«المپیک ویژه رویدادی برای بروز و ظهور استعدادهای کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه»

بازی های تابستانی جهانی المپیک ویژه ۲۰۲۳ افراد کم توان ذهنی در ۱۶ رشته ورزشی،با حضور ۷۰۰ نفر از ۱۹۰ کشور جهان،در برلین پایتخت آلمان در حال برگزاری است.
کد خبر: ۱۴۱۲۸۸۸

به گزارش جام جم آنلاین، پوراندخت بنیادی، رئیس هیات مدیره و مدیر عامل کانون خیریه سندرم داون ایران ضمن بیان اعلام این خبر افزود: شعار امسال ورزشکاران در این رقابتها «با هم شکست نا پذیر هستیم» است.

بنیادی گفت :کاروان ورزشی کشورمان با ۲۵ ورزشکار زن و مرد در ۹ رشته ورزشی شامل:فوتسال،بد مینتون،دو چرخه سواری،تنیس روی میز،دوو میدانی،اسکیت،بولینگ،بوچی و شنا روز دوشنبه ۲۲ خرداد وارد کشور آلمان شدند ،کاروان المپیک ویژه ایران با هماهنگی فدراسیون جانبازان و معلولین جمهوری اسلامی ایران و برای اولین بار با مجوز رسمی شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان در قالب ۳۹ نفره به آلمان اعزام شدند.

مراسم افتتاحیه این رقابت ها در روز شنبه ۲۷ خرداد بر گزار گردید و روز دوشنبه ۲۹ خرداد برنامه رده بندی (از نظر سن،نوع اختلال و توانایی) انجام گرفته است.

در این رقابت‌ها مرسوم است که مسابقات در گروه های ۸ نفره انجام و در خاتمه هر ۸ بازیکن بر روی سکوهای ۸ نفره می‌ایستند.

به نفرات اول تا سوم مدال‌های طلا،نقره و برنز و به نفرات چهارم تا هشتم مدال‌های یادبود اهدا می‌شود.بنا بر این همه برنده هستند و با دست پر از مسابقات باز می‌گردند.

«المپیک ویژه رویدادی برای بروز و ظهور استعدادهای کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه»

مدیرعامل کانون سندروم ایران در پایان اضافه کرد ،از سوی کانون سندرم داون ایران ۴ نفر به نام‌های: آرتین سررشته داری در رشته تنیس روی میز، شاهین کمیجانی در رشته بد مینتون، امیر حسین رحمانی در رشته دوو میدانی و شاهو محمدی در رشته شنا اعزام شدند و ان‌شاالله کاروان اعزامی کشورمان ساعت ۹ صبح دوشنبه ۵ تیر ماه به میهن اسلامی بر می‌گردند.

به امید موفقیت همه ورزشکاران عزیز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها