خودکشی رژیم صهیونیستی

دیروز رژیم‌صهیونیستی در یک اقدام جنایتکارانه دیگر اردوگاه جبالیا را هدف قرار داد که در پی این حرکت شنیع بیش از ۴۰۰نفر شهید و مجروح شدند که اکثر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۴۲۸۶۳۲
نویسنده حسن هانی‌زاده | تحلیلگر مسائل منطقه
 
این جدیدترین جنایتی است که از سه هفته قبل از سوی رژیم‌صهیونیستی آغاز شده و متاسفانه همچنان ادامه دارد و سازمان‌های بین‌الملی هیچ اقدام عملی برای توقف آن نمی‌کنند. شورای امنیت سازمان ملل تاکنون چهار بار به دعوت نماینده روسیه و چین در خصوص جنگ غزه تشکیل جلسه داده است اما در هر چهار جلسه، پیش‌نویس طرحی که برای آتش‌بس ارائه شده‌بود از سوی آمریکا، فرانسه و انگلیس وتو شد تا دنیا بار دیگر به روشنی ماهیت اصلی مدعیان حقوق بشر را ببیند. عملکرد کشورهای غربی در شورای امنیت نشان می‌دهد قطب‌بندی جدیدی از سوی آمریکا، اروپا و رژیم‌صهیونیستی علیه مسلمانان و فلسطین صورت گرفته‌است. 
از ابتدای دور جدید جنایات رژیم‌صهیونیستی که از ۱۵ مهر آغاز شده، آمریکا به صورت علنی در حال ارسال نیرو و کمک‌های نظامی برای حمایت از این رژیم است و طی روزهای گذشته نیروهای دلتا (گروه عملیاتی نیروهای ویژه) و تیم ششم (گروه توسعه جنگاوری ویژه نیروی دریایی) آمریکا برای کمک به اسرائیل وارد اراضی اشغالی شده‌اند. در عملیاتی هم که شب‌های گذشته انجام شد، با آن که نیروهای آمریکایی به همراه نیروهای ویژه رژیم‌صهیونیستی حضور داشتند، شکست خوردند که این مسأله برای آمریکا و رژیم‌صهیونیستی غافلگیرکننده بود و نشان داد شناخت دقیقی از قدرت بازدارندگی و دفاعی حماس و جهاد اسلامی ندارند. به دلیل همین ناآگاهی بود که صهیونیست‌ها و آمریکا با شکست مواجه شدند و برهمین اساس راه چاره را در ادامه بمباران‌های کور وحمله به بیمارستان‌ها ومراکزمسکونی دیدند. براساس گزارش‌ها، در سه‌هفته‌گذشته غزه بیش‌از ۱۸۰۰بار مورد تهاجم جنگنده‌های رژیم‌صهیونیستی قرار گرفته‌است. اما باید گفت اشغالگران و آمریکا و دیگر حامیان این رژیم با این جنایات خود در حال خودکشی هستند و با ادامه جنایات خود و بی‌توجهی به افکار عمومی، در حال غرق شدن در باتلاقی هستند که در آن گیر افتاده‌اند. 
صهیونیست‌ها و آمریکا سراسیمه به دنبال کسب یک پیروزی هستند تا بتوانند شکست‌های سه هفته اخیر را پنهان کنند و به نوعی، اعتماد صهیونیست‌ها را به ارتش این رژیم بازگردانند. اگر رژیم‌صهیونیستی در شرایط فعلی آتش‌بس را بپذیرد، به معنی اعتراف علنی این رژیم به شکست است و پیامد آن خروج حزب لیکود از صحنه سیاسی رژیم‌صهیونیستی برای همیشه است. بر همین اساس بنیامین نتانیاهو و سایر رهبران حزب لیکود نمی‌خواهند زیر بار این شکست بروند. همین مسأله باعث شده حتی گمانه‌زنی‌هایی درباره احتمال استفاده رژیم‌صهیونیستی از بمب‌های غیرمتعارف در روزهای آینده مطرح شود که به معنی افزایش جنایات این رژیم است که تلاش دارد به هر طریق شده در این جنگ به یک پیروزی مقطعی برسد. 
بنابراین باید گفت اوضاع و تحولات به‌ویژه در چند روز آینده بسیار تعیین‌کننده است. به‌ویژه این‌که روز جمعه قرار است سید حسن نصرا...، دبیر کل حزب‌ا... لبنان سخنرانی کند و همه توجه‌ها به این سخنرانی و محتوای آن است که آیا فرمان جنگ صادر خواهدشد یا حزب‌ا... برنامه دیگری در نظر دارد. همه نفس‌ها در سینه حبس است و به همین دلیل رژیم صهیونیستی سعی می‌کند با تشدید حملات هوایی، به هر ترتیب که شده تا قبل از سخنرانی دبیرکل حزب‌ا... لبنان، در عرصه نبرد زمینی پیشروی کند که البته با توجه به شواهد میدانی، بعید به نظر می‌رسد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها