تصویب دستورالعمل تنظیم بازار خودرو سواری

شورای رقابت: بازار همه خودروهای سواری در کشور انحصاری‌ است

از سوی رئیس سازمان بورس اعلام شد

آخرین تصمیم درباره عرضه خودرو در بورس کالا

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار آخرین وضعیت تصمیم‌گیری درمورد عرضه خودرو در بورس کالا را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۳۹۶۴۰۵

به گزارش جام جم آنلاین، مجید عشقی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایسنا درمورد سرنوشت عرضه خودرو در بورس کالا اظهار کرد: این موضوع جزئیات زیادی دارد اما درحال مذاکره با شورای رقابت هستیم تا دستورالعملی که درحال اماده‌سازی آن هستند طبق کالاهایی باشد که در سال‌های گذشته به آن وارد شدند. محصولاتی مانند پتروشیمی، محصولات فولادی، روغن پایه و … .

وی ادامه داد: البته شورای رقابت هنوز وارد جزئیات نشده و کلیات را تصویب کردند اما این موضوع زمان‌بر خواهد بود. امیدواریم باهماهنگی که ایجاد می‌شود صنعت لطمه نبیند و بتواند محصولات خود را با قیمت‌های بازار بفروشد.

رئیس سازمان بورس به این سوال که ایا عرضه خودروها تا زمان تصمیم‌گیری نهایی متوقف خواهد شد یا خیر، پاسخ داد: ما سعی می‌کنیم دغدغه‌های دوستان را لحاظ کنیم اما تا جمع‌بندی موضوع خیلی طول نمی‌کشد. سعی می‌کنیم مقررات شورای رقابت هم نقضنشود اما ان شاءالله عرضه‌ها آغاز می‌شود. نمی‌توان قطعی گفت که عرضه‌ها متوقف می‌شود، عرضه‌ها ادامه دارد؛ درمورد یکی - دو خودرو که دوستان نظر دارند درحال مذاکره هستیم.

عشقی با بیان اینکه در شورای ملی رقابت درمورد عرضه خودرو در بورس کالا اختلاف نظر جدی وجود دارد، عنوان کرد: نظرات باید جمع‌بندی شود. جلسه‌ای که امروز قرار بود با حضور وزیر اقتصاد، اعضای شورای رقابت و شورای عالی بورس برگزار شود نیز به دلیل عدم حضور برخی اعضای شورای عالی بورس به زمان دیگری موکول شد.

بررسی وضعیت قیمت دلار روی شاخص بورس

وی همچنین درمورد اینکه چرا افزایش قیمت دلار روی شاخص بورس تاثیرگذار نبوده است، توضیح داد: دلاری که شرکت‌ها برای فروش محصولات استفاده می کنند روی سودآوری با فاصله تاثیر دارد. البته عوامل دیگری هم روی روند بازار موثر است.

فروش شرکت‌ها با دلار افزایش یافته اما هزینه ها هم بالا رفته است. ضمن اینکه فقط یک متغیر روی شاخص تاثیرگذار نیست.

مذاکره درمورد لایحه بودجه

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درمورد پیش‌بینی افزایش هزینه صنایع در لایحه بودجه و تاثیر آن روی بازار سرمایه گفت: قطعا زمانی که افزایش هزینه ها زیاد باشد بر بازار اثر دارد. ما نکاتی داشتیم که درحال رایزنی با مجلس هستیم. نزدیک به ۴۰ پیشنهاد از سوی سازمان بورس در سامانه مجلس ثبت شده است و امیدواریم وضعیت به نفع صنایع موجود تغییر کند.

آخرین وضعیت شناسایی جاماندگان سهام عدالت

عشقی در ادامه درمورد آخرین وضعیت جاماندگان سهام عدالت نیز اظهار کرد: هنوز لیست نهایی را به ما ندادند. جلسات درحال برگزاری است.

عرضه خودروهای خارجی در بورس ریسک دارد

وی همچنین درمورد عرضه خودروهای خارجی در بورس کالا گفت: ریسک های خاصی برای این خودروها متصور است از جمله اینکه تحویل به موقع نباشد. با دست اندرکاران واردات مذاکره می کنیم که ریسک را به نحوی مدیریت کند. اگر مدلی ایجاد شود که ریسک ازبین ببرد عرضه خواهیم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها