حسین جلالی، تهیه‌کننده «سنجرخان» از مشخص نبودن زمان پخش این سریال به کارگردانی محمدحسین لطیفی خبر داد و درباره تاثیر به تصویر کشیدن قهرمانان ملی در قاب تلویزیون گفت.
حسین جلالی، تهیه‌کننده «سنجرخان» از مشخص نبودن زمان پخش این سریال به کارگردانی محمدحسین لطیفی خبر داد و درباره تاثیر به تصویر کشیدن قهرمانان ملی در قاب تلویزیون گفت.
کد خبر: ۱۴۱۱۹۸۵

او در گفت‌وگو با صبا درباره پخش سریال تاریخی سنجرخان به کارگردانی محمد‌حسین لطیفی و تهیه‌کنندگی خود گفت: زمان پخش سنجرخان هنوز مشخص نیست و ان‌شاءا... به این زودی‌ها باشد، البته یک مقدار از کارهای‌مان در مرحله پست پروداکشن باقی مانده است که اگر انجام شود با مدیران زمانی را مشخص می‌کنیم.
این تهیه‌کننده با اشاره به این‌که سنجرخان یک قهرمان ملی کرد است، گفت: این قهرمان صد سال پیش در دفاع از این کشور و مرزها به جنگ با دشمنان مقتدر آن زمان رفت و نقش بزرگی در حفظ از کیان این میهن داشت. سنجرخان وزیری، مشهور به سردار اکرم، زمانی که روس‌ها مناطق مختلف ایران از‌جمله کردستان را اشغال کرده بودند، با آگاهی از عمق بحران و فشارهای زیاد اشغالگران، ابتدا با فرستادن نامه‌هایی به حاکم سنندج و کسب اجازه، درخواست اذن جنگ کرد و بعد از ناامید شدن از حمایت آنها، در آغاز کار به جنگ با قشون انگلستان برخاست و با شکست انگلیسی‌ها، راه جنگ با روس‌ها برای او هموارتر شد. او با اتکا به نیروهای مردمی روستاهای اطراف سنندج، راهی میدان نبرد با روس‌ها می‌شود و درنهایت در ظهر عاشورای۱۳۳۷ به شهادت می‌رسد.
جلالی درباره بازیگران این سریال تلویزیونی گفت: فرشید گویلی از بازیگران توانمند استان است که در نقش سنجرخان ایفای نقش می‌کند. همچنین خیلی از بازیگران استان در این سریال نقش‌آفرینی می‌کنند و چند بازیگر چهره دیگر همچون محمود پاک‌نیت به‌عنوان حاکم سنندج و در نقش شریف‌الدوله، احمد نجفی به‌عنوان فرمانده قوای روس، جلیل فرجاد در نقش آیت‌ا... شریعتمدار(یکی از روحانیون سنی منطقه)، پیام دهکردی در نقش خلیل‌خان برادر سنجرخان، علی اوسیوند پیشکار حاکم سنندج(آصف دیوان)، فاطمه شکری(ندیمه زن سنجرخان)، حمیدرضا نعیمی(رضا‌خان) و قطب‌الدین صادقی در نقش سردار رشید را داریم.
او ضمن بیان این‌که بهره‌گیری از بازیگران توانمند استان، تعامل خوب و سازنده‌ای بوده است، درباره چالش‌های تولید اظهار کرد: اولین چالش کرونا و دومین چالش تورم چند‌باره بود. تورم ماه به ماه افزایش پیدا می‌کرد. برآوردی که ما آن موقع، در ابتدای پروژه داشتیم با هزینه‌های آن‌وقت بسیار پایین بود اما در طول پروژه، فاکتورها تغییر می‌کرد و در پایان پروژه هزینه‌ها بیش از پیش بود. این دو اصلی‌ترین معضل ما بود.

قهرمانان، الگوهای جاودانه‌اند
جلالی درباره همکاری نخست خود با محمدحسین لطیفی گفت: در بدو پروژه قرار بود با آقای مرحوم ضیاءالدین دری کار کنیم که متاسفانه از بین ما رفتند و برای انتخاب کارگردان چند گزینه بیشتر نداشتیم که هم تاریخ و درام را بشناسند و هم بتوانند اثر خوبی را تالیف کنند. به همین منظور به سراغ آقای لطیفی رفتیم و با سعه‌صدر خوب ایشان، کار شروع شد و پیش رفت و تعامل خوبی داشتیم.
این تهیه‌کننده درباره تاثیرگذاری به تصویر کشیدن شخصیت‌ها و قهرمانان ملی روی مردم و نسل‌های بعدی اذعان کرد: قاعدتا همیشه این‌گونه است که قهرمانان الگوهای جاودانه‌اند. تاریخ ایران پر از قهرمانانی است که در رفتار نسل‌های بعدی تاثیرگذارند. ما هم می‌خواستیم بگوییم در کنار اقوام مختلف ایران و قهرمانانی چون ستارخان، میرزا کوچک‌خان جنگلی، رئیسعلی دلواری و‌... قهرمانان ملی کرد هم در اتمسفر و فضای فرهنگی جامعه نقش مثبتی داشتند. خوب است که این قهرمانان را به تصویر بکشیم و برای آیندگان ترسیم کنیم تا اقوام دیگر هم نقش کردها را بدانند و با فرهنگ غنی‌شان و قهرمانانی که تقدیم این کشور کردند، بیشتر
آشنا شوند.
جلالی در پایان عنوان کرد: سنجرخان کار خوبی است و امیدواریم به‌زودی مردم آن را ببینند و با تاریخ کردها آشنا شوند. این سریال با پشت‌صحنه در ۲۶ قسمت پخش خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها