به گزارش جام جم آنلاین، سردار محمدحسین حمیدی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: وضعیت تردد موتورسیکلتها در پایتخت دغدغه چندین دههای مردم و مدیریت ترافیک است و بزرگترین چالش هم دست به دست شدن مداوم مالکیت این وسایل نقلیه است که هنوز ساماندهی نشده است.
وی با بیان اینکه قوانین مالکیت وسائل نقلیه یکسان است، افزود: متاسفانه به دلایل مختلف فرآیند تغییر مالکیت های مربوط به موتورسیکلت ها ثبت نشده است و مالکیت آنها، هنگامی که از کارخانه خارج می شوند با یک برگ سند میان افراد مختلف دست به دست می شود.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ تاکید کرد: این مسئله نافی جریمه شدن این وسائل نقلیه نیست و هر زمان اقدام به خلافی کنند، قطعا ثبت می شود.
سردار حمیدی به مدیریت ترافیکی موتورسیکلت ها نیز اشاره کرد و گفت: پلیس برابر قانون عمل می کند و نمی تواند فراتر از قانون حرکت کند و یا از آن جلو بزند.
به گفته او اگر قانون بازدارنده نیست و ضعفی دارد، باید اصلاح شود که این مهم از طریق رسانه و با مطالبه گری افکار عمومی و پلیس امکانپذیر است.
رئیس پلیس راهور پایتخت توضیح داد: در سه سال اخیر، پلیس با تمام ظرفیت و با هماهنگی مراجع قضایی از مجازات جایگزین برای موتورسیکلت سواران متخلف استفاده می کند تا با هزینه کمتر و کارایی بیشتر؛ موضوع ساماندهی این وسایل نقلیه شود.
حمیدی گفت: تحول قابل ملاحظه ای در این زمینه ایجاد شده به طوری که شمار تخلفات موتور سیکلت ها کمتر شده است، اما هنوز تا نقطه ایده آل فاصله داریم و باید برای آن برنامه ریزی کنیم.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد