استاندار یزد در نشست بورسيه صنعتی دانشجويان مطرح کرد؛

افزایش سهمیه استان یزد در طرح بورسیه تحصیلی صنعتی، نسبت به سال گذشته

یزد- استاندار یزد با اشاره به اجرای موفقیت آمیز اولین دوره بورسیه تحصیلی صنعتی در استان، از افزایش چند برابری سهمیه استان یزد در طرح بورسیه تحصیلی صنعتی نسبت به سال گذشته خبرداد.
کد خبر: ۱۴۱۹۳۴۷

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، نشست «بورسيه صنعتی دانشجويان مستعد و برتر در حوزه صنعت استان یزد» با حضور استاندار، برخی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی، تشکل‌های بخش خصوصی استان و دانشجویان برگزار شد. 
استاندار یزد در این نشست با بیان اینکه خوشبختانه اولین دوره طرح بورسیه صنعتی در استان با موفقیت همراه بوده است، اظهار داشت: بر این اساس ۹۵ دانشجو مراحل تحصیلی خود را هم در دانشگاه و هم در متن صنعت می‌گذرانند. 
وی با اشاره به برخورداری دانشجویان این طرح از کمک هزینه های تحصیلی و  بیمه کامل، تصریح کرد: دانشجویان پسر نیز پس از ۴ سال دوران سربازی خود را به عنوان «سرباز فناور» در همان واحد تولیدی طی خواهند کرد و پس از آن در همان مجموعه و یا مجموعه دیگر مشغول به کار خواهند شد. 
مهران فاطمی با اشاره به مزایای دیگر طرح بورسیه تحصیلی صنعتی برای دانشجویان عنوان کرد: برخورداری دانشجویان متاهل از امکانات رایگان خوابگاه متاهلی تا ۳ سال و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ۲۰ میلیون تومانی از جمله مزایای دیگر این طرح هستند. 
وی با تقدیر از تمامی تشکل‌های بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی استان برای تلاش در جهت ملی شدن طرح بورسیه تحصیلی صنعتی گفت: این مهم با همکاری صمیمانه دفتر نخبگان، دانشگاه یزد و تشکل‌های بخش خصوصی به ویژه اتاق بازرگانی، خانه صنعت و معدن و انجمن مدیران استان ممکن شد. 
استاندار یزد با اعلام اینکه در حال حاضر ۱۴۸۰ نفر از سراسر کشور پس از انتخاب در دفترچه کنکور سراسری در قالب بورسیه شغلی صنعت به کارگیری خواهند شد، خاطرنشان کرد: دبیرخانه این طرح در یزد و در دفتر نخبگان قرار دارد و سهمیه استان نسبت به سال گذشته چند برابر افزایش خواهد داشت.
وی به ابهامات و دغدغه های دانشجویان در خصوص آینده شغلی رشته‌های تحصیلی مختلف به محض ورود به دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: یقیناً دانشجویان دوره اول طرح بورسیه صنعتی با آزمون و خطا با مشکل مواجه نخواهند شد و این دوره به عنوان الگویی برای سال‌های آینده قرار خواهد گرفت.
فاطمی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم از این پس شاهد اجرای موفقیت آمیز طرح بورسیه تحصیلی صنعتی در سطح کشور و اشتغال به کار فارغ التحصیلان دانشگاهی در داخل استان باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها