قلبی که هنوز می تپد
جامعه خبری زنجان داغدار شد

قلبی که هنوز می تپد

برای نخستین بار در زنجان:

عمل موفقیت آمیز رفع انسداد عروق کرونری قلب به روش جدید

برای نخستین بار با استفاده از امکانات بخش آنژیوگرافی و پژوهشی بیمارستان موسوی زنجان، عمل آنژیوپلاستی عروق کرونری با موفقیت انجام شد.
برای نخستین بار با استفاده از امکانات بخش آنژیوگرافی و پژوهشی بیمارستان موسوی زنجان، عمل آنژیوپلاستی عروق کرونری با موفقیت انجام شد.
کد خبر: ۱۴۰۱۳۰۵

به گزارش جام جم آنلاین زنجان ؛ پزشک متخصص قلب و عروق بیمارستان آیت الله موسوی زنجان گفت: این نوع عمل جراحی برای نخستین بار در استان زنجان بر روی مرد ۵۰ ساله با تنگی صدر در صدی عروق صورت گرفت.


دکتر رضا مددی در تشریح این عمل جراحی گفت: در زمینه عارضه گرفتگی عروق کرونر دو قسمت عروق سمت راست و چپ وجود دارند تا به امروز هر چه در زنجان آنژوپلاستی انجام شده بود عروق کرونر سمت چپ از سمت چپ و عروق سمت راست از سمت راست انجام می شد.


وی افزود : اما در این عمل جراحی از سمت چپ وارد شده و از راه رگهای خیلی ریز که نقش واسط دارند باعث باز شدن عروق سمت راست می شوند.


وی گفت: معمولا در آنژیو از شریانهای بزرگ به شریان ریز وارد می شویم ولی در این روش به صورت معکوس صورت می گیرد از نوک شریان وارد شریان اصلی می شویم و از شریانهای واسط که خیلی ریز هستند از طریق شریانهای واسط وارد رگهای سیستم مقابل می شویم و از این راه شریان اصلی را باز می کنیم .


فلوشیپ بالون آنژیوپلاستیولی بیمارستان آیت الله موسوی زنجان افزود: این عمل جراحی چند سالی در دنیا ابداع شده و روش خیلی پیچیده و هزینه بر و سختی است و پیش از این این بیماران نیازمند این عمل به تهران اعزام می شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها