ایرنا: دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از اجرای ارزشیابی توصیفی (حذف نمره صفر تا 20) از سال تحصیلی - در دوره ابتدایی کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۴۱۴۹۴

حجتالاسلام "بهرام محمدیان" ، گفت: چنان چه نتایج ارزشیابی توصیفی در مدارس دوره ابتدایی جواب مثبت دهد و انتظارات ما را برآورده کند، از سال تحصیلی - در دوره ابتدایی اجرا خواهد شد.
وی افزود: هم اکنون شیوه ارزشیابی توصیفی به صورت آزمایشی در تعدادی از مدارس دوره ابتدایی تعقیب میشود.
بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، تغییر مقیاس کمی ( ( - به مقیاس کیفی (ارزشیابی توصیفی) باتوجه به رویکردهای نوین در فرآیند یاددهی و یادگیری و شیوههای اثربخش ارزشیابی، به صورت آزمایشی در دوره ابتدایی اجرا میشود.
ارزشیابی توصیفی و تشریح جریان پیشرفت تحصیلی، تربیتی و عملکرد دانشآموزان برای اصلاح روند یاددهی - یادگیری در کلاس درس انجام میشود.
ارتقای سطح بهداشت روانی از طریق کاهش نقش ارزشیابی پایانی و مقیاس کمی در سرنوشت تحصیلی و تربیتی دانشآموزان و توجه به حیطههای مختلف شخصیت دانشآموز در ابعاد عاطفی، اجتماعی، جسمانی و سطوح بالای حیطه شناختی از اهداف این طرح است.
ارزشیابی در دوره ابتدایی در طول سال تحصیلی بهطور پیوسته با استفاده از روشهای فرآیندی و عملکردی و ابزارهایی مانند پوشه کار، سیاهه رفتار، آزمونها و تکالیف درسی، برگ ثبت مشاهدات و فعالیتهای داخل و خارج از کلاس (اعم از فردی یا گروهی و نظایر آن) انجام میگیرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها