
به بهانه بحث درباره بودجه تولید مجموعههای فاخر تاریخی-مذهبی
بعضی هم آقایانی را که بیتوجه به تجمع خانمها روی صندلیها لم دادهاند، چپچپ نگاه میکنند و زیرلب غر میزنند. درست در همین لحظه است که مرد جوانی با استندی از لوازم جانبی تلفنهمراه سوار واگن خانمها میشود یکباره صدای دختر جوانی که مرد فروشنده هنگام رد شدن با او برخورد داشته، بلند میشود. دختر جوان که اتفاقا روسریاش را هم درو گردنش انداخته در اعتراض به ورود دستفروش مرد به قسمت خانمها میگوید: «خب میبینی جا نیست.
برای چی میای تو واگن خانمها». صدای سایر مسافران هم درمیآید و یکییکی اعتراضها بالا میگیرد. و باز همان مکالمه تکراری میان زنان معترض به ورود مردان به واگن خانمها و مردانی که حریم شهروندی آنها را میشکنند که «چرا خانمها در واگنهای ویژه مردان در مترو سوار میشوند».آن هم در شرایطی که طبق اعلام روابطعمومی شرکت متروی تهران، در مترو واگن ویژه مردان وجود ندارد و بهجز یک و نیم واگن ابتدا و انتهای قطار که ویژه خانمهاست بقیه جنبه عمومی دارد و هم آقایان و هم خانمها میتوانند از آن استفاده کنند. قطار در ایستگاه میایستد و دوباره در برابر درهای یک و نیم واگن ویژه خانمها، گروهی از آقایان ایستادهاند و با باز شدن در، خانمها را کنار میزنند تا خودشان سوار قطار شوند. مامور ایستگاه هم که ایستاده، فقط نظارهگر پایمال شدن حق خانمهایی است که آقایان به طرز آشکاری حقوق شهروندی و احساس امنیت و آزادیشان را با سوار شدن در قسمت بانوان مترو ، زیر پا میگذارند.
روزنامه جام جم
به بهانه بحث درباره بودجه تولید مجموعههای فاخر تاریخی-مذهبی
گفتوگوی خواندنی با محمد بلوری، پدر حادثه نویسی ایران:
تپش از ارتکاب جرائم خشن ازسوی اتباع غیرمجاز گزارش میدهد
عضو هیات رئیسه مجلس در گفتوگو با «جامجم»:
در گفتوگوی «جامجم» با احسان جانمی، کارگردان حاضر در فجر چهل و یکم بررسی شد
روایت مسعود طیبی از اجرای نمایش «افلیا» در چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر
گفتوگوی «جامجم» با دبیر کل جشنواره هنرهای تجسمی فجر