معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای بوشهر؛

دو مرحله عملیات آتشباری‌ در سد باهوش تنگستان انجام شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر خبرداد؛

تکمیل فرازبند اولیه سد باهوش تنگستان

با تکمیل سازه 15 متری فرازبند اولیه، ضمن ایمن سازی کارگاه در برابر سیلاب های احتمالی پیش رو، زیرساخت های لازم به منظور تکمیل سیستم انحراف آب سد نیز آماده سازی شده است
کد خبر: ۱۴۲۵۸۴۹
نویسنده زهرا ماندنیان فرد- خبرنگار
به گزارش جام جم/مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر گفت: با تکمیل سازه 15 متری فرازبند اولیه، ضمن ایمن سازی کارگاه در برابر سیلاب های احتمالی پیش رو، زیرساخت های لازم به منظور تکمیل سیستم انحراف آب سد نیز آماده سازی شده است.

علی محمدی در بازدید از پروژه سد باهوش شهرستان تنگستان اظهار کرد: این پروژه به منظور کنترل سیلاب های رودخانه باهوش و تکمیل سامانه جامع تامین آب نخیلات تنگستان (به همراه سد خاییز) در حال ساخت است.

وی افزود: این سد در یک حوضه آبریز به وسعت 628 کیلومتر مربع واقع شده و با حجم مخزن 18.5 میلیون مترمکعب، ظرفیت مناسبی از آب را در اختیار بهره برداران شهرستان تنگستان قرار خواهد داد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر با اشاره به روند فعالیت کارگاه سد باهوش گفت: عملیات اجرایی این سد در سال گذشته آغاز شده و علیرغم وقوع چندین واقعه سیلابی از جمله سامانه مونسون که موجب بروز خسارات زیادی در شهرستان تنگستان گردید، تا کنون بدون وقفه ادامه یافته است.

وی افزود: محوطه سازی و احداث سایت های اداری و ساختمان های اداری، پشتیبانی و فنی، تامین مخازن سوخت و سیستم برق رسانی، راه اندازی سیستم بچینگ و سیلو بخشی از اقدامات تجهیز کارگاه این پروژه است.

محمدی گفت: تا کنون 115 هزار مترمکعب عملیات خاکبرداری و حفاری در جبهه های کاری مختلف این سد انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر سازه فرازبند اولیه را یکی از اجزای مهم در راستای تکمیل سیستم انحراف آب نامید و گفت: به منظور ایجاد فضای مناسب برای ساخت سیستم انحراف آب، این فرازبند از جنس خاک-سیمان و با رویه بتنی با ارتفاع 15 متر تکمیل شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر در ادامه، به بازدید از سد خاییز پرداخت و آخرین وضعیت کارگاه این سد در مواجهه با سیلاب های پاییز و زمستان را بررسی کرد.

این سد در تابستان سال جاری برای نخستین بار عملیات آبیاری نخلستان های شبکه آبیاری و زهکشی اهرم را انجام داده و هم اکنون نیز دور دوم آبیاری از این سد در حال اجرا است.

سد خاییز با حجم مخزن 16 میلیون مترمکعب بر روی شاخه شیرین رودخانه اهرم ساخته شده است و بخشی از آبیاری نخیلات تنگستان را بر عهده دارد.

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها