از عکس‌های تازه علیرضا تا فعالیت چهره‌های ورزشی در تبلیغات

بیرانوند: مدل نشده‌ام

پرسپولیس با پانزدهمین قهرمانی در لیگ دست‌نیافتنی‌تر شد

ایستاده با جام

هفته پایانی لیگ‌برتر، فارغ از قهرمانی و سقوط‌ها، یکی از زیباترین هفته‌های تمام تاریخ لیگ‌برتر بود. مربیان و بازیکنان نشان دادند اگر بخواهند فوتبال بازی کنند، می‌توانند.
هفته پایانی لیگ‌برتر، فارغ از قهرمانی و سقوط‌ها، یکی از زیباترین هفته‌های تمام تاریخ لیگ‌برتر بود. مربیان و بازیکنان نشان دادند اگر بخواهند فوتبال بازی کنند، می‌توانند.
کد خبر: ۱۴۰۸۵۴۳

در لیگی که بین ۳۰ هفته برگزار شده‌اش تعداد گل‌هایش در هفته‌ای حداکثر به ۲۰ گل می‌‍رسید و میانگین گل‌‌‌‌‌های زده معمولا ۱۳ تا ۱۵ گل بود، پرونده هفته آخر با ۳۴ گل بسته شد؛ رکوردی بی‌سابقه حداقل در سال‌های گذشته. ماحصل این بازی‌ها قهرمانی پرسپولیس و سقوط دو تیم مس کرمان و نفت مسجد‌سلیمان به دسته اول بود. زشت و زیبای هفته آخر را بررسی می‌کنیم...

ما قهرمانیم!
جنجالی‌ترین جمله را ساپینتو، سرمربی استقلال در واکنش به قهرمانی پرسپولیس گفت: «من نمی‌توانم به آنها تبریک بگویم. به پرسپولیس احترام می‌گذارم اما حق دارم نظرم را داشته باشم. نمی‌توانم به تیمی تبریک بگویم که شایسته قهرمانی نبود. اگر عدالت در مسابقات بود ما قهرمان بودیم. ما مستحقش بودیم.»
خسرو حیدری‌، دستیار ساپینتو هم اضافه کرد: «با تمام شرایط و مشکلات مالی به نظرم قهرمان لیگ استقلال است.»
واکنش استقلالی‌ها نسبت به قهرمانی پرسپولیس، متفاوت‌تر از سپاهانی‌ها بود. مورایس گفت: «به تیم پرسپولیس که قهرمان لیگ‌برتر شد تبریک می‌گویم و امیدوارم در فصل آینده لیگ بهتری را شاهد باشیم.» او حتی از کرمانی‌ها دلجویی کرد: «برای مس کرمان متاسفم که به لیگ یک سقوط کردند. این موضوع بسیار ناراحت‌کننده است. خودم را جای آنها می‌گذارم.»
قابل پیش‌بینی بود که از پرسپولیسی‌ها یک نفر به اظهارات ساپینتو واکنش نشان دهد. حسین خبیری، عضو هیات مدیره قرمزها حمله شدیدی به مربی پرتغالی داشت: «ساپینتو یک آدم بی‌فرهنگ و بی‌شخصیت است، او نشان داده فقر فرهنگی و شخصیتی دارد. اگر شخصیت داشت یاد می‌گرفت به تیم قهرمان احترام بگذارد. ساپینتو در اروپا زندگی و بازی کرده اما‌فقط پاسپورت آنجا را دارد.»

هیجان عبدا...
یکی از ماندگارترین لحظات عمرعبدا... ویسی پنجشنبه شب رقم خورد. او وقتی به صنعت رفت و حرف از بقا زد هیچکس باورش نمی‌کرد اما او و تیمش موفق شدند در یک ماراتن جذاب و نفسگیر، مس کرمان را بگیرند و در لیگ بمانند. عبدا... بعد از بازی هیجان‌زده گفت: «نفس‌گیرترین بازی دوران زندگی‌ام بود. انتظار چنین بازی‌ای را داشتیم ولی نه به این شکل. شجاعانه بازی کردیم.» هیجان یکی از هواداران اما از ویسی بیشتر بود چون در پایان مسابقه آنقدر جوگیر شد که از سکوها خودش را به پایین انداخت و کمرش به شدت آسیب دید. همزمان در کرمان مس به سپاهان باخت و از لیگ خداحافظی کرد. فرزاد حسین‌خانی سرمربی مس به مسئولان این باشگاه شدیدا حمله کرد و گفت به دنبال برکناری‌اش بودند. او حتی کنایه‌ای هم به سیرجانی‌ها زد: «بخواهم صادقانه بگویم برایم قابل پیش‌بینی بود که گل‌گهر به صنعت نفت امتیاز می‌دهد! نه این‌که دیگران برداشت بدی کنند، نه، فقط به دلیل شرایط بد گل‌گهر این پیش‌بینی برای ما شدنی بود.»

دسیسه!
پرسپولیسی‌ها یک بار دیگر در کاری نمادین و زیبا، همراه با هانی نوروزی پسر کاپیتان فقید این باشگاه جام را بالای سر بردند. علیرضا بیرانوند که یکی از کلیدی‌ترین بازیکنان فصل بود به خبرنگاران گفت: «می‌خواهم با پرسپولیس قهرمان آسیا شوم.» ظاهرا هنوز خبر نداشت شاید باشگاهش این بار هم از لیگ قهرمانان حذف شود. درویش مدیرعامل پرسپولیس از دسیسه و دشمنی حرف زد و توضیح داد: «علیرغم دشمنی‌های بسیاری که وجود داشت خدا کمک کرد و بر همه دسیسه‌هایی که علیه‌مان بود فائق آمدیم. این هم میسر نبود به جز با همدلی همه ارکان باشگاه.» یحیی گل‌محمدی اما ترجیح داد از رقبایش تشکر کند: « از تیم‌های خوب سپاهان، استقلال، فولاد تراکتور، گل‌گهر، مس‌رفسنجان و بقیه که انگیزه‌ خوبی به ما دادند تشکر می‌کنم در فصل گذشته مشکلات زیادی داشتیم اما بدون این بازیکنان این قهرمانی به دست‌ نمی‌آمد چون هیچ‌وقت عقب‌نشینی نکردند و با همه وجود تمرین کردند.»

حمله به منصوریان
منصوریان از روز اول ورود به اهواز منفور تماشاگران بود و حتی وقتی می‌برد، شعار می‌شنید. او در هفته پایانی اما به سیم آخر زد و گفت که بعضی هواداران فولاد که در جایگاه سمت چپ نیمکت تیمش می‌نشینند، «احمق» هستند. این جمله او با واکنش شدید هواداران این باشگاه مواجه شد و برای او مشکلاتی به وجود آورد.

۸
عدد ۸ حالا تبدیل شده به یک عدد خاص برای قرمزها. ۸ برد متوالی برای کسب هشتمین قهرمانی در لیگ‌برتر و صعود به نیمه‌نهایی جام حذفی. ۲۰ اسفند سال گذشته که پرسپولیس در تهران به سپاهان باخت، هیچ کس باور نداشت این تیم می‌‌تواند قهرمان لیگ شود. آنها همه بازی‎های باقی‌مانده را هم که می‌بردند باز باید سپاهان کلی امتیاز از دست می‌داد. سپاهان هم از ۷بازی خود ۵ بازی را برد و فقط کافی بود از دو بازی با تراکتور(در تبریز) و ملوان (در اصفهان) ۲ امتیاز کسب کند! عجیب این‌که سپاهان در آن ۲ بازی، فقط یک امتیاز گرفت و عجیب‌تر این‌که پرسپولیس همه بازی‌هایش را برد. بازی‌های سختی چون دربی پایتخت، مس رفسنجان در کرمان و بقیه. این وسط جام‌حذفی هم بود، اما پرسپولیس یک ماموریت غیر‌ممکن را ممکن کرد. تا قبل از امسال، بهترین حدنصاب گل‌محمدی در کسب پیروزی‌های متوالی به عنوان سرمربی به عدد ۷ می‌رسید؛ رکوردی که پنجشنبه در قائمشهر با کسب هشتمین برد متوالی قرمزها در همین دو ماه و البته جشن قهرمانی در لیگ شکسته شد. هشتمین قهرمانی در لیگ‌برتر با ۷برد متوالی در لیگ و یک برد در جام‌حذفی. قرمزها حالا در آستانه یک سه‌گانه هستند؛ با بردن در ۲ بازی بعدی خود در جام‌حذفی و کسب دو جام دیگر.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها