معاون اداره کل صمت استان بوشهر گفت؛ 

تشخیص اصالت لوازم یدکی انواع خودرو

معاون نظارت و بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده اداره کل صمت استان بوشهر گفت :   جهت بررسی و استعلام اصالت لوازم یدکی خودرو با مراجعه به سامانه جامع تجارت (https://info.ntsw.ir  ) می توان قطعه اصل یا تقلبی را مشخص نمود
کد خبر: ۱۴۲۹۴۷۳
به گزارش جام جم  و به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت،معدن و تجارت استان بوشهر؛ احمد رجایی افزود: در راستای شفاف سازی تامین و توزیع لوازم یدکی خودرو  روش های متعددی جهت جلوگیری از توزیع غیر قانونی کالای قاچاق در سطح بازار وجود دارد که در همین خصوص شرکت هایی نظیر ایساکو به عنوان تامین کننده لوازم یدکی ایرانخودرو و سایر شرکت های تولید و توزیع کننده قطعات خودرو در سطح بازار اطلاعات  شناسه کالای مربوطه خود را در سامانه جامع تجارت ثبت نموده اند تا مصرف کنندگان دچار مشکل نشوند.
رجایی با اشاره به نظارت و بازرسی های میدانی از نحوه توزیع کالاهای لوازم یدکی خودرو در سطح استان اعلام کرد : در راستای حمایت از حقوق مصرف کننده تا کنون مقادیر متعددی کالای تقلبی از سطح فروشگاه ها جمع آوری و سپس برخورد قانونی با فروشندگان مربوطه صورت گرفته است .
 
وی عنوان کرد : مصرف کنندگان به منظور تشخیص اصالت کالا می توانند با مراجعه به صفحه اول سامانه جامع تجارت و ورود به پایگاه آموزش و اطلاع رسانی و انتخاب سربرگ استعلام ها و سپس انتخاب استعلام شناسه کالا نسبت به وارد کردن شناسه کالا نصب شده بر روی کالای مربوطه اقدام نموده و از واقعی بودن کالا اطمینان حاصل نمایید . 
 
معاونت نظارت و بازرسی اداره کل صمت استان بوشهر ادامه داد: از دیگر روش های تشخیص اصالت قطعات ارسال کد QR  از طریق اپلیکیشن سامانه جامع تجارت یا از طریق کد دستوری موبایل #4 * 7777*4*  و سپس واردکردن شناسه رهگیری کالا می باشد .
 
وی گفت: خرید قطعات از فروشگاه‌ها و ‌نمایندگی‌های مجاز نظیر ایساکو ، نمایندگی های مجاز شرکت های خودرو ساز بهترین توصیه برای جلوگیری از خرید قطعات غیراصلی و تقلبی است.
معاون  اداره کل صمت استان بوشهر اعلام کرد: شهروندان عزیردر سراسر استان در صورت مشاهد هر گونه تخلف صنفی می توانند گزارش خود را از طریق شماره تلفن 124 یا سامانه پاسخگویی WWW.124.ir گزارش نموده تا در اسرع وقت رسیدگی شود .
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها