پاک کردن حافظه پنهان مرورگر وب اولین قدم برای هرگونه عیب یابی در هنگام مرور اینترنت است در ادامه نحوه انجام اینکار را در گوشی های اندرویدی توضیح خواهیم داد.
کد خبر: ۱۴۱۰۶۵۳

به گزارش جام جم آنلاین، «کش» ابزاری است که توسط مرورگر اینترنت استفاده می شود و به افزایش سرعت فرآیند بارگذاری صفحه کمک می کند.

مواقعی در هنگام به‌روزرسانی وب‌سایت‌ها مشکل ایجاد می‌شود. پاک کردن حافظه پنهان تضمین می‌کند که هر مشکلی که کاربر با آن مواجه می‌شود به دلیل نقص در وب‌سایت است نه ناهماهنگی ناشی از استفاده از مرورگرهای وب مختلف. وقتی از مرورگری مانند کروم استفاده می‌کنید، برخی از اطلاعات وب‌سایت‌ها در حافظه پنهان و کوکی‌های ذخیره می‌شوند. پاک کردن آنها مشکلات خاص مانند مشکلات بارگیری یا قالب بندی سایت ها را برطرف می کند.

برای پاک کردن حافظه پنهان در برنامه کروم، این مراحل را دنبال کنید:

1. برنامه کروم را در تلفن هوشمند یا تبلت اندروید خود باز کنید.

2.از سمت راست روی More ضربه بزنید.

3.اکنون روی History و سپس Clear browsing data ضربه بزنید.

4.از بالا، یک محدوده زمانی را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید همه چیز را حذف کنید، All time را انتخاب کنید.

5.کنار « Cookies and site data» و « Cached images and files»، کادرها را تیک بزنید.

6.روی Clear data ضربه بزنید.

نحوه پاک کردن کوکی ها در برنامه کروم

1. برنامه کروم را در تلفن هوشمند یا تبلت اندروید خود باز کنید.

2. در بالا سمت راست، روی More و سپس Settings کلیک کنید.

3. در بخش «Privacy and security»، روی تنظیمات سایت کلیک کنید.

4.روی Cookies and site data کلیک کنید.

بعد از پاک کردن کش و کوکی ها چه اتفاقی می افتد

پس از پاک کردن کش و کوکی ها، برخی از تنظیمات سایت ها حذف می شوند. به عنوان مثال نیاز است تا اطلاعات ورود به سایت های خود را دوباره وارد و ذخیره کنید. برخی از سایت‌ها ممکن است کندتر به نظر برسند زیرا محتوا، مانند تصاویر، باید دوباره بارگیری شود.

نحوه کار کش و کوکی ها

همانطور که قبلاً گفته شد، کوکی‌ها فایل‌هایی هستند که توسط سایت هایی که کاربر هنگام مرور اینترنت از آنها بازدید می کند ایجاد می شود. با ذخیره کردن داده‌های مرور با به خاطر سپردن بخش‌هایی از صفحات، مانند تصاویر، تجربه مرور را آسان‌تر می‌کند تا در بازدید بعدی سریع‌تر باز شوند.

پاک کردن حافظه نهان و کوکی ها به طور منظم روش فنی خوبی است که می توان از آن پیروی کرد زیرا می تواند به عیب یابی کندی دستگاه کمک کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها