حریم شهر باستانی جرجان (گرگان) بازنگری می‌شود
معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان

حریم شهر باستانی جرجان (گرگان) بازنگری می‌شود

نماینده دولت چین در جاده ابریشم

می‌توان در خصوص توریسم تاریخی در گلستان سرمایه‌گذاری کرد

پروفسور ونگ نماینده دولت چین در جاده ابریشم و یکی از شخصیت‌های مهم فرهنگی این کشور با همراهی دکتر توکلی استاد بین‌الملل دانشگاه تهران و نماینده انحصاری دولت چین در جاده ابریشم با محمدجواد ساوری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان دیدار و گفت‌وگو کردند
کد خبر: ۱۴۱۳۲۱۵
نویسنده شبیر دائمی

به‌گزارش جام جم آنلاین از گرگان محمدجواد ساوری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان در نشست با این هیات، ضمن تشریح ظرفیت‌های استان در حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: گلستان ظرفیتی بسیار غنی در حوزه میراث‌فرهنگی، تاریخی و یکی از مسیرهای جاده ابریشم است.او بیان کرد: استان گلستان درواقع پل ورود به کشورهای اوراسیا است.

ساوری در ادامه خاطرنشان کرد: دیوار بزرگ گرگان به‌عنوان طولانی‌ترین دیوار آجری جهان یکی از آثار شاخص تاریخی در سطح ملی و بین‌الملل است که ظرفیتی بالقوه برای توسعه گردشگری استان به شمار می‌رود و در مرحله تکمیل پرونده برای ثبت جهانی آن هستیم.

نماینده دولت چین در جاده ابریشم و یکی از شخصیت‌های مهم فرهنگی این کشور نیز در این دیدار گفت: گلستان استان بسیار جذاب و درواقع قلب دریای کاسپین است.

پروفسور ونگ بیان کرد: گلستان ظرفیت‌های تاریخی بسیار خوبی دارد و می‌توان در خصوص توریسم تاریخی در این استان سرمایه‌گذاری کرد.

او تأکید کرد: آمادگی داریم برای آموزش کاوش‌های باستان‌شناسی همکاری لازم را با استان گلستان داشته باشیم.

استاد بین‌الملل دانشگاه تهران و نماینده انحصاری دولت چین در جاده ابریشم نیز در این دیدار گفت: می‌توانیم از ظرفیت این هیات در حوزه مرمت، کاوش‌های باستان‌شناسی و احیا آثار تاریخی استان گلستان استفاده کنیم.

دکتر توکلی خاطرنشان کرد: این هیات حدود یک سال پیش با دانشگاه تهران تفاهم‌نامه‌ای در راستای همکاری مشترک با موضوع احیا جاده ابریشم منعقد کرد.

او بیان کرد: این بازدیدها به‌منظور بررسی و امکان‌سنجی مسیر جاده ابریشم و موضوعات پیرامون مرتبط با آن است.

استاد بین‌الملل دانشگاه تهران تأکید کرد: یکی از موضوعات مهم استان احیا دیوار بزرگ گرگان است که می‌توانیم از ظرفیت این هیات در این بخش استفاده کنیم.

بازدید از تپه تاریخی تورنگ تپه، یاریم تپه، شهر باستانی جرجان و دیوار بزرگ گرگان از برنامه‌های بازدید این هیات است

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها