بررسی تازه‌ترین سریال امنیتی تلویزیون که پخش آن امشب از شبکه۳ شروع می‌شود

«تمام‌رخ» تروریسم اقتصادی

رسانه‌ملی در دوره جدید تحول خود نگاه خاصی به ساخت مجموعه‌هایی باکیفیت و اثرگذار از سوژه‌های سیاسی، امنیتی و اجتماعی دارد و در این رهگذر به‌سمت تولید سریال‌هایی می‌رود که بازتاب آن، پرونده‌های واقعی قصه‌هایی است که از دل تحریم و تروریسم است.
کد خبر: ۱۳۹۵۱۷۱
نویسنده رسول شمالی ورزنده - روزنامه‌نگار
اگرچه در رسانه‌ملی طی سال‌های قبل شاهد پخش سریال‌هایی با مضمون امنیتی، سیاسی همچون «گاندو»، «خانه امن»، «سرجوخه» و.... بودیم اما به‌نظر می‌رسد که سریال «تمام‌رخ» با یک داستان درام خانوادگی اما دارای سوژه‌ای متفاوت امنیتی و سیاسی این بار پا به عرصه شبکه سه تلویزیون گذاشته و قصد دارد ماجراهای پشت پرده موضوعات تحریم دارو، تروریسم اقتصادی و موارد جاسوسی عناصر وابسته را افشا کند. مجموعه تمام‌رخ اگرچه در اولین قسمت‌های خود وارد یک داستان عجیب خانوادگی و مسائل مربوط به ارث و میراث و از طرفی دعوای خانوادگی شد اما در ادامه شاهد تحولاتی در این سریال هستیم که ناشی از موضوعات امنیتی - سیاسی در کشور است. در قسمت‌های آغازین سریال تمام‌رخ داستان به‌گونه‌ای در حاشیه یک خانواده است؛ مسائل چالشی خانوادگی که فضای این مجموعه را برای مخاطبان تماشایی می‌کند، همان قصه محمود شیبانی که نقش آن را احسان امانی بازی کرده است. قصه پس از فوت او، وارد یک فضای متفاوت و جذاب‌تر می‌شود، و به نوعی تغییر را شاهدیم و توجه مخاطبان را به فرآیندی از چگونگی نفوذ و تحریم دارویی جلب می‌کند اما در حقیقت این سریال به دنبال حقایق پشت پرده تحریم‌های دارویی در کشور است که با زد و بندهایی که توسط عوامل وابسته به عناصر ضدانقلاب خارجی صورت می‌گیرد در حال شکل‌گیری است. در این راستا و نقطه اصلی قصه درواقع ماجرای پیمان، پزشک متخصص یکی از مراکز درمانی است که ایفاگر نقشش برعهده بهزاد خداویسی است، او طعمه ضدانقلاب و عناصر آمریکایی است که نقشه و توطئه‌ای را برای او و فروپاشی شرکت‌های داروسازی در ایران دارند. در دوران اوج تحریم‌ها، برخی از شرکت‌های دارویی کشور تلاش می‌کنند با ساخت داروهای کمیاب و خاص، جان مردم را نجات دهند و بر تحریم‌های ظالمانه دشمنان انقلاب اسلامی غلبه کنند اما در همین مقطع برخی از افراد فریب‌خورده و ناآگاه مثل دکتر پیمان در یک توطئه ازپیش برنامه‌ریزی شده وارد یک ماجرای ساختگی عشقی می‌شوند و... 
تمام‌رخ براساس یک داستان واقعی از پروندهای حقیقی فتنه‌ها و دسیسه‌های آمریکا و سازمان سیا در راستای تحریم‌های ظالمانه است و این بار تحریم دارویی و درواقع تروریسم اقتصادی، وارد میدان شده است و  به‌رغم این‌که با تلاش و کوشش متخصصان کشور بیشتر تحریم‌های دشنمان انقلاب اسلامی خنثی شده اما درخصوص تحریم برخی از داروهای حیاتی و مهم در کشور، دچار مشکلاتی بودیم که جان خیلی از بیماران را به خطر انداخت، ولی درنهایت به همت جوانان متخصص و متعهد توانستیم برخی از داروها را داخل کشور تولید کنیم که دشمنان ما را متعجب کرد. 
به هرصورت این سریال نمایشگر تلاش متخصصان ایرانی برای خودکفایی دارویی است و از طرفی هم افشارگر توطئه‌های برخی از عناصر خودفروخته و وابسته به استکبار و شرکت‌های داروسازی خارجی وابسته به آمریکا و همپیمانانش است که نقاب از چهره پلید آنها برمی‌دارد و تمام‌رخ تروریسم اقتصادی را نشان می‌دهد. به هرحال این سریال داستان راستان آدم‌هایی است که برای عزت و سربلندی این ملت انقلابی تلاش می‌کنند. تمام‌رخ سریالی در راستای واقعیت‌های پرونده‌هایی است که پشت پرده خیلی از آنها برای مردم ما ناشناخته مانده و می‌خواهد روشنگری و افشاگری کند. این سریال در ادامه پخش، بیشتر به لایه‌های درونی نفوذ و جاسوسی در ایران خواهد پرداخت و به‌طور حتم در قسمت‌های پیش رو ابعاد گسترده‌تری از تحریم‌ها، به‌خصوص تحریم دارویی و تروریسم اقتصادی برای مخاطبان و بینندگان شبکه سه رسانه‌ملی به نمایش درخواهد آمد و باید منتظر ماند و بقیه ماجرا را تماشا کرد. 

منبع: ضمیمه قاب‌کوچک روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها