VAR تنها راه حل مشکلات داوری است
حیدر سلیمانی در گفت‌و‌گو با «جام‌جم»: 

VAR تنها راه حل مشکلات داوری است

ترفند تاج برای کم‌کاری؛ محرومیت بازیکنان و مربیان

هیس! انتقاد از داور ممنوع

وی ای آر به فوتبال ایران وارد نشد تا فدراسیون مهدی تاج با پاک کردن صورت مساله، توپ را به زمین مربیان، بازیکنان و باشگاه‌ها بیاندازد و آنها را زیر تیغ قرار دهد. چندی قبل رئیس فدراسیون فوتبال تمام فوتبال را تهدید کرد که اگر نسبت به اشتباهات داوری اعتراض داشته باشند، برخورد سفت و سختی صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۱۴۱۹۳۰۹

حسن‌زاده رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال هم با تایید حرف‌های تاج در جلسه‌ای خطاب به باشگاه‌ها گفت باید مربیان و بازیکنان خود را وادار به سکوت کنند چون «محرومیت در انتظارشان خواهد بود.»

برخورد ضربتی فدراسیون و کمیته انضباطی از هفته اول آغاز شد. مجتبی حسینی سرمربی آلومینیوم اراک گفت «امیدوارم کمک داور عمدا اشتباه نکرده باشد» و دستور موقت برایش صادر شد. فردا در کمیته انضباطی درباره او تصمیم‌گیری می‌شود. 

نفر دوم مهدی رحمتی سرمربی نساجی بود. او در دقایق پایانی بازی پیکان با عصبانیت به سمت داور رفت و گفت چرا پنالتی برای تیمش نگرفته‌اند، به دلیل بدرفتاری فعلا محروم است. درباره او نیز امروز تصمیم‌گیری خواهد شد. 

در ادامه دو نفر دیگر نیز وارد ماجرا شدند. ابتدا منصور باقری بازیکن پیکان که با عنوان بدرفتاری نسبت به مقام رسمی مسابقه، موقتا محروم شده. مهران موسوی بازیکن آلومینیوم هم به دلیل زیر سوال بردن تصمیم داور، منتظر تصمیم کمیته انضباطی است. محرومیت موقت این چهره‌های فوتبالی، واکنش‌های متفاوتی در پی داشت.

حسینی سرمربی آلومینیوم اراک که شوکه شده بود، گفت: «هنوز در رختکن ورزشگاه در حال صحبت با مربیان و بازیکنانم بودم که متوجه شدم این حکم صادر شده است. به خودم شک کردم که واقعا چه حرفی زدم که این اتفاق افتاد و اولین رای این فصل را برای بنده صادر کردند؟! بنده عنوان کردم امیدوارم کمک داور محترم بازی عامدانه اشتباه نکرده باشند؛ واقعا این حرف بی‌احترامی است؟» 

اهالی فوتبال اعتقاد دارند اینگونه رفتارها نتیجه مثبتی ندارد و فقط باشگاه‌ها را نسبت به فدراسیون فوتبال و داوران تحریک می‌کند. سه فصل قبل نیز تاج و همکارانش دقیقا با همین دست فرمان لیگ را شروع کردند و گفتند محروم می‌کنیم اما وقتی حجم اعتراضات را دیدند، عقب کشیدند. 

دو فصل قبل نیز افشاریان، رئیس کمیته داوران از برخورد سفت و سخت با خاطیان گفت ولی مجبور شد همان کاری را کند که تاج کرده بود. امسال اما تاج بعد از جلسه با حسن‌زاده، کمیته انضباطی را به خط کرد تا با کمیته داوران همسو باشد. در سال‌های گذشته داوران اعتقاد داشتند بعضی اعتراضات درست نیست و کمیته انضباطی برخورد سختی با معترضان ندارد. 

پافشاری عجیب فدراسیون

فدراسیون فوتبال اما فارغ از تمام نقدها، قصد دارد این مِنو را یک بار برای فوتبالی‌های سِرو کند. فعلا که هفته اول است و به مذاق آنها خوش نیامده. بدون شک باشگاه‌ها هم در مقابل این موضوع به طور کامل سکوت نخواهند کرد.

دیروز یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال به خبرنگار جام‌جم گفت بنا برخورد سفت و سخت است و حتی به اطرافیان تیم‌ها تاکید کرد باید مانع از مصاحبه بازیکنان و مربیان شوند. البته این موضوع در جلسه مدیران رسانه باشگاه‌ها و مسئولان فدراسیون هم مطرح شد که جنجال به پا کرد.

زارع، رئیس کمیته حرفه‌‌ای‌سازی در آن جلسه گفت حتی با خبرنگاران و رسانه‌ها هم به خاطر انتقادات از داوری برخورد شد که این موضوع واکنش تند همه حاضران را در پی داشت. بنابراین رسیدن به تعامل در چنین مواردی سخت خواهد بود. فدراسیون که قول داده بود VAR را وارد فوتبال می‌کند فعلا به جای آن «برخورد شلاقی و ضربتی» را در دستور کار قرارداده تا شاید جای خالی کمک داور ویدئویی را با محرومیت پر کند!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها