هفتمین جشنواره تقدیر از حامیان حقوق مصرف‌کنندگان 15 اسفند در تبریز برگزار می‌شود

دبیر جشنواره رعایت حقوق مصرف‌کنندگان استان آذربایجان شرقی گفت: هفتمین جشنواره تقدیر از حامیان حقوق مصرف‌کنندگان این استان در 15 اسفندماه سال جاری در تبریز برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۲۵۶۲۷
نویسنده وحیده حاجی محمدیاری

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: حسین باقری دبیر جشنواره اظهار داشت: مهم‌ترین اهداف این همایش اجرای قانون هشت‌گانه سازمان ملل که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به استان‌ها ابلاغ شده است شامل حق برخورداری از سلامتی، ایمنی، اطلاع‌رسانی صحیح از کالا، حق برخورداری از بازارهای رقابتی، تأمین نیازهای اساسی در تصمیم‌گیری، جبران خسارت، آموزش، محیط‌زیست سالم و حق داشتن تشکل است.

وی خاطر نشان کرد: نخستین جشنواره تقدیر از حامیان حقوق مصرف‌کنندگان در سال 1394 با حضور 25 واحدهای تولیدی و خدماتی در سال 1401 ششمین دوره با 96 واحد تولیدی و خدماتی در استان آذربایجان شرقی برگزار گردیده که به واحدهای نمونه تندیس و گواهینامه رعایت حقوق مصرف‌کنندگان استان اهداء گردیده است.

دبیر جشنواره استان تصریح کرد: از تعداد واحدهای تولیدی و خدماتی شرکت‌کننده در این همایش 38 واحد تولیدکننده مواد غذایی، 15 واحد شیمیایی و پتروشیمی،8 واحد ساختمان و ماشین‌آلات و فولادی،23 واحد تولیدی کیف و کفش و برق، الکترونیک و واحدهای تولیدی لوازم‌خانگی و 12 واحد خدماتی شرکت‌های خدمات مسافرتی و شرکت‌های بازرسی هستند که خدمات آن‌ها مورد ارزیابی و بررسی کمیته‌های فنی قرار می‌گیرد.

باقری بیان داشت: شاخص‌های ویژه در ارزیابی واحدهایی که مشمول دریافت گواهینامه هستند، داشتن حداقل 70 درصد رضایتمندی مشتری، کیفیت کالا و خدمات، رعایت قیمت، نوع توزیع و خدمات پس از فروش کالا و داشتن نشان تجاری مستقل است.

وی اضافه کرد: داشتن پروانه بهره‌برداری و خدماتی، علامت استاندارد، نداشتن حکم قضایی و کیفری، تعزیراتی و نداشتن زیان مالی در دو سال گذشته از دیگر شرایط دریافت گواهینامه حقوق مصرف‌کنندگان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها