ماجرای وکالت به ربع پهلوی حالا به سیرکی مضحک تبدیل شده است

«وکالت» به خیانت

ماجرای وکالت دادن برای عبور توهمی از نظام مقدس جمهوری اسلامی توسط اپوزیسیون خارج‌نشین در حال تبدیل شدن به سیرکی مضحک است. حالا این جماعت موهوم در آن‌سوی آب‌ها فارغ از هیاهوی جهان دارند به یکدیگر حمله می‌کنند که چرا به ربع دیکتاتور وکالت جانشینی داده‌اند یا نداده‌اند.
کد خبر: ۱۳۹۵۸۷۶
نویسنده حسین رجبیان - روزنامه‌نگار

در این میانه اتفاقاتی هم افتاد که برای شهروندان حکم نعنای روی آش را داشت! هم فال بود و هم تماشا و در میانه این درگیری‌ها باعث شد کمی هم فراغتی داشته باشند. از دعوای شهناز تهرانی بازیگر فیلمفارسی‌های سخیف دوران پهلوی با لیلی گلستان بگیرید تا رو در رو شدن فائقه آتشین، خواننده درباری در برابر ربع پهلوی که باعث شده کاربران در فضای مجازی به این دعواها هم واکنش‌هایی نشان دهند.

ماجرا اگر حتی کمی هم جدی بود، می‌شد پای آن نشست و رویه این قصه را دنبال کرد اما سمت و سوی وکالت به خیانت به این میهن، چنان پیش رفته است که جز خنده نمی‌توان با آن رودررو شد. در این میانه البته افرادی هم بودند که نسبت به این اتفاقات واکنش‌هایی داشتند. واکنش‌هایی که نشان از این داشت که هرچه بود، ماجرای وکالت برای آنها جذاب به نظر می‌رسیده است.

به عنوان مثال یکی از آنها نوشته: «هرچه گشتم دنبال یک دلیل منطقی برای وکالت مضحکی که این روزها سلبریتی‌های وطن‌فروش خارج‌نشین با رضا پهلوی بسته‌اند، چیزی عایدم نشد جز آن‌که کفگیرشان به ته دیگ خورده، بی‌پول شده‌اند و باید پهلوی را در آغوش بگیرند. سلبریتی‌هایی که روزگاری در ایران فوق لاکچری و شاهانه زندگی می‌کردند، حالا دنبال پالانی مفت می‌گردند برای سواری. چه کسی بهتر از رضا پهلوی؟ یا شاید هم سوالم را به اشتباه پرسیدم، محمدرضای پهلوی مگر با خودش چقدر ثروت از ایران خارج کرده که هنوز که هنوز است با گذشت چیزی حدود ۴۵ سال این خزانه لایتناهی تمام نمی‌شود؟ چقدر جواهر؟ چقدر دلار؟ چقدر عتیقه‌جات؟ درباره ثروت مردم ایران که به دست شاه از ایران خارج شد، نمی‌توان به صورت سندی تمام و کمالش را مشخص کرد و گفت: دقیقا این مقدار ثروت یا دقیقا این میزان اموال را خارج کرده‌اند. از لحاظ روایی هم نقل‌های مختلفی درباره‌اش وجود دارد و آن‌قدر نقل‌ها زیاد است که آدم را به بیراهه می‌کشاند.

نکته قابل اهمیتی که بسیار گفتنی است: اگر ثروت و حساب‌های بانکی بین‌المللی محمدرضا پهلوی و قوم و خویشش را کنار بگذاریم، یکی از اصلی ترین منابع درآمد امروز خاندان پهلوی، همان ثروت ملی است که در زمان حکومت پهلوی، خود شاه و اقوام نزدیکش در کارخانجات و برندهای بزرگ دنیا سرمایه گذاری کرده‌اند و جزو سهامداران این کارخانجات محسوب می‌شوند و تا زمانی چراغ این کارخانه‌ها روشن باشد، حساب‌های آنها هم شارژ می‌شود. ثروت ملی که توسط پهلوی شخصی‌سازی شده بود و از جیب مردم ایران دزدیده شد، آن‌قدر زیاد است که حالا حالاها هر سلبریتی وطن‌فروشی که به این خزانه‌ غیب پهلوی در خارج رجوع کند، می‌تواند خوش‌رقصی کرده، وکالت بدهد و وکالت بگیرد.» ربع پهلوی درحالی در روز‌های اخیر به رویابافی پیرامون شرایط «گذار از جمهوری‌اسلامی» می‌پردازد که کارزار «من وکالت می‌دهم» بیش‌از هرچیز، از اختلاف‌های ریشه‌ای جریان‌های ضدانقلاب خارج‌نشین پرده برداشت.

نسخه‌پیچی مبهم و پرتناقض رضا پهلوی برای «گذار از جمهوری‌اسلامی» در شرایطی است که افکارعمومی ایرانیان پس‌ از گذشت بیش‌ از ۴۳ سال از سقوط رژیم پهلوی، همچنان فسادها، جنایت‌ها و خیانت‌های سران این رژیم و خاندان پهلوی به کشور را فراموش نکرده ‌است. علاوه‌بر اینها، غارت سرمایه ایرانیان، یکی از موضوع‌هایی است که رضا پهلوی پیش‌ از هرگونه فعالیت سیاسی، باید درباره آنها توضیحات قانع‌کننده‌ای به مردم ایران بدهد؛ خارج کردن مقدار قابل‌توجهی از سرمایه و اموال ایرانیان در آستانه انقلاب اسلامی که ۳۵ میلیارد دلار از پول مردم، بیش ‌از ۳۸۰ چمدان جواهرآلات و... تنها بخشی از آنهاست، روز‌های اخیر بار دیگر سرزبان‌ها افتاده و ازجمله خیانت‌هایی است که هرگز از اذهان جامعه ایرانی پاک نخواهد شد.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها