در سومین رویداد برآیند بردار در اتاق بازرگانی اصفهان تأکید شد؛

استفاده از تجارب موفق بین‌المللی در شتابدهنده صادرات بردار

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان مطرح کرد؛

لزوم ایجاد تحول در ساختار کارگروه توسعه صادرات استان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان، خواستار ایجاد تحول در ساختار کارگروه توسعه صادرات استان در جهت رفع موانع صادرات شد.
کد خبر: ۱۴۱۴۱۶۴

جام جم آنلاین اصفهان؛ امیررضا نقش معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان در اتاق بازرگانی اصفهان با تأکید بر رویکرد مسئله‌محور به توسعه صادرات اظهار داشت: تولید صادرات‌محور نه‌تنها یک توصیه، بلکه یک الزام برای کشور است. البته موانع زیادی بر سر راه توسعه صادرات وجود دارد که باید با همت جمعی و کمک گرفتن از بخش خصوصی مرتفع گردد.
وی با اشاره به رفع مشکلات صادرکنندگان استان در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان به صورت موردی افزود: باید برای رفع این مشکلات در سطح کلان و ملی اقدام شود. از طرف دیگر عدم ثبات در قوانین و بخشنامه‌ها و صدور دستورالعمل‌های متعدد موجب اخلال در صادرات و از دست رفتن بازارهای صادراتی شده است؛ بنابراین در زمان وضع قوانین و تدوین دستورالعمل‌ها باید از نظرات فعالان بخش خصوصی استفاده شود.
نقش با تأکید بر لزوم لغو مقررات مخل تولید و صادرات در هیئت مقررات‌زدایی گفت: اتاق بازرگانی اصفهان با تأسیس شتابدهنده صادراتی گام‌های خوبی برای حمایت از صادرات برداشته است. از طرف دیگر برای رفع موانع صادرات، باید در ساختار کارگروه توسعه صادرات استان تحول صورت گیرد.
در ادامه امیرحسین کمیلی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان، بر ضرورت ایجاد زیرساخت‌های لجستیکی برای صادرات در استان اصفهان، کمک به تسریع راه‌اندازی دهکده لجستیک، تصمیم‌گیری عاجل در خصوص تبادلات مالی با کشورهای مختلف و ایجاد بازارهای صادراتی کلان تأکید کرد.
وی با اشاره به همبستگی و تعامل خوب دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی استان اصفهان، ارتقاء چشمگیر رتبه کسب و کار استان در سال گذشته و رشد 4.6 درصدی بخش صنعت اصفهان را مبین این همبستگی دانست.
بازنگری و اصلاح قوانین متناسب با شرایط ویژه اقتصادی امروز از طریق ایجاد ستاد و قرارگاه عملیاتی در این خصوص و استفاده بهینه از ظرفیت‌های استان اصفهان برای رشد کشور، از دیگر درخواست‌های مدیرکل صمت استان در این مراسم بود.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها