محبوبیت روز افزون مجیدی در امارات در روزهایی که یکی از گزینه‌های تیم ملی است

کام شیرین فرهاد در امارات

چند روز قبل در حالی هفته هجدهم لیگ امارات به پایان رسید که اتحادکلبا، تیم فرهاد مجیدی، مقابل تیم شباب الاهلی که احمد نوراللهی در آن حضور دارد، تن به شکست داد.
کد خبر: ۱۴۰۰۴۳۰

این اتفاق در حالی افتاد که اتحادکلبا دو بار تیر دروازه حریف را به لرزه درآورد و گل دوم شباب الاهلی نیز با گل به خودی مدافع کلبا به دست آمد. پس از این اتفاق کاربران اماراتی در شبکه‌های اجتماعی به تمجید فرهاد مجیدی پرداختند و برای او طوفان هشتگ راه انداختند. از سوی دیگر سه بازیکن تیم او در اتفاقی بی‌سابقه به تیم‌ملی دعوت شدند و مدیرعامل اتحادکلبا نیز اعلام کرد از مجیدی بسیار راضی است و به هیچ عنوان او را از دست نمی‌دهد. این در حالی است که مجیدی یکی از گزینه‌های جایگزینی کی‌روش در تیم‌ملی ایران است و هنوز هیچ واکنشی به این مساله نداشته است.

نتایج بی‌سابقه اتحادکلبا

شروع مجیدی با تیم جدیدش در امارات پس از قهرمانی رویایی او با استقلال، تحسین کارشناسان و هواداران فوتبال امارات را به‌دنبال داشت و به اذعان آنها در سال‌های اخیر سابقه نداشته که اتحاد‌کلبا چنین نتایجی کسب کند، اما با عملکرد خوب مجیدی و دستیارانش حالا آنها به‌ دنبال بهترین مقام خود در تاریخ لیگ امارات هستند. گرچه نمی‌توان این تمجیدها را تنها به یک بازی ربط داد اما هواداران اتحادکلبا و البته مسئولان این تیم نیز بارها حمایت خود را از مجیدی و عملکردش نشان داده‌اند، حتی با وجود باخت‌های او. یکی از این باخت‌ها، باخت به شباب الاهلی صدرنشین لیگ بود که با وجود آن کاربران اماراتی در توییتر برای مجیدی کولاک کردند. یکی از آنها نوشت:« شهر کلباء خیلی خوش‌شانس است که فرهاد مجیدی در آن حضور دارد. حالا بیشتر شهروندان مقیم امارات فقط برای حمایت از مجیدی و اتحاد کلباء به استادیوم می‌آیند» و دیگری نوشت:« حقیقت این است که فرهاد مجیدی مربی بسیار محترمی است و اگر تیم بزرگ‌تری را هدایت می‌کرد، عیار و علم مربیگری او بهتر نمایان می‌شد.» کاربر دیگری گفت:«همه ما می‌دانیم اتحاد کلباء در سال‌های گذشته، همواره در صعود و سقوط بین لیگ‌برتر و لیگ دسته اول امارات بوده است و در فصول اخیر، هدف مدیران باشگاه بقا در بالاترین سطح لیگ این کشور بوده است. مجیدی اما حالا برای کسب بهترین مقام در لیگ‌برتر می‌جنگد و حتی ممکن است سهمیه هم کسب کند». و کاربر دیگری با هشتگ فرهاد مجیدی نوشت:« من طرفدار شباب الاهلی‌ام اما شجاعت او را تحسین می‌کنم چون برابر تیم صدرنشین امارات با ۴ مهاجم بازی می‌کرد. یک مربی شجاع.»

دعوت شدن بازیکنان کلبا به تیم‌ملی

با حضور مجیدی در لیگ امارات او در نشست خبری اولین بازی‌اش اشاره کرد که برای جوانگرایی آمده است و این کار حتما نتیجه خواهد داد. حالا در اتفاقی بی‌سابقه روزنامه البیان امارات نوشته که سه بازیکن اتحاد کلباء به اردوی تیم‌ملی این کشور دعوت شده‌اند. نکته جالب این است که البیان نوشت رودولفو آروابارنا، مربی آرژانتینی تیم‌ملی نتوانست چشم روی دستپخت فرهاد مجیدی ببندد و بالاخره سلطان عادل، یاسر حسن و احمر عامر را به تیم‌ملی دعوت کرد. این اتفاق پس از آن رخ داد که عامر، عادل و یاسر به اوج آمادگی و بلوغ فوتبالی رسیدند که شرایط حضور در ترکیب اصلی را فراهم کرده و مجیدی نیز اشاره کرده بود که درخشش این سه نفر در ترکیب اصلی زمان‌بر است. این اتفاق در حالی افتاد که اتحادکلبا تا سال‌های قبل تنها برای بقا در لیگ می‌جنگید اما حالا سه ملی‌پوش هم دارد و این اتفاق در لیگ امارات بی‌سابقه بوده است.

مجیدی را از دست نمی‌دهیم

با اعلام فهرست گزینه‌های تیم‌ملی فوتبال ایران و انصراف آنها یکی پس از دیگری، نام فرهاد مجیدی هنوز به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی جانشینی کی‌روش باقی و این در حالی است که او تاکنون هیچ واکنشی به این مساله نشان نداده است. از سوی دیگر مدیرعامل اتحادکلبا بارها حمایت خود را از مجیدی اعلام کرده است و محمد مطر الزعابی، نایب رئیس باشگاه نیز در مصاحبه‌ای در خصوص حضور فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی تیم‌ملی ایران اعلام کرد:« ما از فرهاد مجیدی بسیار راضی هستیم و حتما با او ادامه خواهیم داد. اگر فرصت بشود در آینده در خصوص تمدید قرارداد هم صحبت خواهیم کرد.» این در حالی است که گرچه احتمال حضور مجیدی در تیم‌ملی ضعیف است، اما با فرض حضور او روی نیمکت هم، بعید است مسئولان اتحادکلبا به راحتی با چنین مساله‌ای موافقت کنند. با این حال فعلا چشم مجیدی روشن است و محبوبیت‌هایش در امارات روزافزون؛ تا در آینده چه پیش آید.

روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها