جسارت رسانه در موضوع زنان

شبکه دو سیما به عنوان شبکه خانواده ماموریت دارد برنامه‌هایی را با این محوریت روانه آنتن کند. اکنون این شبکه با تهیه و روانه‌کردن برنامه خط سوم روی آنتن، تلاش داشته بخشی از رسالت خود را در باب خانواده و زنان دنبال کند.
شبکه دو سیما به عنوان شبکه خانواده ماموریت دارد برنامه‌هایی را با این محوریت روانه آنتن کند. اکنون این شبکه با تهیه و روانه‌کردن برنامه خط سوم روی آنتن، تلاش داشته بخشی از رسالت خود را در باب خانواده و زنان دنبال کند.
کد خبر: ۱۴۱۲۱۵۸
نویسنده ​​​​​​​مهدیه رضایی | گروه رسانه

این برنامه یک مجله تلویزیونی تخصصی پیرامون زنان ایران است. در این برنامه تولیدی، موضوعات مختلف مرتبط با حوزه زنان با حضور کارشناسان و مسئولان ذی‌ربط بررسی می‌ شود. نکته قابل تامل این است که این برنامه سوژه‌های متفاوتی را دستمایه قرار می‌دهد که برای بینندگان جذابیت ویژه‌ای دارد.اگر نگاهی به این برنامه داشته باشیم، متوجه خواهیم شد که این برنامه موضوعاتی همچون تشکل‌های دانشجویی، بررسی لایحه ارتقای امنیت زنان در برابر سوء‌رفتار، مجموعه‌های زنانه و مسئولیت‌های اجتماعی، زنان کارگر، بررسی تحولات فرهنگی زنان مهاجر افغانستانی، حکمرانی و دختران و تحولات هویتی آنان، روایت زنانه از جنگ، مشکلات فرزندان دچار معلولیت و مادران آنها، زنان مبارز، مد و لباس زنان و... موضوعاتی بود که با حضور کارشناسان مربوط مورد بحث و بررسی قرار گرفت.در این برنامه به غیر از گفت‌وگوهای چالشی با مهمانان و کارشناسان، بخش‌های دیگری تولید و پخش خواهد شد. این بخش‌ها شامل تجربه زیسته، مقاله تصویری، دیوارنگاره (معرفی یکی از زنان برجسته ایرانی)، گزارش و معرفی کتاب توسط خانم دکتر معصومه امیرزاده است.
این بخش‌ها هر هفته در فضای‌مجازی برنامه به نشانی @khatee۳.tv و کانال برنامه در پیام‌رسان بله به نشانی khatee۳ بارگذاری می‌شود و مخاطبان می‌توانند از این طریق دوباره شاهد آنها باشند. در واقع برنامه‌سازان برنامه سعی کرده‌اند از فضای مجازی هم برای بیشتر دیده‌شدن برنامه استفاده کنند، زیرا ممکن است بنا به دلایلی مخاطبان نتوانند برنامه را تماشا کنند. بنابراین باید این اتفاق را به فال نیک گرفت، زیرا باعث می‌شود مخاطبان دسترسی داشته باشند.
مخاطبان همچنین برای دسترسی به نسخه کامل برنامه، می‌توانند از طریق برنامه کاربردی یا تارنمای تلوبیون اقدام کنند. از دیگر ویژگی‌های برنامه خط سوم این است که تقریبا به‌روز است. لذا بازخوردها و نظرات مخاطبان در انتخاب موضوعات و کارشناسان برنامه، اثر قابل توجهی دارد. تأثیر مطالب مطرح‌شده در این برنامه بین کارشناسان و مسئولان حوزه زنان قابل توجه بوده است.
به طوری که بسیاری از آنها برای حضور در برنامه و بررسی یکی از مسائل و دغدغه‌های زنان ایرانی ذیل حوزه تخصصی یا مسئولیتی خود ابراز آمادگی و تمایل کنند.این برنامه به تهیه‌کنندگی سیدیزدان ملک‌آبادی، هر هفته سه‌شنبه و چهارشنبه ساعت ۲۳ از شبکه دو سیما روی آنتن می‌رود و سردبیر و مجری برنامه سحر دانشور، پژوهشگر حوزه مطالعات زنان است. امید می‌رود که فصل دوم این برنامه نیز ساخته شود تا موضوعات مبتلابه زنان مورد نقد و بررسی قرار بگیرد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها