دادستان کل کشور تاکید کرد:

حمایت از آمران معروف و ناهیان از منکر

دادستان کل کشور گفت: دستگاه قضایی و نیروی انتظامی با تمام توان از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت می کنند.
کد خبر: ۱۲۱۵۵۸۰
حمایت از آمران معروف و ناهیان از منکر

به گزارش جام جم آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما افزود: حضور مسئولان قضایی در میان مردم در هر سطحی باید همیشگی باشد تا از نزدیک شاهد رسیدگی‌های قضایی قرار بگیرند.

وی گفت: یکی از محاسن برقراری این ارتباط حل مشکلات مردم است، چه بسا مردم مشکلاتی را مطرح کنند که ما در بازرسی‌های قضایی به آن‌ها پی نبریم، نکته دیگر اینکه مردم در این دیدار‌ها از نزدیک مشکلات را می‌گویند و ما هم باید به فکر برطرف شدن گرفتاری‌های مردم باشیم.

حجت الاسلام منتظری تصریح کرد: برخی از مردم در دیدار‌ها به اشکالات قانونی اشاره می‌کنند که البته دو معنی دارد اول اینکه ممکن است مربوط به ناآگاهی آن‌ها با قوانین باشد که البته باید برنامه ریزی شود تا اطلاعات حقوقی و قضایی در میان مردم تبیین شود، اما ممکن است بخشی از گلایه‌های مردم مربوط به اشکالات قانونی باشد که وقتی از زبان مردم می‌شنویم باید برای رفع آن برنامه ریزی کنیم، دستگاه قضایی هم در تلاش است مشکلات و خلاء‌های قانونی را برای تسریع در رسیدگی‌های قضایی برطرف کند.

حمایت دستگاه قضا از آمران به معروف و ناهیان از منکر

دادستان کل کشور با تاکید بر حمایت دستگاه قضا از آمران به معروف و ناهیان از منکر گفت: برخی از مردم نسبت به مشکلات قانونی گلایه دارند که ما هم تلاش می‌کنیم این اشکالات برطرف شود.

حجت الاسلام منتظری در پاسخ به سوالی درباره امر به معروف و نهی از منکر، افزود: مراتب امر به معروف و نهی از منکر در قانون تعریف شده و در کتب فقهی نیز مبنای آن به روشنی تبیین شده است اما آن چه که وظیفه همه مردم بوده این است که در مواجهه با ناهنجاری ها با زبان نرم و تذکر ورود کنند.

وی ادامه داد: گاهی در بخشی از مراتب امر به معروف، جایی برای ورود عامه مردم وجود ندارد و وظیفه حاکمیت است که با منکر برخورد شرعی داشته باشد.

حجت الاسلام منتظری تصریح کرد: بر اساس قانون،​ ورود قانونی به مسئله امر به معروف و نهی از منکر در چارچوب وظیفه نیروی انتظامی قرار دارد و شرایط برخورد نیز تبیین شده است تا به گونه ای نباشد که امروز اگر کسی بخواهد امر به معروف کند مورد تهاجم قرار بگیرد.

این مقام قضایی تاکید کرد: دستگاه قضایی و نیروی انتظامی با تمام توان از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها