راهنمای سفر به نجف

نجف به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد زیارتی و سیاحتی در عراق، سالانه میزبان میلیون ها مسافر است. این شهر مذهبی عراق که بارگاه حضرت علی (ع) در آن واقع شده، از محبوبیت بالایی در میان زائران و شیعیان برخوردار است.
کد خبر: ۱۴۰۱۹۵۹

پیش ترها برای سفر به نجف باید به صورت زمینی یا به صورت هوایی از طریق فرودگاه بغداد اقدام می‌کردید اما خوشبختانه در سال های اخیر فرودگاه بین المللی نجف تاسیس شد و مسافران می‌توانند با خرید بلیط هواپیما نجف، به صورت مستقیم به این شهر سفر کنند. همراه ما باشید تا اطلاعاتی در مور سفر به نجف در اختیارتان قرار دهیم.

معرفی شهر نجف

شهرت شهر نجف به حضور نورانی بارگاه حضرت علی (ع) برمی‌گردد. این شهر از زمان های دور به عنوان مرکز سیاسی و قدرتی شیعیان به حساب می‌آمده و افراد زیادی برای تحصیل در دین، به این شهر سفر می‌کردند. در نجف صنایع مختلفی نظیر نساجی هم از رونق خوبی برخوردارند. این شهر تا بغداد، پایتخت عراق، حدود 160 کیلومتر فاصله دارد. در نجف علاوه بر زیارت حضرت علی، پیامبران و افراد مشهوری در حوزه دینی در نجف به خاک سپرده شده اند که در ادامه بیشتر به معرفی آنها می‌پردازیم.

آب ‌و هوای نجف

نجف به واسطه موقعیت جغرافیایی که دارد، تابستان هایی گرم و سوزان و زمستان هایی سرد را تجربه می‌کند. دمای هوای در تابستان به 46 درجه هم می‌رسد و در زمستان از شدت سرما، آب ها منجمد می‌شوند. به همین خاطر اگر قصد سفر به نجف را دارید، بهار و پاییز بهترین زمان سفر به نجف به حساب می آید.

راه های سفر به نجف

پیش از افتتاح فرودگاه بین المللی نجف، بیشتر مردم از طریق زمینی به نجف سفر می‌کردند. فاصله تهران تا نجف حدود 1049 کیلومتر است که اگر بخواهید به صورت زمینی سفر کنید ابتدا باید به مرز مهران، چذابه، شلمچه، خسروی و باشماق بروید سپس از آنجا راهی نجف شوید. این مسیر ممکن در تعطیلات مذهبی یک روز کامل طول بکشد، اگر کودک یا فرد میانسال همراه خود دارید، بهتر است اصلا به صورت زمینی سفر نکنید.

راهنمای سفر به نجف

سفر هوایی به نجف، گزینه بعدی است که جز راحت ترین و سریع ترین راهای رسیدن به نجف محسوب می‌شود. پروازها هم به صورت مستقیم به نجف و هم به بغداد پرواز دارند. مدت زمان پرواز تهران نجف، حدود یک ساعت و نیم طول می‌کشد که شما می‌توانید بلیط هواپیما نجف خود را در تاریخ موردنظر و ایرلاین دلخواه، با بهترین قیمت در فلای تودی خریداری کنید.

هتل های نجف

برای سفر به نجف هم می‌توانید به صورت انفرادی و هم به صورت کاروانی سفر کنید که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. اگر انفرادی به نجف سفر می‌کنید، گزینه های زیادی برای اقامت در نجف از هتل های پنج ستاره تا هاستل خواهید داشت. اگر هم به صورت کاروانی سفر کنید، تمام هزینه های سفر نظیر رزرو هتل خارجی ، بلیط هواپیما، ترانسفر داخل شهر را از پیش می‌پردازید و با توجه به مبلغی که پرداخت کردید، هتل هایی متناسب با بودجه تان برایتان رزرو خواهد شد.

جاذبه‌ های دیدنی نجف اشرف

نجف یک شهر مذهبی به حساب می‌آید که بیشتر جاذبه های آن مذهبی و تاریخی هستند که همگی در همان شهر نجف و نزدیکی حرم حضرت علی (ع) قرارگرفتند. در ادامه تعدادی از مهم ترین جاذبه های دیدنی نجف اشرف را به شما معرفی خواهیم کرد.

حرم حضرت علی (ع)

حرم حضرت علی (ع) که مهم ترین دلیل سفر به این شهر است و سالانه میزبان میلیون زائر و مسافر از سراسر جهان را به سوی خود می کشاند. جالب است بدانید به دلیل وصیت حضرت علی محل دفن آن حضرت مخفی بود تا سال ها بعد هارون الرشید دستور داد تا آرامگاهی برای آن حضرت بسازند.

قبر حضرت آدم

یکی دیگر از جاهای دیدنی نجف، مقبره حضرت آدم است که در نزدیکی بارگاه حضرت علی قرار دارد و افراد می‌توانند از آن بازدید کنند.

قبرستان وادی السلام

قبرستان وادی السلام، یکی از معروف ترین قبرستان های دنیا است که افراد مشهور و پیامبران زیادی در آن دفن شده اند. این قبرستان در شمال بارگاه حضرت علی قرار دارد که می‌توانید در ساعات معین از آن بازدید داشته باشید.

راهنمای سفر به نجف

مسجد الخضرا، مسجد الراس، بحرالنجف، مرقد کمیل ابن زیاد نخعی، مسجد سهله، مسجد حنانه، قصر خورنق، برج باستانی نمرود و قلعه نجف، از دیگر جاهای دیدنی نجف اشرف محسوب می‌شوند که می‌توانید از آن ها بازدید کنید.

مراکز خرید نجف

خرید سوغاتی به عنوان یادبودی برای عزیزانی است، که در سفر همراه ما نیستند، مخصوصا اگر سفر زیارتی باشد. برای خرید سوغاتی در نجف هم می‌توانید از بازارهای اطراف حرم خرید کنید و هم اگر به دنبال اجناس باکیفیت تری هستید می‌توانید سری به مراکز خرید نجف که در همان اطراف بازار هستند، بزنید.

خرید بلیط هواپیما نجف با ارزانترین قیمت در فلای تودی

با توجه به نزدیکی به تعطیلات عید نوروز و تقارن آن با ماه مبارک رمضان، بسیاری از زائران و عاشقان اهل بیت، دوست دارند تا این لحظات ملکوتی را در حرم حضرت علی (ع) باشند. از این رو ممکن است ظرفیت بلیط های هواپیما به زودی تکمیل شوند برای همین تا دیر نشده بهتر است بلیط هواپیما نجف تهران خود را با ارزانترین قیمت در فلای تودی خریداری کنید.

برای خرید بلیط کافی است وارد سایت فلای تودی شوید، و مبدا و مقصد خود را انتخاب کنید. اگر قصد خرید بلیط یک طرفه را دارید، تاریخ ورود و اگر بلیط رفت و برگشت می‌خواهید، تاریخ خروج را هم وارد کنید، پس از وارد کردن تعداد نفرات و کلاس پروازی موردنظر بر روی گزینه جستجو کلیک کرده تا قیمت بلیط هواپیما ایرلاین های مختلف به شما نمایش داده ‌شود.

در کادر بالای صفحه، تمامی ایرلاین های موجود به شما نشان داده خواهند شد و با کلیک روی تقویم قیمتی، می‌توانید مناسبت ترین قیمت در روزهای مختلف را مشاهده کنید. با نمایش قیمت بلیط ها، می‌توانید نوع پرواز (سیستمی، چارتری یا لحظه آخری) را مشاهده و با توجه به بودجه و ایرلاین مورد نظر بر روی گزینه خرید بلیط کلیک کنید. با ثبت نام در سایت، آخرین تغییرات قیمت بلیط از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهد شد. اگر هم بابت خرید، سوالی داشتید، پشتیبانی 24 ساعته فلای تودی آماده پاسخگویی به شما است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها