در گزارشی پشت پرده شبکه جاسوسی و تخریب نیروهای حامی در منطقه را بررسی کرده‌ایم

«اعتدال» سعودی، اسم رمز راهبردهای تروریستی +اینفوگرافیک

مدیر شبکه سحر در نشست خبری جشنواره رسانه ای صبح مطرح کرد:

در تمام ایام سال مشغول جهاد تبیین هستیم

رسانه ملی همزمان با فرا رسیدن دهه فجر تلاش می کند محتواهای مختلفی در قالب های متفاوت روی آنتن تلویزیون و رادیو ببرد. امسال با توجه به چهل و چهارمین سال پیروزی انقلاب اسلامی معاونت برون مرزی و شبکه سحر، اقدام به برگزاری جشنواره ای با نام جشنواره رسانه ای صبح کردند تا فرصتی برای معرفی هنرمندان و برنامه سازان داخل و خارج از سازمان صدا و سیما باشد. علی برزی در نشستی که عصر امروز با اصحاب رسانه داشت به بیان جزییات برگزاری این جشنواره و سر فصل های آن پرداخت.
رسانه ملی همزمان با فرا رسیدن دهه فجر تلاش می کند محتواهای مختلفی در قالب های متفاوت روی آنتن تلویزیون و رادیو ببرد. امسال با توجه به چهل و چهارمین سال پیروزی انقلاب اسلامی معاونت برون مرزی و شبکه سحر، اقدام به برگزاری جشنواره ای با نام جشنواره رسانه ای صبح کردند تا فرصتی برای معرفی هنرمندان و برنامه سازان داخل و خارج از سازمان صدا و سیما باشد. علی برزی در نشستی که عصر امروز با اصحاب رسانه داشت به بیان جزییات برگزاری این جشنواره و سر فصل های آن پرداخت.
کد خبر: ۱۳۹۶۵۶۰
نویسنده سپیده اشرفی - گروه رسانه

ابراهیم علی برزی مدیر شبکه سحر در نشست خبری جشنواره رسانه ای صبح با اشاره به فعالیت های رسانه ای این شبکه گفت: هر جشنواره ای برای خود اهدافی دارد که از جمله اهداف جشنواره رسانه ای صبح می توان به شناساندن گروه بزرگی از برنامه سازان در معاونت برون مرزی اشاره کرد که شامل بیش از 15 شبکه تلویزیونی و 30 شبکه رادیویی را شامل می شود که آثار فاخری در عرصه رسانه ای تولید می کنند و بسیاری از هنرمندان در داخل و خارج از سازمان از آن بی اطلاع هستند.

فرصتی برای هنرمندان داخل و خارج از کشور

وی ادامه داد: جشنواره رسانه ای صبح فرصت خوبی است که بتوان این مجموعه بزرگ را معرفی کرد. معاونت برون مرزی زمینه تولید آثار هنری را فراهم کرده است و این جشنواره فرصت خوبی برای هنرمندان داخل و خارج از کشور است.

برزی عنوان کرد: به طور خلاصه می توان گفت از جمله اهداف جشنواره این است که می تواند فرصت شناسایی عرصه های تولید هنری برای هنرمندان داخل کشور فراهم کند. علاوه بر آن شناسایی و ایجاد امکان تولید آثار هنری برای هنرمندانی فراهمی می شود که خارج از کشور هستند و شاید با مجموعه رسانه ملی و معاونت برون مرزی آشنایی نداشته باشند.

مدیر شبکه سحر تصریح کرد: معاونت برون مرزی با ارتباطات بسیار خوبی که با فعالان رسانه ای خارج از کشور دارد تلاش کرده تا خبرنگاران و حتی سیاستمداران را به سمت این جشنواره بکشاند.

وی ادامه داد: جشنواره غالب خوبی بود تا بتوانیم با افرادی که به لحاظ سیاسی با ما همفکر هستند، ارتباط برقرار کنیم. شاید خیلی ها تصور کنند که در غوغا سالاری رسانه ای غرب علیه ایران و فعالیت هایی که جبهه مقاومت دارد، کمتر کسی مثل ما فکر می کند اما بسیاری از فعالان رسانه ای با ما همسو هستند اما شاید تا بحال به صورت یک جا جمع نشده بودند که جشنواره فرصتی شده است تا فعالان جبهه مقاومت کنار هم قرار بگیرند.

کمیته ایده های نو

برزی در خصوص بخش های مختلف این جشنواره گفت: جشنواره رسانه ای صبح دو بخش دارد که در بخش اول برنامه های تولید شده در داخل سازمان داوری شده و جوایزی به آنها ارائه می شود. بخش دوم هم توسط کمیته ایده های نو انجام می شود که درصدد هستیم آثار هنرمندان و برنامه سازان خارج از معاونت یا سازمان را داشته باشیم. البته نکته مهم این است که آثار نگاه فرامرزی داشته و برای مخاطب برون مرزی مناسب باشد.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم برنامه سازانی از این دست را که نگاه فرا مرزی دارند به جشنواره جذب کنیم. سه کمیته رادیویی، تلویزیونی و فضای مجازی در کنار کمیته ایده های نو در این جشنواره فعالیت می کنند.

برزی در پاسخ به پرسش خبرنگار جام جم در خصوص محوریت برنامه های تبیینی در این جشنواره گفت: معاونت برون مرزی در تمام ایام سال ماموریت خود را تبیین قرار داده است. ما منادی پیشرفت و فعالیت های شایسته ای هستیم که در درون کشور و عرصه اقتصادی اتفاق افتاده است و چیزی از نگاه برنامه سازان ما غافل نمی ماند. در واقع شبکه سحر و معاونت برون مرزی در تمام طول سال به جهاد تبیین مشغول است که این مساله در دهه فجر ضریب بیشتری پیدا می کند.

وی ادامه داد: جشنواره فرصتی است که برنامه های تبیینی با ارزشگذاری بهتری ارائه شود.

از نماهنگ تا گرافیک

برزی در اشاره به سر فصل های جشنواره عنوان کرد: موضوع در این جشنواره آزاد است و تنها این مساله اهمیت دارد که برنامه مناسب مخاطب فرا مرزی باشد. درباره سرفصل های جشنواره هم باید گفت که ساختارهای برنامه سازی و کلیه بخش هایی که در فضای مجازی است را در نظر گرفته ایم.

وی با اشاره به قالب های مختلف شامل نماهنگ، گرافیک، انیمیشن و ... به عنوان قالب های این جشنواره بیان کرد: علاقمندان می توانند تا 25 بهمن ماه آثار خودشان را ارسال کنند که داوری از هفته اول و دوم اسفند آغاز می شود و برگزیدگان در تاریخ 21 اسفند معرفی خواهند شد.

برزی تصریح کرد: بخشی از جشنواره دعوت از همکاران و خبرنگاران خارج از کشور است که تاکنون برای ایران کار کرده بودند اما اینجا را از نزدیک ندیده اند. تاکنون ده ها خبرنگار بومی برای معاونت برون مرزی کار کردند که تلاش کردیم همه آنهایی که طرح یا برنامه برای مخاطب برون مرزی دارند را جذب کنیم.

وی همچنین به این نکته اشاره کرد: شرکت در این جشنواره محدودیت زبانی ندارد.

تلاش غرب برای خاموش کردن صدای رسانه‌‌ای ایران

ابراهیم علی برزی مدیر شبکه سحر در خصوص هجمه‌های وارد شده به رسانه‌های واحد برون مرزی سازمان صدا و سیما و ایجاد محدودیت دسترسی به برخی از آنها در گفت و گوی اختصاصی به جام جم گفت: قائدتا وقتی می گوییم جنگ ترکیبی، جنگ رسانه‌ای هم بخشی از آن است. وقتی در عرصه رسانه دشمن کم می‌آورد و موفق نمی‌شود با رسانه‌های خودش مخاطبش را قانع کند، تلاش می‌کند رسانه مخالف خود را هم ساکت کند. این ساکت کردن نشان می‌دهد که راهی برای دشمن باقی نمانده است.

در تمام ایام سال مشغول جهاد تبیین هستیم

برزی گفت: یعنی وقتی دشمن نمی‌تواند با گفتن پیام‌های مبالغه آمیز یا دروغ مخاطب را به خود جذب کند و می‌بیند که رسانه‌هایی در حال انتقال حرف درست به مخاطب هستند که اتفاقا برخلاف حرف‌های اوست، چاره‌ای جز این نمی‌بیند که به شکل سخت افزاری جنگ را ادامه دهد، روی ماهواره شبکه‌ای را حذف کند یا سایت‌ها را محدود کنند.

مدیر شبکه سحر تصریح کرد: ما هم دچار برخی محدودیت‌ها شده بودیم به خصوص دو شبکه بالکان و کرد به مشکل خورده بود.خوشبختانه با جایگزین کردن ماهواره دیگر، فعلا مشکل را حل کردیم.

عکاس: چاوش هماوندی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها