برای اولین بار درکشور و در انتقال خون،

کلان پروژه سلامت معنوی در انتقال خون استان یزد آغاز شد

یزد- کلان پروژه سلامت معنوی در انتقال خون یزد با هدف ارتقای سلامت معنوی در اهداکنندگان خون و کارکنان انتقال خون شروع بکار کرد.
کد خبر: ۱۴۱۴۶۱۹

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، مدیر کل انتقال خون استان یزد گفت: اهدای خون یک امر خداپسندانه و نوع دوستانه است که بر تمامی ابعاد سلامت شامل سلامت معنوی، جسمی، روانی و اجتماعی تاثیرگزار است.

سید محمد رضا آقایی میبدی افزود: ایرانیان به ویژه یزدی ها در اهدای خون حضور فعال دارند و به منظور ارتقای سلامت معنوی در اهداکنندگان، پرسنل انتقال خون و به منظور جذب اهداکنندگان جدید به این امر با نیت خیرخواهانه و معنوی کلان پروژه "ارتقای معنوی در انتقال خون" بصورت یک پروژه پژوهشی، علمی، آموزشی و مداخله گر تهیه و تدوین و اجرا می شود.

وی خاطر نشان کرد: در این پروژه ابتدا با نظر نخبگان، صاحب‌نظران و مراجعه کنندگان مواد آموزشی استخراج و سپس بسته آموزشی و مداخله ارتقای معنوی تدوین و  در گروههای اهداکنندگان، پرسنل و افرادی که تمایل به اهدا دارند و بعنوان اهداکنندگان جدید نام می گیرند اجرا و مداخله می شود.

آقایی گفت: ارتقای دیدگاه، بینش و آگاهی اهداکنندگان، جذب جوانان و بانوان بیشتر  بعنوان اعضای جدید جامعه اهداکنندگان و پوشش بیشتر جامعه برای اهدای خون و مشارکت اجتماعی بیشتر با دیدگاه معنوی و انسان دوستانه، همچنین ارتقای خدمات از اهداف این طرح می باشد.

مدیر کل انتقال خون استان یزد افزود: تهیه و تدوین بسته آموزشی، اجرای طرح آموزشی  در دوره ۳ ساله و برگزاری دوره های آموزشی، مداخله های لازم و تعیین معیارها و سنجش آن در سلامت معنوی و روان معنوی از برنامه های طرح است که با کمک استادان روانشناسی اسلامی و معنوی، اساتید پزشکی و اساتید حوزه و دانشگاه برگزار می گردد.

گفتنی است این طرح با همکاری مشترک مرکز تحقیقات سلامت معنوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد و اداره کل انتقال خون استان یزد انجام می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها