هزینه‌ها ازدواج را به تاخیر می‌اندازد
برگزاری مراسم آسان ازدواج مسیری مناسب برای خوشبختی جوانان

هزینه‌ها ازدواج را به تاخیر می‌اندازد

ازدواج موفق یکی از دغدغه‌ها و چالش‌های افراد در زندگی است. همه جوانان در صدد آن هستند که همسر و شریکی مناسب برای خود پیدا کنند. یکی از مهم‌ترین موضوعات در ازدواج این است که فرد خود را به‌قدر کافی شناخته باشد و نسبت به نیازها و خواسته‌های خود در زندگی آگاه باشد.
کد خبر: ۱۴۱۳۲۰۵
نویسنده محیا محمدی - گروه جامعه

هر فردی پیش از ازدواج باید اطمینان پیدا کند که آمادگی لازم برای ازدواج را دارد. یعنی به بلوغ فکری، فیزیکی و جنسی رسیده، از مسئولیت‌های زندگی مشترک آگاه است و توانایی و تعهد لازم برای آغاز زندگی مشترک را دارد. علاوه بر این باید دلیل مشخص و قابل‌قبولی برای ازدواج داشته باشد.

در ازدواج و انتخاب همسر معمولا اولین قدم دیدن یکدیگر و پسندیدن ظاهر دو طرف است. قدم دوم که می‌توان از آن به‌عنوان مهم‌ترین قدم نام برد، آشنایی و شناخت است. در این مرحله دو طرف باید با هم صحبت کنند تا تمام اطلاعات لازم از‌جمله اطلاعاتی در رابطه با وضعیت زندگی، اهداف، سلامتی و مشخصه‌های رفتاری را به‌دست آورند. البته انجام درست این مرحله در گرو انتخاب درست معیارهایی است که باید طرف مقابل را بر‌اساس آنها سنجید. داشتن تفاهم و درک مناسب از یکدیگر، اخلاق و دیدگاه مشابه به زندگی از‌جمله مهم‌ترین معیارهای انتخاب همسر است‌.

اخلاق از مهم‌ترین معیارهای ازدواج است. زندگی با شخص بد‌اخلاق یا بی‌اخلاق (بد‌دهن، پرخاشگر، شکاک، بدبین، متعصب و...) بسیار سخت و حتی غیر‌قابل‌تحمل است. این موضوع در تربیت فرزندان هم نقش به‌سزایی دارد. داشتن دیدگاه مشابه هم به این معناست که دو طرف از نقطه‌نظری یکسان به مسائل نگاه کنند؛ یعنی دیدگاه‌ها و جهان‌بینی آنها به هم نزدیک باشد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها