احمدی نژاد مرزهای ایران و ترکمنستان را مرزهای صلح و دوستی خواند

ایرنا: دکتر محمود احمدینژاد رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: معتقدیم دریای مازندران باید دریای صلح و دوستی و مرزهای ایران و ترکمنستان مرزهای صلح و برادری باشد.
کد خبر: ۱۴۲۳۷۷

احمدینژاد در مذاکرات رسمی هیاتهای عالیرتبه ایران و ترکمنستان که به ریاست روسای جمهوری دو کشور و رییس جمهوری ابرازامیدواری کرد که این سفر باعث تحکیم روابط دو کشور شود.
"قربانقلی بردی محمداف " نیز در سخنانی روابط ایران و ترکمنستان را تاریخی و متکی بر همکاریهای مفید و برادرانه دانست.
وی افزود: روابط تهران و عشق آباد براساس احترام متقابل است و جمهوری اسلامی ایران از اولین کشورهایی بود که استقلال ترکمنستان را بهرسمیت شناخت و از سیاست بیطرفی ما حمایت کرده است.
بردی محمداف خاطرنشان کرد: دو کشور ایران و ترکمنستان در زمینه مسایل منطقهای و مواضع بینالمللی دیدگاههای مشترکی دارند بهویژه در خصوص دریای خزر دیدگاههایمان نزدیک است.
رییس جمهوری ترکمنستان بااشاره به گسترش روابط دو کشور درسالهای اخیر ابراز امیدواری کرد که باتلاش مقامات مسئول در اجرای توافقات گذشته و عملی کردن آنها افق روشنی در گسترش روابط دو کشور شاهد باشیم.
رییس جمهوری اسلامی ایران که در دومین مرحله از سفر دورهای خود به ترکمنستان سفر کرده، امشب در ضیافت شام رییس جمهوری ترکمنستان شرکت خواهد کرد.

رییس جمهوری ترکمنستان به افتخار احمدی نژاد
ضیافت شام برگزار کرد

"قربان قلی وردی محمداف" رییس جمهوری ترکمنستان، سهشنبه شب ضیافت شامی به افتخار "محمود احمدی نژاد" رییس جمهوری اسلامی ایران در کاخ ریاست جمهوری این کشور ترتیب داد.
در این ضیافت شام روسای جمهوری و مقامات بلندپایه ایران و ترکمنستان، سفرای خارجی مقیم عشق آباد و نمایندگان سازمانهای بینالمللی شرکت داشتند.
از مهمترین برنامههای روز دوم دیدار احمدی نژاد از ترکمنستان، دیدار از مسجد جامع روحی ترکمن باشی، ادای احترام به "صفرمراد نیازاف" رییس جمهوری پیشین ترکمنستان، نثار تاج گل به بنای استقلال این کشور، آغاز دور دوم مذاکرات رسمی و امضای سند همکاریهای دوجانبه است.
احمدی نژاد و هیات همراه، ظهر روز چهارشنبه عشق آباد را به مقصد بیشکک مرکز قرقیزستان برای شرکت در اجلاس سازمان همکاریهای شانگهای، ترک خواهد کرد.

احمدینژاد به بنای استقلال ترکمنستان ادای احترام کرد

دکتر "محمود احمدینژاد" رییس جمهوری اسلامی ایران در دومین روز از سفر خود به جمهوری ترکمنستان در بنای استقلال این کشور حضور یافت و با نثار تاج گل نسبت به آن ادای احترام کرد.
رییس جمهوری را در این مراسم شهردار عشق آباد و" منوچهر متکی "وزیر امور خارجه ایران همراهی میکردند.
رییس جمهوری همچنین یک اصله نهال در محوطه بنای استقلال ترکمنستان کاشت.
پس از مراسم ادای احترام به بنای استقلال ترکمنستان ، رییس جمهوری عازم کاخ ریاست جمهوری ترکمنستان میشود و پس از انجام مذاکرات خصوصی روسای جمهوری ایران و ترکمنستان اسناد و تفاهمنامه- های همکاری بین دو کشور امضا و احمدی نژاد و "قربان قلی بردی محمد اف" در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران دستاوردهای این سفر را تشریح خواهند کرد.
رییس جمهوری اسلامی ایران پس از انجام مصاحبه با بدرقه رسمی رییس جمهوری ترکمنستان ، عشق آباد را به مقصد بیشکک پایتخت قرقیزستان ترک خواهد کرد.

رییس جمهوری اسلامی ایران از
موزه ملی فرهنگی ترکمنستان بازدید کرد

محمود احمدینژاد رییس جمهوری اسلامی ایران صبح چهارشنبه در ادامه سفر خود به ترکمنستان به اتفاق هیات همراه خود از موزه ملی فرهنگی این کشور بازدید کرد.
رییس جمهوری اسلامی ایران با بخشهای مختلف از جمله آثار و اشیای تاریخیو باستانی این موزه که بهتازگی به بهرهبرداری رسیدهاست ، آشنا شدند. رییس جمهوری ترکمنستان همچنین دفتر یادبود این موزه را امضا کرد.
امضای اسناد پیرامون همکاریهای دو کشور و مصاحبه مطبوعاتی که احمدی نژاد قرار است در آن دستآوردهای سفر دو روزه خود را برای خبرنگاران تشریح کند، از دیگر برنامههای دومین روز سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به ترکمنستان است.
محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز عشقآباد را برای شرکت در نشست سران کشورهای سازمان شانگهای به مقصد بیشکک ترک میکند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها