هراس اسرائیل از جنگ با حزب‌ا... لبنان شدت گرفته است

تهدیدات توخالی

سکوت اعراب توجیهی ندارد

رژیم اشغالگر قدس به جنایات خود در نوار غزه ادامه می‌دهد. آنچه اکنون در غزه رخ می‌دهد، نمایانگر توحش، سبعیت و درنده‌خویی رژیم اشغالگری است که استمرار حیات خود را در سایه خونریزی و نسل‌کشی دنبال می‌کند.
کد خبر: ۱۴۲۸۰۲۴
نویسنده عدنان منصور | وزیر خارجه سابق لبنان

در اینجا مرزهای انسانی و اخلاقی معنای خود را از دست داده‌است. تاکنون بارها عنوان کرده‌ایم که ذات رژیم صهیونیستی با ارعاب، ترور و خشونت گره‌خورده و اساسا انتظار دیگری از این رژیم وجود ندارد. بدون شک، تنها راه ایجاد صلح و ثبات در منطقه و حل دائمی مسأله فلسطین، نابودی اشغالگران است. راهکار دیگری در این خصوص وجود ندارد و در آینده نیز نخواهدداشت. آنچه در این میان موضوعیت دارد، مربوط به واکنش گسترده و قاطعانه‌ای است که در سطح ملت‌های دنیا و افکار عمومی نسبت به جنایات رژیم اشغالگر قدس صورت می‌گیرد. افکار عمومی دنیا اسیر تروریسم رسانه‌ای رژیم‌صهیونیستی و حامیان آن نشده و به خوبی ماهیت این رژیم را درک کرده‌اند اما متاسفانه واکنش دولت‌های عربی در این خصوص کافی نبوده‌است. 
در این باره نکاتی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. نخست این‌که برخی دولت‌های عربی هنوز بر مسیر عادی‌سازی روابط خود با رژیم‌صهیونیستی متمرکز هستند و همین مسأله، قدرت اعتراض و ایستادگی آنها در برابر جنایات تمام‌عیار تل‌آویو در غزه را سلب کرده‌است. اما این ایده یک خطای محض و راهبردی است. نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه و وقایع اخیر در منطقه به وضوح اثبات کرده‌است که گفتمان سازش با دشمن صهیونیستی اساسا اصالتی ندارد. یعنی نتیجه و خروجی حاصل از تلاش برای عادی‌سازی روابط اعراب و تل‌آویو چیزی جز هزینه محض نخواهدبود. یعنی در اینجا سخنی از فایده و سود نمی‌توان به میان آورد.
نکته دیگر این‌که اسرائیل رسما دست به جنایات جنگی زده و مصادیق این جنایات نیز محرز و مشخص است. بمباران بی‌وقفه یک محیط جغرافیایی محدود (نوارغزه) و تهدید جان دو میلیون و ۲۰۰هزار انسان بی‌گناه، مصداق عینی نسل‌کشی وکودک‌کشی به شمار می‌آید. بنابراین، ما با مستندی حقوقی و عینی در خصوص جنایات اسرائیل مواجه هستیم. این جنایات محدود به جنگ اخیر نمی‌شود و دهه‌هاست ادامه دارد. 
سکوت در برابر جنایات اسرائیل، به معنای تایید نسل‌کشی در غزه است. اخراج سفرای رژیم‌صهیونیستی از کشورهای مسلمان، قطع روابط با تل‌آویو از سوی کشورهایی که با رژیم اشغالگر ارتباط دارند، تحریم کالاهای صهیونیستی و تحریم هر گونه مبادله تجاری، امنیتی و نظامی با تل‌آویو از جمله اقداماتی است که باید عملیاتی شود. جهان عرب باید از قدرت اقتصادی، تجاری، امنیتی و نظامی خود در دفاع از فلسطین استفاده کند و از انفعال کنونی بپرهیزد. 
نقشه راه رژیم‌صهیونیستی در غزه مشخص است. این رژیم می‌خواهد ساکنان غزه را وادار به کوچ اجباری کرده و بر این منطقه حساس و راهبردی مسلط شود، سپس همین نقشه را برای کرانه‌باختری تکرار کند. اسرائیل در این مسیر یک بازنده و شکست‌خورده مطلق خواهدبود؛ زیرا جبهه مقاومت اجازه تحقق چنین نقشه‌ای را به تل‌آویو و واشنگتن نخواهدداد. فراتر از آن، بارها عنوان شده‌است که دیگر صهیونیست‌ها وحامیان آمریکایی آنها قواعد بازی در منطقه را تعیین نخواهندکرد. تل‌آویو و واشنگتن به زودی به این قاعده پی خواهندبرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها