تیم فوتبال امید ایران حذف شد
بازی‌های آسیایی هانگژو ۲۰۲۲

تیم فوتبال امید ایران حذف شد

برد راحت شاگردان عنایتی مقابل تایلند با گل‌های سرخابی‌ها

افزایش امید به امیدها

در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات فوتبال بازی‌های آسیایی هانگژو تیم امید ایران به مصاف تایلند رفت. این بازی در استادیوم شانگ‌چنگ برگزار شد؛ همان ورزشگاهی که تیم ایران در بازی آخر مرحله گروهی خود برابر مغولستان به پیروزی رسید.
کد خبر: ۱۴۲۴۱۶۶

رضا عنایتی با ارنج تیمش و آرایشی تهاجمی برای این بازی سعی کرده بود از تمامی بازیکنان تهاجمی‌اش از جمله ارسلان مطهری که در بازی قبلی مصدوم بود، استفاده کند. با همین رویکرد تیم امید بازی را از دقیقه نخست به زمین حریف برد و هجومی آغاز کرد و مزد حملاتش را خیلی زود گرفت. گل ارسلان مطهری در دقیقه ۱۳ که با اشتباه فاحش گلر حریف ثبت شد، ایران را از تایلند پیش انداخت. بعد از این گل هم باز برتری تیم ایران ادامه داشت اما اتفاق خاصی نیفتاد و ایران با همین برتری یک‌گله به رختکن رفت. ایران نیمه دوم را با یک تعویض آغاز کرد اما این تایلند بود که برای جبران مافات جلو کشید، ایران نیز چشم به حملات برق‌آسا داشت تا حریف را غافلگیر کند. بازی در این دقایق متعادل دنبال می‌شد. رفته رفته هرچه به پایان بازی نزدیک‌تر می‌شدیم، مالکیت ایران بر توپ و میدان افزایش می‌یافت و این برتری با ورود یاسین سلمانی بیشتر شد تا این‌که با اشتباه محرز مدافع تایلند، ممی‌زاده با دروازه‌بان تک به تک شد و با خطای گلر حریف، داور نقطه پنالتی را نشان داد تا سلمانی در بدو ورود در دقیقه ۸۰ از روی نقطه پنالتی دروازه حریف را باز کرده و خیال همه را از برد و صعود به مرحله بعد راحت کند‌. در دقایق پایانی عنایتی ترجیح داد مهره‌های اصلی خود را بیرون بکشد و استراحت دهد تا انرژی آنها را برای بازی در مرحله یک چهارم نگه دارد. ایران در دقایق پایانی بازی را اداره کرد تا با یک برد خوب به مرحله بعد صعود کند. ایران در مرحله باید به مصاف هنگ‌کنگ برود. به نظر می‌رسد ایران با این حساب کار چندان سختی برای راهیابی به مرحله نیمه نهایی نداشته باشد. 

عنایتی: دچار کمبود بازیکن هستیم

رضا عنایتی، سرمربی تیم‌ملی امید ایران در نشست خبری بعد از بازی با تایلند با اشاره به این‌که از بازی تیمش راضی نبوده، به موضوع جدا شدن سه پرسپولیسی از تیمش واکنش نشان داد. مهمترین بخش‌های صحبت سرمربی تیم امید را در ادامه می‌خوانیم: 
 
توقع ما از بچه‌ها بالاتر بود، خودمان هم در زمین غافلگیر شدیم. انتظاری که از بچه‌ها داشتیم برآورده نشد، اما بازی‌ها پشت‌سر هم است و به بدن آنها فشار آورده است.
 
متاسفانه همین‌طور هم دچار کمبود بازیکن هستیم؛ با از دست دادن فلاح و نیامدن بردبار، لیست‌مان خالی‌تر شده. نامه زده‌اند و صحبت‌هایی انجام شده است اگر این ۳ بازیکن هم از فهرست ما خارج شوند فقط ۱۳ بازیکن داریم که یکی هم دروازه‌بان است. با توجه به فشار مسابقات این موضوع قطعا به ما ضربه خواهد زد. 
 
قرار است امشب جلسه‌ای با تاج داشته باشیم تا با باشگاه پرسپولیس صحبت کند تا ببینیم می‌توانیم مشکل را حل کنیم. انتظار بالایی‌ از تیم وجود دارد، اما‌ کارمان فوق‌العاده سخت می‌شود. ان‌شاءا... بتوانیم تمام بچه‌ها را در اختیار داشته باشیم. تیمی که می‌خواهد قهرمان شود باید از تمام توان و ابزارهای موجود استفاده کند. تازه به تیم‌های قوی رسیده‌ایم و لازم است تمام بازیکنان را در اختیار داشته باشیم. امیدوارم با تعامل بتوانیم بازیکنان را نگه داریم.
 
کمبود بازیکن واقعا ما را اذیت می‌کند، به ویژه در خط دفاعی دچار مشکل هستیم و بازیکنی نداریم که جایگزین کنیم. امیدوارم در فرصتی که تا بازی بعد داریم خوب ریکاوری کنیم. اول باید از مرحله بعدی عبور کنیم؛ برای مسابقات آینده در مراحل بالاتر هم برنامه داریم.
 
تنها جایی که نگرانی ما نسبت به بقیه خطوط کمتر است، خط جلو است.‌ خط حمله ما تا اینجا عملکرد خوبی داشته و موقعیت‌های خوبی داشتیم. همان ابتدا گفتم از نحوه بازی امروز راضی نیستم، اما تیمی که ۹ گل در ۴ بازی زده است شرایط خوبی دارد.

اصرار عجیب باشگاه پرسپولیس به بازگشت سه بازیکن از هانگژو!

آقایان، نام این تیم «امید ایران» است

تیم فوتبال امید ایران با پشت سر گذاشتن تایلند حالا به مرحله یک چهارم نهایی راه یافته است. در شرایطی که تمام تلاش کادر فنی این تیم حفظ آرامش کنونی در اردوی امیدها برای ادامه روند موفقیت‌آمیزشان است اما یک موضوع تا حدودی این وضعیت را به مخاطره انداخته و آن اصرار عجیب باشگاه پرسپولیس مبنی بر بازگشت سه بازیکن این تیم یعنی یاسین سلمانی، محمد عمری و محمد‌مهدی احمدی به تهران است؛ در حالی که بی‌شک جدایی این نفرات تاثیرگذار می‌تواند در برنامه‌های رضا عنایتی خلل ایجاد کند، آن هم در شرایطی که این بازی‌ها پله به پله دشوارتر و نیاز تیم کشورمان به سه بازیکن موردنظر بیشتر احساس خواهد شد.بدیهی است که باشگاه پرسپولیس به عنوان یکی از سه نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان اراده حضور قدرتمندانه‌تر برابر حریف خود یعنی الدحیل قطر را دارد اما ظاهرا در این مقطع اهمیت و جایگاه تیم امید که حکم تیم‌ملی و نماینده کل فوتبال ایران در بازی‌های آسیایی را دارد نزد آنها مغفول مانده و فقط دنبال کار خودشان هستند. این نیز یکی از عجایب فوتبال ماست که باشگاهی خواستار بازگشت نفرات ملی‌پوش خود از بازی‌های آسیایی درست در کوران رقابت‌ها می‌شود و این اتفاق و خواسته عجیب، جز نادیده گرفتن جایگاه، شان و اهمیت تیم امید یک کشور و یک ملت معنایی ندارد یا حداقل ما معنایی برای آن پیدا نمی‌کنیم.با توجه به اهمیت بازی‌های آسیایی هانگژو و تاثیر موفقیت احتمالی تیم امید بر کل کاروان ورزشی کشورمان، چشم پوشیدن بر این نفرات که تنها یک نفرشان ( محمد عمری) در بازی قبلی سرخپوشان برابر النصر در ترکیب اصلی سرخپوشان قرار داشت، نشان دهنده درک نادرست آنها از موقعیت حساس تیم امید خواهد بود. حداقل انتظار از مدیران و مربیان باشگاه پرسپولیس این است که تیم فوتبال امید به عنوان نماینده و امید یک ملت برای افتخارآفرینی در بازی های آسیایی هانگژو را در اولویت قرار دهند و به جای اصرار بر بازگشت این نفرات به ایران که با توجه به بعد مسافت و خستگی راه، در نهایت تاثیر منفی بر عملکرد آنها را به دنبال خواهد داشت، جایگاه نماینده کل فوتبال کشور در نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی را درست و به جا ببینند و سبب ساز خودزنی در فوتبال کشورمان نشده و تمرکز این سه ملی‌پوش را بیش از این خدشه‌دار نکنند تا فوتبال ایران پس از سال‌ها بتواند در یک آوردگاه مهم با موفقیت خود دل مردم را شاد کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها