رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی مهندسین معماری استان کرمان خبرداد:

برگزاری گردهمایی بزرگ معماران استان کرمان در تالار فرهنگ و هنر

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی مهندسین معماری استان کرمان از برگزاری گردهمایی بزرگ معماران استان کرمان در روز چهارشنبه ۱۰ خردادماه جاری در محل تالار فرهنگ و هنر شهر کرمان خبرداد.
کد خبر: ۱۴۱۰۱۲۵

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛نیما جهان بین‌؛با بیان اینکه مجمع عمومی انجمن صنفی کارفرمایی مهندسین معماری در۱۶اسفندماه سال 1400 تاسیس شده است اظهار کرد:گردهمایی بزرگ معماران استان کرمان دو بخش دارد که در نخستین بخش از گردهمایی،معرفی ازمعماران پیشکسوتی که بر معماری معاصر کرمان اثرگذاری داشتند صورت گیردو در بخش دوم گردهمایی،برگزاری نمایشگاه از آثار معماران کرمانی است که برندۀ جوایز معتبر ملی یا بین‌المللی شدند یا در نشریات معتبر آثار آن‌ها چاپ شده است.

وی افزود:تاکنون تعداد زیادی از معماران جوان یا پیشکسوتان کرمانی آثار خود را به دبیرخانۀ انجمن ارسال کرده اند و انجمن در حال پیگیری برای چاپ و ارائۀ آثار در نمایشگاه است.

وی اضافه کرد:در این برنامه از داریوش بوربور،غلامحسین کنت و محمود حائری‌زاده  از معماران پیشکسوت که بر معماری معاصر کرمان و ایران تاثیرگذار بوده‌اند تجلیل می‌شود.

جهان بین،معرفی انجمن به معماران استان و عضویت حداکثری معماران در این انجمن را از اهداف برگزاری این گردهمایی برشمرد و گفت:در حاشیه این گردهمایی آثار معماران استان کرمان که دارای جوایز ملی یا بین المللی یا آثار آنها در نشریات معتبر چاپ شده،در قالب نمایشگاهی به نمایش گذاشته خواهد شد.

جهان بین،با اشاره به سابقه دیرینه تاریخی در حوزه معماری و شهری کرمان اظهار کرد:مقطع معماری پس از اسلام با آثار فاخری در شهر کرمان را فقط در یک بخش این شهر می توان مشاهده کرد و آثار معماری بسیار ارزشمندی نیز در دوران پس از اسلام در این خطه وجود دارد.

وی تاکید کرد:با وجود ظرفیت های دانشگاهی و ... متاسفانه شهر کرمان جایگاه در خور شان خود در حوزه معماری و شهرسازی در کشور ندارد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی مهندسین معماری استان کرمان عنوان کرد:اگر مطالبات و خواسته ها نهادینه شده و بتوان ریشه قوی تری درون شهر در قالب تخصصی داشت،می توانیم شاهد اثرات خوبی در  معماری شهر باشیم.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها