رئیس دانشگاه اصفهان خبر داد:

تاسیس دانشکده بین‌الملل در دانشگاه اصفهان

رئیس دانشگاه اصفهان با بیان اهمیت موضوع مرجعیت علمی و دیپلماسی علمی، از تاسیس دانشکده بین الملل به زودی در دانشگاه اصفهان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۰۵۶۶۵

جام جم آنلاین اصفهان؛ چهارشنبه 6 اردیبهشت، نشستی با عنوان «نشست اعضای هیئت رئیسه دانشگاه‌های استان اصفهان» با حضور عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه اصفهان برگزار شد.

در این نشست اعضای هیئت رئیسه ۱۰ دانشگاه مطرح استان اصفهان  از جمله دانشگاه اصفهان، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دانشگاه هنر اصفهان، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد، دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان، دانشگاه پیام نور استان، دانشگاه فرهنگیان، و دانشگاه فنی حرفه‌ای حضور داشتند.  

در این جلسه، حسین هرسیج، رئیس دانشگاه اصفهان، با اشاره به پتانسیل موجود در دانشگاه‌های استان اصفهان، اظهار کرد: در دانشگاه‌های استان اصفهان، از نظر علمی و فرهنگی یک پتانسیل بسیار قوی وجود دارد که این پتانسیل می‌تواند به تحولاتی که مد نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی است کمک ویژه‌ای کند.

وی با انتقاد از وجود نوعی تمرکز گرایی، افزود: علیرغم شعارهایی که داده می‌شود نوعی تمرکز گرایی شدید وجود دارد و همه چیز به سمت مرکز هدایت می‌شود، در حالی که در حوزه‌های مختلف علمی، فنی، پزشکی، فن‌آوری، نوآوری و نیز فرهنگی، دانشگاه‌های استان اصفهان می‌توانند کمک شایسته‌ای را در مسائل مختلف مانند مسائل فرهنگی و مرتبط به حوزه آموزش عالی در سطح کشور انجام دهند.  

وی ضمن بیان شعار ویژه دانشگاه اصفهان تحت عنوان «دانشگاه جامع محور و تمدن ساز» تصریح کرد: دانشگاه اصفهان با محوریت شعار جامع محوری و تمدن سازی به فعالیت خود ادامه می‌دهد و جامع محوری معطوف به مسائل شهر، استان و کشور است. در راستای این شعار، یکی از قول‌هایی که ما داده‌ایم این است که در سال ۱۴۰۲ دانشکده علوم و فنون نوین راهبردی جمهوری اسلامی و همچنین یک دانشکده نیاز محور، متناسب با نیازهای صنایع، در دانشگاه اصفهان تاسیس کنیم و متناسب با نیاز صنایع در این دانشکده رشته تعریف کنیم.

در پایان، رئیس دانشگاه اصفهان ضمن بیان اهمیت موضوع «مرجعیت علمی و دیپلماسی علمی»، افزود: در این راستا هم قرار است دانشگاه اصفهان یک دانشکده بین‌الملل را تاسیس کند و در رشته‌هایی به زبان‌های بین‌المللی مانند زبان انگلیسی، فرانسه، عربی و زبان‌های دیگر سرویس دهد. در این حالت، علاوه بر اینکه ما می‌توانیم به دانشجویان خارج از منطقه سرویس دهیم، با بازتر شدن فضا، مرجعیت علمی و دیپلماسی بین المللی دانشگاه اصفهان نیز گسترش پیدا می‌کند.  پ

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها