی‌ربط انجام شود.

وی در ادامه افزود: از شهرداری‌های استان نیز به منظور حفظ ایمنی و سلامت شهروندان انتظار می‌رود از فعالیت شهربازی‌ها، پارک های بازی و زمین‌های بازی که نسبت به دریافت گواهی ایمنی اقدام نکرده اند، جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه  بهره‌برداران و مالکان باید ‌تصویری از گواهینامه صادر شده را برای ایجاد اطمینان خاطر استفاده‌کنندگان در کنار تمامی تجهیزات تفریحی نصب کنند، گفت: از مردم در خواست می‌شود هنگام استفاده از این تجهیزات، از استاندارد بودن آن اطمینان حاصل کنند.

سرپرست اداره کل استاندارد خراسان شمالی همچنین از صدور ۱۷ پروانه نشان حلال استاندارد برای کالاها در استان خبر داد.

خوران گفت: استاندارد در زندگی روزمره مردم دارای اهمیت خاصی است و بنابراین یکی از دغدغه های این سازمان، نظارت و بررسی وزن کالاهای بسته بندی شده است تا انحراف از وزن خالص وجود نداشته باشد.

وی افزایش کیفیت کالا و افزایش گسترده پوشش استانداردهای اجباری را از رویکردهای اصلی سازمان استاندارد اعلام کرد./ خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها