با حضور رئیس کمیسیون کاشت حلزون کشور؛

مرکز کاشت حلزون استان یزد در بیمارستان شهید رهنمون راه اندازی شد

یزد- مراسم افتتاح رسمی اولین مرکز کاشت حلزون شنوایی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی استان یزد با حضور رئیس کمیسیون کاشت حلزون کشور، استاندار، نماینده مجلس، پزشکان و مسئولان در بیمارستان شهید رهنمون یزد برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۰۵۸۳۹

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، رئیس کمیسیون کاشت حلزون کشور در آیین بهره برداری از اولین مرکز کاشت حلزون استان یزد اظهار داشت: پروتز حلزون یک جراحی نجات بخش محسوب می‌شود که کودک دارای معلولیت ناشنوایی را تبدیل به افرادی شنوا می‌کند و پس از آن کودک همانند هم سن و سالان خود می‌تواند به صورت عادی به مدرسه و دانشگاه برود و بر اساس تحصیلات شغل خود را انتخاب کند.

دکتر مسعود متصدی گفت: افرادی زیادی در ۳۰ سال اخیر پس از کاشت حلزون از معلولیت ناشنوایی رهایی یافته و به نقاش، آهنگ ساز ، معلم، پزشک و مهندس تبدیل و در جامعه دارای شغل و مسئولیت اجتماعی شده اند، در حالی که تا قبل از آن ارتباطات، شغل و مسئولیت اجتماعی آنها در معرض تهدید قرار می‌گفت و حتی آسیب ‌های جبران ناپذیری را متحمل می شدند.

وی با تشریح ظرفیت های پزشکی استان یزد افزود: این استان به لحاظ پزشکی همواره چتر کمک خود را روی استان‌های جنوبی کشور گسترانده است لذا خدمات کاشت حلزون شنوایی نیز صرفا برای این استان نخواهد بود و بیماران منطقه جنوب و جنوب شرقی کشور نیز از آن بهره مند می شوند.

مدیر گروه گوش، حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز در این مراسم اظهار داشت: از سال ۱۳۸۹ مرکز کاشت حلزون یزد با کسب مجوز آغاز شد ولی به دلیل تغییرات قانونی و نیازمند شدن به وجود فلوشیپ گوش، دچار وقفه شد لذا با رفع این کمبود، مجوز توانبخشی و سپس مجوز جراحی این مرکز اخذ شد و امروز شاهد راه‌اندازی رسمی آن در استان یزد هستیم.

دکتر محمد حسین برادران فر از انجام موفقیت آمیز اولین عمل جراحی این ­مرکز توسط دکتر ماندگاری خبر داد و افزود: امروز شاهد معجزه پزشکان و شکست دنیای سکوت بیماران ناشنوا هستیم.

وی با تاکید بر اهمیت نقش توانبخشی در این نوع عمل جراحی، به تیم توانبخشی خوب استان یزد اشاره و از خیرین خواست تا در جهت تداوم فعالیت های توانبخشی این مرکز که به بیماران غیربومی زیادی خدمات ارائه خواهد کرد، همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند.

رئیس مرکز کاشت حلزون استان یزد نیز در این مراسم گفت: مرکز کاشت حلزون استان یزد در فضایی به مساحت ۵۰۰ متر مربع در طبقه دوم بیمارستان شهید رهنمون یزد راه اندازی شد و برای راه اندازی این مرکز ۱.۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

دکتر دهقانی ادامه داد: این مرکز دارای بخش های گفتاردرمانی، شنوایی سنجی و تربیت شنوایی نیز می باشد.

وی تصریح کرد: با تلاش همکاران شانزدهمین مرکز کاشت حلزون کشور در استان یزد افتتاح شد.

سخنرانی دکتر سید مهدی هاشمی باجگانی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، برش کیک تولد این مرکز، شعرخوانی توسط یکی از کودکان ناشنوا که تحت درمان قرار گرفته است، قرائت دلنوشته توسط مادر یکی از گیرندگان دستگاه شنوایی و نیز اجرای سرود توسط گروهی از کودکان که با عمل جراحی کاشت حلزون شنوایی خود را به دست آورده بودند، از دیگر بخش های این مراسم بود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها