گوگل کروم پرطرفدارترین مرورگر حال حاضر دنیاست و اکنون حدود ۷۰ درصد کاربران سراسر دنیا، از این مرورگر برای امور روزمره خود استفاده می‌کنند. گوگل کروم علاوه بر سرعت بالا و رابط کاربری جذاب، ویژگی‌های زیادی در اختیار کاربران قرار می‌دهد، قابلیت نصب افزونه یا اکستنشن(Extension) یکی از این قابلیت‌های جذاب است.
کد خبر: ۱۴۲۲۳۶۶
این ۱۰مورد را در کروم نصب کنید!

بهترین افزونه‌های کروم می‌توانند ظاهری تازه به این مرورگر ببخشند، میانبر‌هایی برای دسترسی ایجاد کنند یا حتی پلتفرم‌هایی مانند اکسل را بر روی این مرورگر بیاورند. باوجود این گسترش باورنکردنی افزونه‌های کروم موجب شده نتوانید گزینه‌های مناسبی در مارکت این مرورگر بیابید. در این مقاله فهرستی از بهترین اکستنشن‌های کروم را معرفی می‌کنیم و کاربرد هریک را بررسی می‌کنیم تا بتوانید تجربه کاربری خود از گوگل کروم را ارتقا دهید. با تکنوسان مگ همراه باشید.

۱-افزونه OneTab؛ مدیریت زبانه‌های در حال اجرا
معمولا وقتی درگیر جست‌وجو در اینترنت می‌شویم، ناخودآگاه تب‌های زیادی را در مرورگر باز می‌کنیم که محیط مرورگر را به شدت شلوغ می‌کند. علاوه بر این ممکن است تب مورد نظر شما به راحتی بین سایر تب‌‌ها گم شود و نتوانید آن را پیدا کنید. یکی از بهترین اکستنشن‌های کروم، افزونه OneTab است که تمام سایت‌هایی را که در تب‌های مختلف باز کرده اید را در یک فهرست برایتان مرتب می‌کند. از طرفی OneTab با ایجاد فهرستی از سایت‌های باز شده در تب، ادعا می‌کند که تا ۹۵ درصد از حافظه کروم را ذخیره می‌کند. جالب است بدانید که از طریق این اکستنشن می‌توانید فهرست سایت‌های خود را از طریق یک دکمه اختصاصی با دیگران به اشتراک بگذارید. این موضوع برای زمانی که روی یک پروژه مشترک کار می‌کنید، بسیار مفید خواهد بود زیرا همه می‌توانند تحقیقات شما را دنبال کرده و درباره آن نظر بدهند.


۲- افزونه Momentum؛ ظاهری تازه برای مرورگر
 بدون شک بخش زیادی از تجربه کاربری تان از یک مرورگر، رابط کاربری و ویژگی‌های ظاهری آن خواهد بود. اکستنشن Momentum به همین منظور طراحی شده و می‌توان آن را جزء بهترین افزونه‌های کروم برای تغییر ظاهر مرورگر دانست. مومنتوم ظاهر صفحه اصلی یا New Tab کروم را تغییر می‌دهد و با تغییر پس زمینه‌های باکیفیت به صورت روزانه از تکراری شدن کروم جلوگیری می‌کند. این افزونه همچنین ساعت و پیام‌های روزمره را در صفحه جدید به نمایش میگذارد و در هر لحظه می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. ویژگی مهم دیگر افزونه Momentum وجود لیستی برای کارهای ToDo یا امور روزمره است. شما می‌توانید یک لیست از امور روزانه تان در صفحه اصلی بنویسید و با انجام هر کار آن را خط بزنید؛ بدین ترتیب فراموش شدن امور تا حد زیادی کم می‌شود.

۳- افزونه Sidebar یک نوار کناری قدرتمند
در طول وبگردی‌های روزانه، بسیاری از سایت‌‌ها را پیدا می‌کنیم که نیاز داریم آدرس آنها را ذخیره کنیم تا در فرصت مناسب بتوانیم محتوای آنها را مورد بررسی قرار دهیم. نشانه‌ گذاری دستی وب‌‌سایت‌‌‌ها گاهی اوقات می‌تواند فرآیندی خسته‌ کننده‌ای باشد و بعد از ذخیره سازی حتی آنقدر دسترسی به آنها حوصله سر بر باشد که فراموششان کنید. اما اکستنشن سایدبار توانسته در لیست پرکاربردترین اکستنشن‌های گوگل کروم قرار گیرد. اکستنشنSidebar به شما اجازه می‌دهد تا بوک‌مارک‌‌ها را اضافه یا حذف کنید. همه این‌‌ها به راحتی با بردن موس به سمت چپ مرورگر شما در شکل یک سایدبار ظاهر می‌شود و به همه آنها دسترسی پیدا می‌کنید.

۴- افزونه AwesomeScreenshot
اکستنشن AwesomeScreenshot یکی از بهترین افزونه‌های کروم است که کاربرد زیادی در طول روز برای‌تان دارد. همان‌طور که از نام آن پیداست، این افزونه به شما اجازه می‌دهد از صفحه مرورگر خود اسکرین شات بگیرید. اکستنشن‌های زیادی برای اسکرین شات وجود دارند اما این افزونه یکی از بهترین هاست که به شما اجازه می‌دهد تا به صورت دستی انتخاب کنید که دقیقا می‌خواهید کدام قسمت از صفحه  مرورگر را اسکرین بگیرید. یکی از قابلیت‌های دیگر این افزونه، داشتن قابلیت رکورد از صفحه مرورگر است که می‌تواند در ضبط ویدئوهای آموزشی به شما کمک کند. تمام فایل‌های اسکرین شات و اسکرین رکورد را می‌توانید دانلود کنید یا از طریق URL مربوط، آن را به اشتراک بگذارید. برای استفاده از این اکستنشن باید پس از نصب آن به روی کروم، یک حساب کاربری در آن ایجاد کنید و سپس از مزایای بی‌نظیر آن لذت ببرید.

۵- افزونه Adblock؛ وبگردی عاری از تبلیغات
یکی از مورد‌هایی که هنگام وبگردی با آن مواجه می‌شوید و می‌تواند به تجربه کاربری تان از اینترنت آسیب برساند، تبلیغات مزاحم است. تبلیغات تقریبا در هر صفحه‌ای وجود دارند و به طرز غیر قابل کنترلی سر راه‌تان قرار می‌گیرند. افزونه Adblock به همین منظور طراحی شده و به کمک آن می‌توانید تجربه بهتری از کار با گوگل کروم داشته باشید. این افزونه می‌تواند به چند صورت تبلیغات را از سایت‌‌ها حذف کند. در مرحله اول می‌توانید تایید کنید که تنها تبلیغات مزاحم به شما نمایش داده نشود، در مرحله بعد می‌توانید تعیین کنید که فضای تبلیغات با کادر‌های سفید رنگ پر شود. در آخر هم می‌توانید تمام کد‌های تبلیغات را به فرمت کلی صفحه سایت تبدیل کنید تا بهترین تجربه کاربری حاصل شود.  Adblock همچنین این امکان را دارد تا پاپ آپ‌‌ها و گیف‌هایی را به صورت دستی به عنوان تبلیغ تعیین کنید، امکان غیر فعال کردن اعلان‌های نوتیفیکیشن در سایت‌‌ها نیز جزء ویژگی‌های این افزونه می‌باشد. نسخه پرو این افزونه می‌تواند تبلیغات یوتیوب را هم غیر فعال کند. با در نظر گرفتن این ویژگی‌‌ها می‌توان Adblock را جزء بهترین افزونه‌های کروم دانست.

۶- افزونه Google Translate؛ ترجمه متون در لحظه
Google Translate نیازی به معرفی ندارد و بدون شک تاکنون چندین و چندبار با این پلتفرم ترجمه آنلاین سروکار داشته‌اید. افزونه Google Translate نیز یک اکستنشن کاربردی است که دسترسی به این مترجم را در هر لحظه ممکن می‌کند. به  این ترتیب نیازی به سایت Translate نخواهید داشت و می‌توانید به‌سادگی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن این افزونه را فراخوانی کنید. اکستنشن Google Translateهمچنین امکان ترجمه کل سایت را هم داراست و می‌توانید تنها با یک کلیک کل صفحه باز شده را ترجمه کنید. اگر به گشت‌و‌گذار در سایت‌های غیرفارسی علاقه‌مند هستید، افزونه Google Translate می‌تواند یکی از بهترین افزونه‌های کروم برای‌تان باشد.

۷- افزونه Lastpass؛ ابزاری برای ذخیره پسورد
 ممکن است تا به حال اسم سایت یا اپلیکیشن موبایلی Lastpass را شنیده باشید؛ لست پس یک پلتفرم امن برای ذخیره رمز‌های عبورتان است و به کمک آن می‌توانید همه پسورد‌های خود را مدیریت کنید. البته این پلتفرم می‌تواند برایتان یک رمز عبور قدرتمند هم ایجاد کند. افزونه Lastpass هم توسط همین تیم طراحی شده و برای مدیریت رمز عبور سایت‌‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این افزونه به شما امکان می‌دهد تا رمز‌های عبور سایت‌های مختلف، ایمیل، نام کاربری، اطلاعات کارت‌های بانکی و… را در صندوق امن ذخیره کنید، به  این ترتیب هر جا که نیاز باشد Lastpass، فیلد‌های رمز عبور را به صورت خودکار پر می‌کند و نیازی به وارد کردن رمز عبور به صورت دستی نخواهید داشت.

۸- افزونه Dark Mode؛ محافظت از چشم
ویژگی Dark Mode یکی از قابلیت‌هایی است که در چند سال اخیر گسترش زیادی داشته و اکنون بسیاری از شبکه‌های اجتماعی، سایت‌‌ها و… از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند. باوجود این بسیاری از سایت‌‌ها به صورت پیش‌فرض از قابلیت دارک مود یا حالت تیره پشتیبانی نمی کنند؛ این موضوع می‌تواند در مواردی مانند نگاه کردن به یک صفحه سفید در تاریکی شب آزاردهنده باشد و آسیب زیادی به چشم‌های‌تان وارد کند. افزونه Dark Mode برای رفع این مشکل طراحی شده است و این امکان را فراهم می‌کند که تنها با یک کلیک سایت مورد را به حالت تیره تغییر دهید. این ویژگی در بسیاری از سایت‌‌ها به درستی کار می‌کند و مشکلی برای استفاده از آن وجود نخواهد داشت. از ویژگی‌های افزونه Dark Mode می‌توان به عدم وجود پیچیدگی در رابط کاربری و فعال شدن تنها با یک کلیک اشاره کرد.

۹- افزونه Chrome Visual History؛ مشاهده تاریخچه وبگردی
شاید برای‌تان این سوال به وجود بیاید که بیشتر از همه در چه سایت‌هایی گشت و گذار می‌کنید، در حالت عادی می‌توانید با مراجعه به بخش History مرورگر تمام سایت‌هایی که به آن مراجعه کردید را ببینید. با این وجود هیستوری نمی‌تواند یک اطلاعات آماری و جامع در اختیارتان قرار دهد. افزونه Chrome Visual History یک ابزار جالب و یکی از بهترین افزونه‌های کروم است که اطلاعات موجود در تاریخچه مرورگر را جمع آوری می‌کند و آنها را در قالب یک رابط کاربری گرافیکی به نمایش در می‌آورد. به ‌این‌ترتیب می‌توانید ببینید که بیشتر وقت خود را در کدام وبسایت‌‌ها می‌گذرانید. این افزونه اطلاعات جمع‌آوری شده را در قالب‌‌ها و نمودارهای روزانه، هفتگی، ماهانه و کلی به نمایش در می‌آورد.

۱۰- افزونه Avast Online Security؛ امنیت کامل در وب
آواست یکی از بهترین آنتی ویروس‌های موجود در بازار است و اکنون چیزی حدود ۴۰۰ میلیون کاربر فعال دارد. این آنتی‌ویروس به دلیل آپدیت منظم و پتانسیل بالا در شناسایی ویروس‌‌ها همواره در دسته بهترین‌‌ها قرار می‌گیرد. افزونه Avast Online Security یکی از محصولات این کمپانی است و به منظور شناسایی بد افزار‌‌ها کاربرد دارد. Avast Online Security تمامی صفحاتی که به آن مراجعه می‌کنید، از صفحات پرداخت بانکی گرفته تا شبکه‌های اجتماعی را شناسایی می‌کند، به  این ترتیب سایت‌های فیشینگ، به سادگی قابل شناسایی خواهد بود. همچنین شما با قرار دادن نشانگر موس روی آدرس URL در نوار جست‌و‌جو می‌توانید میزان امنیت و قابل اطمینان بودن سایت را بسنجید. با این ویژگی‌‌ها می‌توان اکستنشن Avast را یکی از بهترین افزونه‌های کروم برای حفظ امنیت دانست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها