ویژهبرنامه «چند روایت معتبر» نحوه زندگی، مشاغل، داستانهای شنیدنی و تجربیات را از زوایای مختلف بررسی و نتیجهگیری را به مخاطب واگذار میکند. در این برنامه تلویزیونی آیتمهای متفاوتی وجود دارد که همزمان لحظاتی شاد، احساسی و اشکبار را برای مخاطب رقم میزند. این برنامه روایتکننده جریانات و تجربیاتی متفاوت از افراد جامعه است. حضور فیزیکی نداشتن مجری مقابل قاب دوربین از بخشهای شگفتانگیز چند روایت معتبر است. در اصل افراد حاضر در برنامه خود گرداننده کامل هستند و هیچ دیالوگ و حرکتی از پیش تعیین نشده است. دکوراسیون منحصر بهفرد جذابیت برنامه را بالا برده است، البته این برنامه کاملا بدون مجری هم نیست، در اصل، مجری در صحنه حضور ندارد و صحنهگردان اصلی، مهمانها هستند اما یک نفر پشت دوربین هست که فقط صدای ایشان در کار وجود دارد و همراهشان است. داستان و روایات تعریف شده و شنیدنی حاصل گفتوگو و قصه زندگی افراد و بازگویی خاطرات تلخ و شیرین آنهاست که در چند بخش طراحی و بازخوانی شده است. در برنامه تلویزیونی چند روایت معتبر مهمانها با هم احساس صمیمیت دارند.
در این برنامه در هر قسمت پنج نفر از مشاغل یا افراد که در یک زمینه خاص اشتراک دارند، مهمان برنامه هستند که در چهار آیتم شرکت میکنند. موردی که عامل جذابیت این برنامه شده، فاصله گرفتن از ظاهر و فرم برنامههای رایج تلویزیونی بوده است و مهمان بدون هیچ تکلفی برنامه را به دست میگیرد. در تعبیر چند روایت، خود افراد حرف میزنند و باید با نگاهی ویژه معانی راحت را خلق میکنند. سه شعاری که در برنامه دنبال میشود، شعار ندادن، دروغ نگفتن و سوم اینکه مهمونها خود واقعیشون باشند. بخش مهم این برنامه، فشردگی زمان و ساعات ضبط ۱۶ساعت به بالاست. توجیه مهمانها و اینکه باید خود واقعیشان بوده و سعی نکنند شعار بدهند، ازجمله چالشها ومشکلات اصلی این برنامه است. آمار به دست آماده از صفحات مجازی و بسترهای دیگر نشاندهنده توجه بیننده به این سبک جدید بوده است. رویکرد این برنامه اجتماعی ــ فرهنگی «نگاه مردم به مردم» با هدف ایجاد صمیمیت و رفاقت، مطرح کردن قضاوتها و دیدگاه شخصی نسبت به یک شغل و نزدیک کردن مردم به هم و ایجاد دوستی و رفاقت بیشتر با یکدیگر است، اصلیترین بحث مطرح کردن قضاوتها و نگاههایی است که گاه به یک شغل، طیف گستردهای از نظرات را شامل میشود. در مورد انتخاب سوژهها به این صورت برنامهریزی شده که ابتدا موضوع مورد نظر از اتاق فکر بیرون آمده و تیم سوژهیابی افرادی را که مناسب این موضوع هستند، هماهنگ میکند.پس از مصاحبه با این عزیزان، شرایط و برنامه توضیح داده میشود و در صورتی که مورد انتخاب و علاقه کارگردان و خود مهمانان باشد و چینش برنامه به درستی صورت گرفتهباشد، مراحل بعدی آغاز میشود. البته اگر افراد مشابه نباشند، داستان زندگیها با هم فرق میکند، بنابراین از یک بخش یا یک طیف شغلی، افرادی متفاوت با دیدگاه و روایت مختلف و جذاب انتخاب میشوند.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
بهتاش فریبا در گفتوگو با جامجم:
رضا کوچک زاده تهمتن، مدیر رادیو مقاومت در گفت گو با "جام جم"
اسماعیل حلالی در گفتوگو با جامجم: