من‌سیتی-‌آرسنال، دیداری که قهرمان لیگ جزیره را مشخص می‌کند

نبرد آخرالزمان

اگر ماجرای چراغ جادو و غول اسرار‌آمیز آن شکل واقعی به خودش بگیرد و از قضا برای چند ساعت به دست یکی از هواداران آرسنال برسد، مطمئنا یکی از خواسته‌های آن فرد کاملا قابل پیش‌بینی است.
اگر ماجرای چراغ جادو و غول اسرار‌آمیز آن شکل واقعی به خودش بگیرد و از قضا برای چند ساعت به دست یکی از هواداران آرسنال برسد، مطمئنا یکی از خواسته‌های آن فرد کاملا قابل پیش‌بینی است.
کد خبر: ۱۴۰۵۴۲۰
نویسنده حسین خلیلی - گروه ورزش

بزرگترین آرزوی هواداران آرسنال این است که تیمشان امشب از ورزشگاه اتحاد پیروز از زمین بیرون بیاید و من‌سیتی را در خانه‌اش شکست دهد. اما نکته تلخ ماجرا اینجاست که بسیاری از توپچی‌ها می‌دانند که برای محقق شدن این آرزو، باید معجزه‌ای در حد همان چراغ جادو اتفاق بیافتد. آرسنال تا همین چند هفته پیش با چند امتیاز اختلاف در صدر جدول بود و هوادارانش امیدوار بودند به این‌که برای اولین‌بار از فصل ۲۰۰۴-۲۰۰۳ به قهرمانی در لیگ جزیره برسند اما عملکرد سینوسی شاگردان آرتتا در چند هفته اخیر از جمله دو تساوی در سه بازی گذشته، موجب شده این تیم با دو بازی بیشتر نسبت به سیتیزن‌ها، پنج امتیاز بیشتر از شاگردان پپ داشته باشند. حالا با این شرایط، بازی امشب برای ارسنال در ورزشگاه اتحاد به معنای واقعی کلمه، مفهوم مرگ و زندگی دارد. آنها اگر پیروز شوند، تکلیف قهرمانی در لیگ‌برتر به دست خودشان می‌افتد. اما مساوی یا شکست به این معناست که باید چشم انتظار یک لغزش کوتاه از من‌سیتی باشند. از آن طرف وقتی به عملکرد اخیر من‌سیتی نگاه می‌شود، باید گفت که انتظار لغزش هم چیز بیهوده‌ای است. این تیم تنها تیم در ۶لیگ معتبر اروپایی است که شانس کسب سه‌گانه را دارد. من‌سیتی به فینال جام حذفی انگلیس رسیده و باید با همشهری‌اش بازی کند در لیگ قهرمانان اروپا در نیمه نهایی به مصاف رئال می‌رود و پیروزی در بازی امشب هم می‌تواند شانس‌شان برای قهرمانی در لیگ برتر را بیش از همیشه کند.

۱۱
نکته عجیب و منفی در مورد آرسنال این است که در ۱۱ بازی قبلی خود در لیگ‌برتر مقابل من‌سیتی شکست خورده است، این طولانی‌ترین روند باخت یک تیم مقابل حریفش در تاریخ لیگ‌برتر انگلیس به حساب می‌آید.

۰۶
از زمان حضور پپ روی نیمکت منچسترسیتی، آرسنال ۶ بار به ورزشگاه اتحاد رفته و در تمام بازی‌ها به عنوان بازنده از زمین خارح شده است. آخرین برد توپچی‌ها در زمین سیتیزن‌ها به ژانویه سال ۲۰۱۵ بر می‌گردد.

۰۸
یکی از نشانه‌های عملکرد خوب شاگردان پپ این است که در ۹ بازی اخیرشان در لیگ برتر توانسته‌اند در هشت بازی پیروز شوند. این تیم همچنین تا به اینجای فصل ۱۹ بازی خانگی انجام داده که در ۱۷ تای آن پیروز شده است.

۱۶
من‌سیتی تا امروز در ۱۶ بازی متوالی در رقابت‌های مختلف، روی باخت را ندیده و در ۱۳ بازی پیروز شده است. در این مدت، دو تساوی مقابل ناتینگهام فارست و لایپزیش به دست آورده و تنها شکستش هم به ماه فوریه مقابل تاتنهام بر می‌گردد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها