رئیس رسانه‌ملی به‌تازگی از ابلاغ مصوبه مرتبط با تنظیم‌گری نمایش خانگی خبر داده است.
رئیس رسانه‌ملی به‌تازگی از ابلاغ مصوبه مرتبط با تنظیم‌گری نمایش خانگی خبر داده است.
کد خبر: ۱۴۱۸۰۴۹
نویسنده رها فاطمی - گروه رسانه

بر همین اساس به نظر می‌رسد باید منتظر اجرای این قانون و همراهی دستگاه‌های مختلف باشیم. لزوم نظارت بر تولید محتوای صورت گرفته در شبکه نمایش خانگی به واسطه محتوایی که برای خانواده‌ها فراهم می‌کند از همان ابتدا مورد تأکید بسیاری از کارشناسان قرار گرفته بود البته صریح نبودن نظارت سازمان صداوسیما باعث شده بود برداشت‌های مختلفی از آن صورت گیرد ولی اواخر خرداد امسال بود که مسأله نظارت بر شبکه نمایش خانگی به‌صورت رسمی روشن و به ساترا واگذار شد.

این اتفاق که به شکل مصوبه رسمی شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام شد، بحث‌های حاشیه‌ای درباره نظارت بر نمایش خانگی را کنار زد و اختیار تام را به صداوسیما واگذار کرد. حالا به نظر می‌رسد طبق اعلام رئیس رسانه‌ملی، این قانون به‌طور رسمی ابلاغ شده تا نظارت رسانه‌ملی بر شبکه نمایش خانگی، جدی‌تر از قبل باشد. درست از همان زمانی که شورای عالی انقلاب فرهنگی در آخرین روز‌های خرداد، نظارت سازمان صداوسیما بر شبکه نمایش خانگی را به‌صورت رسمی تصویب کرد، برخی جریان‌های خاص شروع به شبهه افکنی در خصوص این قانون کردند؛ جریان‌هایی که یا عنوان می‌کردند نام صریح ساترا نیامده یا خود هویت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی را زیر سؤال می‌بردند. حالا اما با ابلاغ این قانون، جای اما و اگر‌های اجرایش گرفته شده و به نظر می‌رسد همان‌طور که دیگر مصوبه‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی لازم الاجرا هستند، این قانون هم باید به پشتوانه همراهی دستگاه‌ها به اجرا برسد. آنچه در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به چشم می‌خورد، مشخص شدن حیطه اختیارات و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی و فعالان بخش خصوصی به‌خصوص پلتفرم‌های صوت و تصویر فراگیر بود. یعنی به‌صراحت عنوان شده بود که این دستگاه‌ها در چه بخش‌هایی باید از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در چه بخش‌های دیگری باید از سازمان صداوسیما مجوز اخذ کنند. البته در بند‌های دیگر هم به سیاست‌ها و ضوابط ساخت و پخش صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی اشاره شده بود.

خبری که جبلی تایید کرد
آنچه که می‌توان از آخرین پست رئیس رسانه‌ملی در شبکه‌های اجتماعی دریافت، ابلاغ مصوبه تثبیت جایگاه نظارتی صداوسیما بر نمایش خانگی است.

رئیس رسانه‌ملی در آخرین ساعت‌های روز یکشنبه در صفحه ویراستی خود اعلام کرد که بنابر اعلام دبیر شعاف، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره تثبیت جایگاه نظارتی سازمان صداوسیما بر نمایش خانگی ابلاغ شده است.

جبلی درباره این موضوع در صفحه شخصی خود چنین نوشت: به گفته دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی، مصوبه این شورا در خصوص تثبیت نظارت صداوسیما بر نمایش خانگی توسط رئیس محترم جمهوری ابلاغ شد. وی پیش از این هم در خصوص مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرده بود: بر اساس مصوبه این شورا، تقسیم نظارت بر صوت و تصویر فراگیر میان وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و صدا و سیما کاملا مشخص و وظایف هرکدام به‌طور کامل تعیین شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها