معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ:

تردد موتورسواران از تونل‌های شهری ممنوع است

رئیس پلیس راهور کشور:

تردد ۷ میلیون موتورسوار بدون گواهینامه | انتقال سند خودرو ‌۳۰ دقیقه‌ای شد

رئیس پلیس راهور کشور با بیان اینکه امروزه بیش از ۷ میلیون راکب موتورسیکلت در کشور وجود دارند که بدون گواهینامه تردد می‌کنند، گفت: ‌نگران افزایش تصادفات رانندگی هستیم ‌و اگر دستگاه‌ها با همین سیاست حرکت کنند‌ کشته‌های امسال به ۲۱ هزار نفر خواهد رسید.
کد خبر: ۱۴۱۳۹۸۶

به گزارش جام جم آنلاین، سردار کمال هادیانفر امروز در دیدار با آیت‌الله سید احمد علم‌‌الهدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد که با حضور فرماندهان پلیس راه و راهنمایی و رانندگی سراسر کشور در دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی برگزار شد، اظهارداشت: از شماره‌گذاری، صدور گواهینامه و اجرائیات گرفته تا رسیدگی به تصادفات و ترخیص وسایل نقلیه، بیش از 82 میلیون خدمت در سال گذشته به مردم ارائه شده و تلاش ما این بود که با کاهش فرآیندهای اضافی، این خدمات در اوج امنیت و سهولت باشد. از این میزان بیش از 82 درصد رضایتمند مردمی نیز به سامانه 197 گزارش شده است.

وی ابراز کرد: فقط در حوزه نقل و انتقال بیش از 7 میلیون انتقال سند انجام شده و بر‌همین اساس متمرکز بودیم تا با نوبت‌دهی اینترنتی، از اتلاف وقت مردم جلوگیری و مدت‌زمان رسیدگی استاندارد به یک تقاضای انتقال سند را به کمتر از 30 دقیقه کاهش دهیم. در مجموع نیز 85 درصد فرآیندهای رسیدگی به درخواست‌های انتقال سند به‌صورت مجازی و تحت وب دنبال می‌شود.

تردد 7 میلیون موتورسوار بدون گواهینامه در کشور

رئیس پلیس راهور کشور با بیان اینکه امروزه بیش از 7 میلیون راکب موتورسیکلت در کشور وجود دارند که بدون گواهینامه تردد می‌کنند، بیان کرد: دولت نیز خوشبختانه همکاری بسیار مطلوبی دارد و از کاهش حق بیمه شخص ثالث گرفته تا بخشودگی جرایم، سیاست‌های تشویقی مطلوبی را در نظر بگیرد اما آن‌چه امروزه مایه نگرانی ماست، مبحث تصادفات رانندگی است. تصادفات که در سال 1383 رکورد 27 هزار کشته و 505 هزار مصدوم و مجروح را ثبت کرده بود، در سال 1398 به حداکثر 17 هزار کشته رسید اما در سال 1401 دوباره آمار 19 هزار و 490 نفر کشته و 307 هزار مصدوم و مجروح به ثبت رسید که 20 درصد از این میزان از عابرین پیاده هستند. پیش‌بینی ما نیز آن است که اگر دستگاه‌ها با همین سیاست حرکت کنند، کشته‌های امسال به 21 هزار نفر خواهد رسید.

وی افزود:در سال گذشته بیش از 1200 جان‌باخته تصادفات در خراسان رضوی به ثبت رسیده است که البته آمار تلفات عابرین پیاده در خراسان رضوی 4 درصد بیشتر از میانگین کشوری است. در تلفات ناشی از عدم استفاده کلاه ایمنی در موتورسواران نیز آمار خراسان رضوی متأسفانه بیشتر از میانگین کشوری است و 34 درصد تصادفات منجر به فوت به این علت بوده است. با در نظر گرفتن این مسائل، پلیس راهور کاهش آمار جان‌باختگان و تصادفات را وظیفه قانونی و تکلیف شرعی خود می‌داند اما بهتر است که 31 دستگاه مسئول دیگر نیز در این باره خود را مسئول به همکاری بدانند.

سردار هادیان‎فر خاطرنشان کرد: هر هم‌وطن که در تصادفات جان خود را از دست می‌دهد، سرجمع 8.3 میلیارد تومان خسارت به کشور وارد می‌شود تا جایی که همه‌ساله به‌صورت متوسط 11 درصد بودجه کشور به خسارت‌های مادی ناشی از تصادفات اختصاص می‌یابد و خسارت‌های این حوزه نیز 7 درصد تولید ناخالص ملی را به خود درگیر می‌کند. اینجاست که در برنامه هفتم توسعه، پیش‌بینی کاهش 50 درصدی آمار موجود را لحاظ کرده‌ایم که برای آن می‌توان چشم‌انداز 12 درصد کاهش را در سال جاری اجرا کرد و با این حساب، جان دو هزار و 400 نفر از هم‌وطنان را نجات داد.

ضرورت تقویت زیرساخت جاده‌های استان متناسب با ظرفیت تشرف زائران

آیت ‎الله سید احمد علم ‎الهدی،نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی نیز در دیدار با سردار کمال هادیان‎فر و جمعی از فرماندهان پلیس‌راه و پلیس‌ راهنمایی و رانندگی سراسر کشور اظهارداشت: اگر ما بخواهیم در کارگزاران نظام یک طبقه‌بندی از نظر خطرپذیری در عرصه‌های انجام‌وظیفه انجام دهیم، قشر کارکنان پلیس راهور از جمله سرآمدان عرصه خدمت محسوب می‌شوند زیرا شما هستید که از سرمای شدید زمستان گرفته تا آفتاب سوزان تابستان، در هوای آلوده و با امکانات محدود در خدمت مردم هستید و خود را در قبال جان هم‌وطنان و حتی متخلفان از قانون مسئول می‌دانید.

وی افزود: مسئله حمل‌ونقل از جمله عرصه‌های حیاتی و حساس زندگی مردم است. چه حمل‌ونقل هوایی، ریلی و جاده‌ای و چه تردد درون‌شهری، عمده خانواده‌ها برنامه‌ریزی برای چگونگی رسیدن به مقصد خود در یک سفر را از جمله محورهای برنامه‌ریزی خود در نظر می‌گیرند و در این میان، تردد جاده‌ای از اولویت برخوردار است. به عبارت دیگر، در هر سفر، مسئله حمل‌ونقل همان‌طور که می‌تواند کام افراد را تلخ کند، اگر از استانداردهای کیفی برخوردار شود می‌تواند اصلی‌ترین عامل رفاه و آسایش مردم باشد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین چالش در عرصه حمل‌ونقل، مسئله هرج و مرجی است که حتی ممکن است فراتر از کمبودها، زمینه گرفتاری مردم و خانواده‌ها را فراهم کند؛ شما ببینید اینکه آمار تصادفات به‌منزله از بین رفتن هم‌وطنان ما در سال‌های اخیر یک روند کاهشی را تجربه کرده، مقوله‌ای است که به برکت دلسوزی شما در انتظامات جاده‌ای حاصل شده تا زندگی خانواده‌ها دیگر به فقدان عزیزانشان در جاده‌ها تلخ نباشد.

مدیریت جریان حمل‌ونقل، آبروبخش نظام است

وی ادامه داد: در این میان، مدیریت حمل‌ونقل می‌تواند آبروبخش نظام باشد زیرا اگر حتی همه مشکلات کشور هم حل‌وفصل شود، تا زمانی که هم‌وطنان ما همه‌ساله در مقیاس هزاران در تصادفات رانندگی از بین می‌روند، نمی‌توان به هیچ توسعه و پیشرفتی مباهات کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: همه شما عزیزان باید بدانید که در زمان انجام مأموریت و آن زمان که در حاشیه جاده‌ها و شرایط سخت آب و هوایی، تأمین امنیت جاده و انتظامات رفت‌وآمدها را برعهده دارید، موردتوجه و عنایت خاص وجود اقدس امام زمان(عج) هستید زیرا در کشوری انجام‌وظیفه می‌کنید که پرچم اسلام را در جهان به اهتزاز درآورده و این خدمات قلب نازنین بقیه‌الله الاعظم(عج) را از شما راضی می‌کند. علاوه بر این، عزیزانی هم که در خراسان رضوی خادم زائران و مجاوران هستند، نگاه خاص علی ابن موسی‌الرضا(ع) را هم به دنبال خود دارند و این خدمت، توفیقی است که نصیب و روزی شما شده است.

ضرورت تقویت زیرساخت جاده‌های استان

وی تأکید کرد: با وجود مجاهدت شبانه‌روزی و بی‌وقفه عزیزان پلیس راهور فراجا، متأسفانه حقیقت آن است که استان خراسان رضوی با وجود پذیرایی از میلیون‌ها دلداده امام هشتم همچنان از ضعف در برخی زیرساخت‌های جاده‌ای رنج می‌برد. جاده حرم تا حرم که پیرامون آن تلاش‌های زیادی در حال انجام است همچنان به مرحله اجرا نرسیده و نه‌تنها جاده‌های دوبانده بلکه حتی مسیرهای یک‌طرفه نیز در برخی روزهای سال شاهد ترافیک شدید و ازدحام رفت‌وآمدهاست که وصول زائر امام رضا(ع) به مشهدالرضا(ع) را دچار گرفتاری کرده است.

امام‌جمعه مشهد گفت: وضعیت شهر نیز از این حیث مناسب نیست. تشرف سالانه 32 میلیون زائر به مشهد در شرایطی است که این شهر در ردیف سایر مراکز استان‌ها تلقی می‌شود که این نگاه از اساس نادرست است و از این حیث، پلیس راهور فراجا باید توجه ویژه به نیازهای عزیزان انتظامی راهور و راهنمایی و رانندگی در این استان داشته باشد. اصل حرف در این باره آن است که تأمین نیرو و امکانات باید متناسب با ظرفیت‌های استان باشد و حضور میلیونی زائران و ترددهای چشمگیر در جاده‌ها در تصمیم‌گیری‌ها در نظر گرفته شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها