همه آنچه برای حضور در راهپیمایی اربعین به آن نیاز داریم

در مسیر «بهشت»

آنهایی که قصد شرکت در حماسه راهپیمایی اربعین را دارند، این روزها در حال تدارک و بستن کوله‌پشتی سفرشان هستند. کوله‌پشتی این سفر اما ویژگی‌های خاص خودش را دارد و باید برای بستن آن نکاتی را در‌نظر گرفت تا در طول بیش از ۸۰کیلومتر پیاده‌روی که بین سه تا پنج روز طول می‌کشد، با کمترین مشکلات مواجه شویم.
کد خبر: ۱۴۲۰۹۹۳
نویسنده مریم زاهدی - خبرنگار چاردیواری

در مسیر «بهشت»

برای بستن کوله‌سفر اربعین باید برخی اقلام را حتما همراه خودمان داشته‌باشیم و برخی دیگر را نباید به همراه ببریم. اما ببینیم چگونه می‌توان کوله‌ای سبک و در عین حال با تمامی چیزهایی که مورد نیازمان است را ببندیم؛‌ کوله‌ای که باید آن را در مسیر ۸۰ کیلومتری نجف تا کربلا به دوش بکشیم. 

کوله‌پشتی مناسب پیاده‌روی اربعین

نخستین نکته‌ای که برای بستن کوله‌پشتی اربعین نیاز داریم، خود کوله‌پشتی است. برای این سفر به یک کوله‌پشتی سبک و در عین حال جادار نیاز داریم تا بتوانیم وسایل سفر خود را درون آن قرار دهیم. اگر برای اولین‌بار است که راهی سفر اربعین می‌شوید، باید بدانید ساک و چمدان اصلا گزینه مناسبی برای این سفر نیست. دقت کنید یک کوله‌پشتی استاندارد انتخاب کنید تا در این پیاده‌روی طولانی ستون‌فقرات شما آسیب نبیند و از همه مهم‌تر خسته نشوید. 

کفش مناسب پیاده‌روی اربعین

امسال اربعین در نیمه شهریور ماه است و در این موقع از سال هوای مسیر نجف به کربلا آن‌قدر گرم است که نیازی به همراه داشتن لباس‌های گرم نداریم. در عین حال برای خنکی هوا در شب، داشتن یک گرمکن سبک توصیه می‌شود. وسایلی چون چتر و کلاه برای در‌امان ماندن از باران و تابش شدید خورشید توصیه می‌شود. استفاده از یک جفت دستکش نخی می‌تواند هم پوست دست را از خشکی و آفتاب سوختگی محافظت کند و هم به دلیل فراهم نبود امکان شست‌وشوی مداوم دست‌ها، احتمال ابتلا به بیماری‌های مسافرتی را کاهش دهد.

تقویم، نقشه و خوراکی

ازجمله وسایل ضروری دیگر به همراه داشتن تقویم میلادی و قمری برای این سفر است. همچنین نقشه مسیرهای مختلف منتهی به کربلا راهنمای خوبی برای شما خواهدبود. اگر تجربه قبلی سفر اربعین را داشته‌باشید که می‌دانید در مسیر مشایه گرسنه نخواهید‌ ماند و نیازی نیست کوله‌پشتی‌تان را با مواد غذایی و کنسرو سنگین کنید اما این مسأله به این معنا نیست که در کوله‌پشتی شما هیچ نوع خوراکی نباشد. مقداری آجیل و خشکبار، نان‌های خشک سبوسدار و کمی شکلات تلخ، گزینه‌های مناسبی است که می‌تواند انرژی شما را برای پیاده‌روی اربعین تامین کند.

این شماره‌ها را به خاطر داشته‌باشید :
افراد گمشده : ۰۷۸۰۱۳۰۰۵۶۱- اورژانس : ۱۰۴ -
احکام شرعی : ۰۷۸۱۴۶۵۱۳۵۳-  اداره مرکزی : ۰۷۸۰۱۰۰۴۷۵۸

کفش مناسب پیاده‌روی اربعین

کفش یکی از مهم‌ترین گزینه‌هایی است که باید برای پیاده‌روی اربعین در نظر گرفت؛ چراکه انتخاب کفش نامناسب، این سفر را برای شما به موضوعی پرچالش تبدیل می‌کند. نخستین توصیه این‌ است که اصلا به فکر خرید کفش نو نباشید، بلکه از کفشی استفاده کنید که قبلا از آن استفاده می‌کردید و در پای شما راحت است. کفشی را انتخاب کنید که حداقل سه ماه با آن راه رفته‌باشید. مناسب‌ترین کفش برای این سفر کتونی‌های مخصوص پیاده‌روی‌های طولانی است.
علاوه بر کفش، یک جفت دمپایی هم به همراه داشته‌باشید، البته نه برای پیاده‌روی. 
دارو و لوازم بهداشتی و شخصی اگر از داروی خاصی استفاده می‌کنید، حتما برای ۱۰روز آن‌را به همراه داشته‌باشید.  برای جلوگیری از تاول زدن، روزانه دوبار پاهای خود را بشویید و جوراب‌های‌تان را حداقل دوبار تعویض کنید. به همراه داشتن کرم مرطوب کننده، بالم لب و ضد آفتاب نیز برای جلوگیری از خشک شدن پوست و آفتاب‌سوختگی توصیه می‌شود. وسایل شخصی شامل یک حوله کوچک، مسواک و خمیردندان، لیوان پلاستیکی و قاشق و چنگال هم که جزو وسایل ضروری تمامی سفرهاست.

گذرنامه،سیمکارت  و شارژر

در دنیای امروز حتی برای یک لحظه هم نمی‌توان از گوشی تلفن‌همراه دور شد. طبیعتا در سفر اربعین همراه داشتن تلفن همراه ضروری‌تر هم می‌شود. برای خاموش نشدن تلفن همراه اما هم باید شارژر همراه خودمان داشته‌باشیم و هم یک پاور بانک با  ظرفیت مناسب. مهم‌ترین چیز در لیست وسایل و تجهیزات پیاده‌روی اربعین گذرنامه و مدارک شناسایی است. گذرنامه شما حداقل باید شش ماه اعتبار داشته‌باشد. درغیر این صورت قبل از سفر نسبت به تمدید آن اقدام کنید. همچنین مقداری دینار عراقی از صرافی‌ها تهیه کنید. حتما در طول سفر نیاز به برقراری تماس با خانواده خود خواهید‌داشت. پس برای مکالمه از آژانس‌های مسافرتی معتبر یا نمایندگی‌های سفارت عراق در ایران سیمکارت عراقی تهیه کنید.

وسایل غیرضروری و غیرمجاز در سفر اربعین 

۱- وسایل حجیم و قیمتی نظیر جواهرات
۲- لپ‌تاپ، تبلت
۳-  کتاب غیر‌ادعیه یا اوراق تبلیغاتی
۴- مواد مخدر یا داروهای روان‌گردان
۵- قیچی یا چاقوی بزرگ
۶- گوشی یا دستگاه بی‌سیم
۷- ارز مسافرتی به مقدار زیاد
۸- موادغذایی فاسد شدنی
۹- از استعمال دخانیات به صورت دسته‌جمعی بپرهیزید

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها