پيشرفت 90 درصدي مرمت و بهسازي مرحله دوم بند تغذيه مصنوعي رودخانه گاشار

یزد- رئيس اداره منابع آب شرستان ابركوه از پيشرفت 90 درصدي ترميم و بهسازي پروژه بند كنترل سيلاب و تغذيه مصنوعي رودخانه گاشار خبر داد.
کد خبر: ۱۴۲۵۵۶۹

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، سيد علي مشكات گفت: عمليات لايروبي و مرمت و بهسازي طرح تغذيه مصنوعي رودخانه گاشار به منظور كنترل سيلاب و جلوگيري از خسارت سيل احتمالي در حال اجرا است. 

رئيس اداره منابع آب شهرستان ابركوه با اشاره به اينكه در سيل آذر 99 و سيلابهاي سالهاي 1400 و 1401 اين بند دچار خسارت و آسيب شد، افزود: مرحله اول اين عمليات پايان سال 1401 به اتمام رسيد و مرحله دوم اين پروژه در سال 1402 با جديت ادامه دارد. 

مشكات با بيان اينكه تأمين اعتبار و انتخاب مشاور و پيمانكار از سال گذشته آغاز شده است، اظهار داشت: عمليات مرحله نخست شامل ترميم و لايروبي قسمت‌هاي مختلف طرح از جمله بخش ورود آب، تثبيت، كانال هدايت آب از بند به مخزن و لايروبي مخزن است.

 مشكات گفت: اين بندها به منظور كنترل سيلاب‌ها و جلوگيري از هدر رفت روان آب‌ها، جلوگيري از خسارت سيلاب و جريان كنترل شده رودخانه جهت نفوذ و تقويت منابع آب زيرزميني منطقه و تغذيه قنوات در حال بهره برداري است. 

رئيس اداره منابع آب ابركوه خاطر نشان كرد: اجراي اين طرح كه باعث مهار سيلاب و بهبود سفره آب زيرزميني و قنوات منطقه شده، موجب افزايش رضايتمندي، حس امنيت و خوشنودي مردم شهرستان بويژه اهالي روستاي رحيم آباد شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها