دادستان کل کشور تاکید کرد:

حمایت از آمران معروف و ناهیان از منکر

یک فعال سیاسی خواستار شد:

برخورد قانونی با افرادی که مانع امر به معروف می شوند

یک فعال سیاسی گفت: بر اساس قوانین موجود در کشور کسانی که به آمران به معروف و ناحیان از منکر آسیبی برسانند یا مانع فعالیت آنها شوند کیفرهای متعددی در نظر گرفته شده و باید با آنها برخورد قاطعانه ای صورت گیرد.
کد خبر: ۱۴۲۱۴۷۲

حمیدرضا ترقی در گفتگو با جام جم آنلاین  در خصوص برخورد با توهین کنندگان به آمران به معروف و ناحیان از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر بر همه مسلمانان یک واجب شرعی است و به طور طبیعی اگر کسی از انجام آن امتناع بورزد در پیشگاه خداوند باید پاسخگو باشد، لذا اگر کسی به دنبال انجام این امر واجب است و در مقابل فرد دیگری مانع آن بشود صد عن سبیل الله محسوب می‌شود و باید با چنین کسی که مانع انجام این فریضه در نزد خدا باشد با قاطعیت برخورد کرد، خصوصاً وقتی نظام اسلامی برقرار است.

وی افزود: بر اساس قوانین موجود در کشور کسانی که به آمران به معروف و ناحیان از منکر آسیبی برسانند یا مانع فعالیت آنها شوند کیفرهای متعددی در نظر گرفته شده که طبیعتاً باید قضاوت همه جانبه انجام دهند.

ترقی گفت: برای ساختن جامعه اسلامی و پیاده کردن ارزش‌های اسلامی نیازمند امر به معروف و نهی از منکر هستیم و به تعبیر قرآن و روایات اهل بیت؛ امر به معروف موجب اقامه فرایض دینی در جامعه می‌شود، بنابراین اگر جلوی آن گرفته شود یعنی تمام فروع و وظایف دینی و اسلامی اعم از نماز زکات، جهاد، خمس و در جامعه رو به تعطیلی خواهد رفت.  

این نماینده ادوار مجلس ادامه داد: پس مقابله با آمر به معروف موجب از بین رفتن بقیه فرایض دینی شده و این بزرگترین خیانت و جرمی است که در جامعه اسلامی برخی مرتکب می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها