رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت ایلام گفت: در استان ایلام بیش از 80 هزار میلیارد تومان طرح در حال احداث وجود دارد که 70 درصد آنها دارای پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد هستند.
کد خبر: ۱۴۰۶۷۳۰

به گزارش جام جم آنلاین ایلام ؛رضا محمد رحیمی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و گفتگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور در ایلام برگزار شد،پروژه های صنعتی و مهم در دست احداث استان را امید بخش دانست، و افزود: با راه اندازی و بهره برداری از این طرح ها چهره استان از نظر اقتصادی و به تبع آن اجتماعی دگرگون خواهد شد.

وی از ایلام به عنوان استانی که روند صنعتی شدن را از دیگر استان ها دیر تر آغاز کرد نام برد و گفت: ساخت اولین شهرک صنعتی ایلام از سال 1372 آغاز شد در حالیکه بیشتر استان ها، سال ها قبل از ایلام وارد عرصه تولید و صنعت شده اند.

رییس صمت ایلام در ادامه تشریح طرح های بزرگ استان، از واحد پترو پالایش دهلران (ان جی ال 3100)، به عنوان یکی از مگاپروژه های کشور در استان یاد کرد و گفت: این واحد با ۱/۴ میلیارد دلار سرمایه گذاری، دارای پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد بوده که در اواخر سال گذشته تعداد 2869 نفر در آن مشغول به کار بوده اند.

وی پتروشیمی دهلران با ۱/۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری و پیشرفت فیزیکی بالای 40 درصد و اشتغال کنونی 2463 نفر از دیگر طرح های بزرگ استان دانست که با تامین خوراک از ان جی ال دهلران به تولید پلی اتیلن سنگین می‌پردازد.

محمد رحیمی، واحد هوایار یا مینی ان جی ال دهلران ، شرکت غشاگستر دالاهو ایوان، شرکت فولاد زاگرس ایوان و سیمان دهلران را از طرح های بزرگ در حال احداث استان نام برد.

وی چشم انداز و هدف اصلی دولت در بخش صنعت و تولید استان را در ۵ مولفه نگهداشت، افزایش ظرفیت، احیا، تکمیل طرح های نیمه تمام و شروع طرح های جدید دانست و گفت: در امسال و سال آینده تعداد قابل توجهی از طرح های مذکور به مرحله تولید و بهره برداری خواهند رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها