بررسی آمارهای برنامه‌های تلویزیون در تلوبیون

احیای آنتن با بازدیدهای میلیونی

در سال‌های اخیر، پلتفرم‌ها برای مخاطبان رنگ و لعاب ویژه‌ای پیدا کرده است، زیرا تنوع و تکثیر پلتفرم‌ها باعث شده تا مخاطبان دسترسی راحت‌تری نسبت به برنامه‌ها داشته باشند.
در سال‌های اخیر، پلتفرم‌ها برای مخاطبان رنگ و لعاب ویژه‌ای پیدا کرده است، زیرا تنوع و تکثیر پلتفرم‌ها باعث شده تا مخاطبان دسترسی راحت‌تری نسبت به برنامه‌ها داشته باشند.
کد خبر: ۱۴۰۴۰۲۸
نویسنده فاطمه عودباشی - دبیر گروه رسانه

یکی از این پلتفرم‌ها که این روزها جایگاه ویژه‌ای در میان مخاطبان سیما دارد بدون تردید، تلوبیون است. مخاطبانی که برنامه‌های تلویزیون را برای تماشا از دست داده‌اند از طریق این پلتفرم دریافت می‌کنند. همین موضوع باعث شده تا این پلتفرم روزانه مراجعه‌کنندگان زیادی داشته باشد، حتی برخی کاربران با این‌که یک اثر را دیده‌اند اما علاقه‌مند هستند به‌دلیل ویژگی‌هایی که داشته دوباره ببینند، به همین دلیل به این پلتفرم مراجعه می‌کنند. بنابراین تلوبیون مخاطبان بسیاری دارد، حتی این مخاطبان محدود به ایران نمی‌شوند و ممکن است فراتر از مرزها باشد. آمار بازدیدکنندگان تلوبیون از آثار تلویزیونی که از سال ۱۴۰۲ آغاز شده نشان‌دهنده این موضوع است که برنامه‌های تلویزیون با شروع خوب توانسته بازدیدکننده‌های میلیونی را به همراه داشته باشد. بدون تردید تنوع موضوع، قالب‌ها، قصه و... در این مسیر بی‌تاثیر نبوده و نیست. بنابراین نگاهی به آمارهای سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیون سال۱۴۰۲ از تلوبیون داشتیم که تا به امروز تا چه میزان مراجعه‌کننده داشته است.

به گزارش جام‌جم، کافی است مخاطبان پلتفرم تلوبیون را باز کنند آن‌وقت است که متوجه می‌شوند همه برنامه‌های تلویزیون (نمایشی و غیرنمایشی) با چیده‌مان درست در دسترس مخاطبان است. همچنین برنامه‌های هریک از شبکه‌های تلویزیون به تفکیک قرار دارند و دسترسی به برنامه‌ها برای مخاطبان راحت است. با شروع سال جدید پخش سه مجموعه تلویزیونی آغاز شد. فصل چهارم از سریال «نون‌خ» با شروع سال ۱۴۰۲ روانه آنتن شبکه یک شد. قصه این فصل از سریال با یورش گرگ‌ها به روستا و... آغاز شد و در ادامه مخاطبان شاهد اتفاقات زندگی نورالدین و اهالی محل هستند. این سریال تلویزیونی تا به امروز هفت میلیون و ۶۲۵ هزار و ۴۴۳ بازدید‌کننده داشته است.
یکی دیگر از آثار تلویزیونی سریال «آتش و باد» که به کارگردانی مجتبی راعی از شبکه سه پخش می‌شود تا به امروز نزدیک به دو میلیون بازدیدکننده داشته است. همچنین سریال «ماه‌چراغ» هم بالای صد‌هزار بازدیدکننده داشته است. «بچه زرنگ» از مجموعه‌های مستند داستانی تلویزیون که در ماه رمضان روی آنتن رفته، تا به امروز ۵۰ هزار و اندی بازدیدکننده داشته است.
امسال شبکه‌های سیما ویژه برنامه‌هایی برای وقت سحرگاه و افطار مخاطبان رسانه‌ملی روی آنتن بردند. ۹‌ویژه‌برنامه‌؛ ماه خدا، صبح روز بعد، ماه من، سحوری، قرار بهشت، دل آرام، وقت سحر، سحرونه و سر سفره خدا که در شبکه‌های سیما برای سحرهای ماه رمضان تدارک دیده شده است. در میان این برنامه‌ها، سر سفره خدا در رتبه اول قرار دارد و بقیه برنامه‌ها در رتبه‌های بعدی هستند. همچنین مردم دوست‌داشتنی، چند روایت معتبر، محفل، زندگی پس از زندگی، تا نیایش، دریاب، چشمه، سفره نور، نسل قاسم و ماه ماه نیز ۱۰ ویژه‌برنامه که در لحظات پیش از افطار روی آنتن شبکه‌های سیما می‌رود. برنامه‌های زندگی پس از زندگی و محفل هم بازدیدکننده میلیونی دارند.

بازدیدکنندگان سریال‌ها
نون خ ۷ میلیون و ۶۲۵ هزار و ۴۴۳
آتش‌وباد یک میلیون و ۹۵۳ هزار و ۱۹۹
ماه چراغ ۱۲۵ هزار و ۵۷۸
بچه زرنگ ۵۰ هزار و ۹۴۱

بازدیدکنندگان برنامه‌های افطار
زندگی پس از زندگی ۴میلیون و ۱۳۸ هزار و ۸۴۹
محفل ۲میلیون و ۴۳۷ هزار و ۱۲۸
چند روایت معتبر ۷۲ هزار و ۳۹۱
مردم دوست‌داشتنی ۴۵ هزار و ۹۶۳

بازدیدکنندگان برنامه‌های سحر
سر سفره خدا ۲۵۴ هزار و ۱۴۷

ماه من ۱۴۱ هزار و ۶۸۸
صبح روز بعد ۶۷ هزار و ۱۸۸
وقت سحر ۴۰ هزار و ۵۳۸

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها