مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان اعلام کرد:

534 عملیات امداد و نجات در سه ماه نخست سالجاری

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان خبر داد:

فعالیت بیش از 190 خانه هلال در خوزستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان گفت: 197 خانه هلال شهری و روستایی در سطح استان با هدف افزایش سطح تاب آوری اجتماعی در حوادث و بحران‌ها و ایجاد آمادگی عمومی فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۱۴۱۱۶۶۸

جام جم آنلاین - خوزستان، وحید شعبانی بیان کرد: در تلاش هستیم با راه اندازی خانه‌های هلال در سراسر استان، زمینه را برای گسترش آموزش های همگانی امداد و کمک های اولیه و آمادگی در برابر مواجهه با مخاطرات در مناطق کمتر برخوردار و افزایش میزان تاب‌آوری اجتماعی دربرابر بلایای طبیعی و غیرطبیعی را فراهم کنیم.

وی افزود:58 خانه هلال شهری و 139 خانه هلال روستایی در استان فعالیت دارند که همه ارکان این مراکز از نیروهای داوطلب انتخاب و کلیه اقدامات توسط اعضا و داوطلبان برنامه ریزی و اجرا می‌شود. در این خانه‌ها که به مثابه یک شعبه کوچک هلال احمر هستند، واحد‌های جوانان، امداد و نجات، آموزش و داوطلبان به ارائه خدمات گوناگون عام المنفعه و بشر دوستانه می‌پردازند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان عنوان کرد: سوانحی که در طی سال های اخیر در استان تجربه شده است از حیث گستردگی حوزه جغرافیایی نشان داد که مشارکت جوامع محلی در بهبود عملکرد دستگاه‌های امداد رسان بسیار تاثیر گذار و مثمر به ثمر است.

شعبانی در ادامه مهمترین اقدامات خانه‌های هلال را جذب اعضای داوطلب، آموزش و سازماندهی اهالی هر منطقه عنوان و تصریح کرد: خانه هلال پلی ارتباطیست که می‌تواند تسهیل گری موثری در تأمین نیازهای اقشار آسیب پذیر و محرومان داشته و فرصت مناسبی را برای خدمات رسانی به ساکنان مناطق حاشیه شهرها و روستا های صعب العبور و کمتر برخوردار فراهم آورد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها