منچستر-نیوکاسل؛ امشب در فینال جام اتحادیه

تشنه جام

بی اغراق می‌توان گفت که طی یک سال اخیر هیچ مربی نتوانسته به اندازه‌ای که اریک تن‌هاگ در منچستریونایتد تاثیر گذاشته، روی تیم خودش اثرگذاری داشته باشد.
کد خبر: ۱۳۹۹۳۵۴
نویسنده ​​​​​​​حسین خلیلی - گروه ورزش

وقتی این مربی هلندی آژاکس را ترک کرد و به جمع شیاطین سرخ پیوست، کمتر هواداری از منچستر تصور می‌کرد که تیم در مدتی کوتاه متحول شود. اما قرمزهای شهر منچستر با فلسفه این مربی در چهار جام داخلی و اروپایی شانس قهرمانی دارند. این تیم در حالی امشب در فینال جام اتحادیه در ورزشگاه ومبلی به مصاف نیوکاسل می‌رود که در جام حذفی، لیگ‌برتر و لیگ اروپا هم شانس برای قهرمانی دارد.

هواداران منچستر امیدوارند روند خوب تیم‌شان طی چند ماه اخیر، با قهرمانی امشب در جام اتحادیه تکمیل شود. شاگردان تن‌هاگ برای رسیدن به بازی فینال توانستند استون ویلا، برنلی، چارلتون و ناتینگهام‌فارست را شکست دهند. نکته مهم من‌یو در چهار بازی گذشته‌اش در این جام این است که حداقل در هر بازی دو گل به ثمر رسانده و هیچ گلی هم دریافت نکرده است. آخرین قهرمانی این تیم در جام اتحادیه به فصل ۱۷-۲۰۱۶ بر می‌گردد که توانست ساوتهمپتون را در بازی فینال شکست داده و در نهمین حضورش در فینال این جام، به پنجمین قهرمانی‌اش برسد.

آنچه که هواداران منچستر را نسبت به بازی امشب خوش‌بین می‌کند، عملکرد تیم‌شان در چند ماه اخیر و به خصوص بعد از بازی‌های جام‌جهانی است. شاگردان تن‌هاگ در ۹بازی قبلی خود در تمامی رقابت‌ها شکست نخورده‌اند و در ۱۰بازی گذشته خود حداقل در هر بازی دو گل به حریف زده‌اند. در صورت پیروزی منچستر در بازی امشب، این تیم با ۶ قهرمانی بعد از لیورپول با ۹ و من‌سیتی با ۸قهرمانی، در رده سوم قرار می‌گیرد. در طرف مقابل، تنها حضور نیوکاسل در فینال این جام به فصل ۷۶-۱۹۷۵ بر می‌گردد که چیزی جز شکست مقابل من‌سیتی عاید این تیم نشد. از سوی دیگر، آخرین تقابل این دو تیم در یک فینال داخلی به جام‌حذفی ۱۹۹۹ بر می‌گردد که منچستر با نتیجه ۲ بر صفر پیروز شد.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها