واکنش شدید گروه‌های مقاومت به شهادت ۳فرمانده جهاد اسلامی

انتقام مقدس

رژیم صهیونیستی که برای خروج از بحران داخلی به هر وسیله‌ای متوسل شده، همان‌طور که انتظار می‌رفت، دست به حمله‌ای غافلگیرانه علیه گروه‌ های مقاومت در نوار غزه زد تا شاید بتواند از این طریق، بحران داخلی را به خارج از مرزهای سرزمین‌های اشغالی منتقل کند اما مواضع یکپارچه گروه‌های مقاومت نشان می‌دهد که این رژیم دچار خطای راهبردی دیگری شده و باید در آینده نزدیک بهای این خطا را بپذیرد؛ بهایی که روند سقوط این رژیم را تسریع خواهد کرد.
کد خبر: ۱۴۰۷۳۲۲
نویسنده محمد علیزاده - گروه بین‌الملل

بامداد دیروز رسانه‌های عربی از وقوع انفجارهای قوی در نوار غزه خبر دادند و گزارش‌ها نشان داد که این انفجارها ناشی از حملات غافلگیرانه جنگنده‌های رژیم‌صهیونیستی به شهرهای غزه، رفح و خان‌یونس بوده‌ است؛ حملاتی که تحت عنوان «سپر و پیکان» انجام شد و به گفته سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، این عملیات با همکاری سرویس امنیت کل در اراضی اشغالی فلسطین «شاباک» صورت گرفته و ۴۰جنگنده در آن مشارکت داشتند. در این جنایت تروریستی که از سوی رژیم صهیونیستی انجام شد، جهاد الغنام دبیر شورای نظامی سرایا‌القدس،خلیل‌البهتینی فرمانده منطقه شمال و طارق محمد عزالدین یکی از فرماندهان عملیات نظامی در کرانه باختری به شهادت رسیدند.

اگرچه منابع اطلاعاتی عبری‌زبان این حملات را عملیاتی هدفمند علیه اعضای ارشد از سران جنبش جهاد اسلامی عنوان کردند، اما وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که در این حمله تروریستی، ۱۳فلسطینی به شهادت رسیدند و بیش از ۲۰نفر از جمله چند زن و کودک مجروح شدند.شبکه الجزیره گزارش داد که رژیم صهیونیستی در این حمله افزون بر سه فرمانده جنبش جهاد اسلامی، همسران و تعدادی از‌کودکان آنها را به شهادت رسانده است.

واکنش یکپارچه مقاومت

شهادت مبارزان فلسطینی در حمله بامداد دیروز، هشدار‌جناح‌های مختلف فلسطینی را به همراه داشت و در خارج از مرزهای فلسطین نیز طرفداران محور مقاومت و کشورهای منطقه، این اقدام جنایتکارانه تل‌آویو را محکوم کردند.خبرنگاران فلسطینی با اشاره به این تحولات نوشتند که این یادآور حملات غافلگیرکننده رژیم صهیونیستی به سران جنبش مقاومت حماس در سال ۲۰۰۸ است که سرآغاز جنگی در آن سال شد.اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین در بیانیه‌ای با‌مسئول‌دانستن رهبران رژیم اشغالگر در عواقب حملات دیروز به نوار غزه، اعلام کرد که آنها باید آماده پرداخت تاوان این جنایت باشند.جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم در بیانیه‌ای با تاکید بر این که دشمن صهیونیستی را مسئول کامل این کشتار تروریستی خائنانه می‌داند، تصریح کرد: دشمن با این جنایت به اهداف خود نخواهد رسید؛ چرا که مقاومت یکپارچه و مواضعش ثابت است. پاسخ فلسطین به این کشتار به تعویق نخواهد افتاد و سرایا‌ القدس در کنار دیگر جناح‌های مقاومت، هرگز در برابر انتقام خون پاک این شهدا کوتاه نخواهد آمد.

طارق سلمی، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی نیز خاطرنشان کرد: تاکید می‌کنیم که دشمن صهیونیستی تاوان این جنایت را خواهد داد و ما وظیفه خود را برای پاسخ به این جنایت انجام خواهیم داد. این دشمن فقط زبان زور را می‌فهمد و باید در حالت وحشت دائمی زندگی کند؛ جناح‌های مقاومت هستند که مکان، زمان و نوع پاسخ به دشمن صهیونیستی را تعیین می‌کنند.

جنبش حزب‌ا... لبنان هم ضمن تسلیت شهادت اعضای ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین، تاکید کرد که مقاومت فلسطین هر اقدامی علیه رژیم صهیونیستی اتخاذ کند از آن حمایت خواهیم کرد.

ابوحمزه، سخنگوی سرایا القدس هم با انتشار فیلمی خاطرنشان کرد: ما تاکید می‌کنیم که در کنار مقاومت هستیم و به وظیفه خود در قبال خون شهدا پایبند خواهیم ماند. اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس نیز در واکنش به جنایت رژیم صهیونیستی تاکید کرد: ترور رهبران ما، مقاومت بیشتری را به همراه خواهد داشت؛ دشمن در برآوردهای خود اشتباه کرد و تاوان جنایتش را خواهد داد.

نگرانی‌ صهیونیست‌ها از عملیات تلافی‌جویانه

به دنبال هشدار گروه‌های مقاومت درباره انجام عملیات تلافی‌جویانه علیه رژیم صهیونیستی، منابع خبری گزارش دادند که خیابان‌های فلسطین اشغالی تخلیه شده و نیروهای رژیم صهیونیستی به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.بر اساس گزارش‌ها، پناهگاه‌ها در بخش‌های مختلفی از اراضی اشغالی فلسطین بازگشایی شده‌اند تا صهیونیست‌ها از حمله احتمالی گروه‌های مقاومت در امان باشند.فرماندهی بخش جنوبی ارتش صهیونیستی در پیام هشداری به ساکنان تمام شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور و نزدیک نوار غزه، از آنها خواست به‌سرعت به پناهگاه‌ها بروند و به‌دلیل احتمال حملات راکتی تا اطلاع ثانوی در آنجا باقی بمانند.اسحاق هرتزوگ، رئیس‌ رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای از تمام شهرک‌نشینان خواست که به دستورالعمل‌های صادره از سوی ارتش پایبند باشند.رادیو الاقصی همچنین اشاره کرد که نظامیان رژیم‌صهیونیستی به حالت آماده‌باش درآمده و سامانه‌های پدافندی گنبد آهنین در بخش‌های مختلفی از خاک فلسطین اشغالی مستقر شده است.

روزهای تلخ در انتظار نتانیاهو

از مدت‌ها قبل و با ادامه بحران داخلی در سرزمین‌های اشغالی، آشکار بود که صهیونیست‌ها قادر به حل ریشه‌ای این بحران‌ها نیستند؛ چراکه رژیم صهیونیستی به یک نقطه غیرقابل بازگشت رسیده و روند رو به اضمحلال این رژیم اصلاح‌پذیر نیست. در چنین شرایطی صهیونیست‌ها فقط یک نسخه دارند و آن هم ایجاد بحران در خارج از سرزمین‌های اشغالی برای سرپوش‌گذاشتن بر بحران‌های داخلی است. مقامات صهیونیست با این تصور که حمله به غزه و شهادت فرماندهان جنبش‌مقاومت می‌تواند همچون یک داروی آرامبخش برای بحران‌های داخلی این رژیم عمل کند دست به عملیات دیروز زدند اما تحلیلگران معتقدند که این اقدام ناشیانه، بیش از آن که حلال مشکلات اسرائیل باشد بر مشکلات آنها خواهد افزود و این خطای راهبردی، سقوط آنها را تسریع خواهد کرد. تجربه سال‌های اخیر نشان می‌دهد اسرائیل هم در عرصه بازدارندگی و هم در عرصه اقدام، به بازیگری شکست خورده تبدیل شده است. در سوی مقابل، گروه‌های مقاومت هر ساله بیش از پیش قدرت خود را در مواجهه با رژیم صهیونیستی تقویت کرده‌اند و اکنون ساکنان سرزمین‌های اشغالی باید منتظر پاسخ خردکننده گروه‌های مقاومت باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها